Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt Dermaloica i et år nå, og huden min har blitt mye verre enn noen gang. Jeg har blandt annet fått periodevis kviseutbrudd for første gang i mitt liv. Produktene jeg har brukt er ultracalming cleanser, SSC eller intensive moisture balance og soothing protection spray .

Akkurat nå er huden nupete i pannen, noen kviser i kinnene og jeg flasser rundt nesen. Jeg er ganske sikker på at jeg har en tørr hudtype for hun føles en gang iblandt et nummer forlite. I tillegg reagerer jeg lett på produkter. Sminkefjerneren og øyekremen til dermalogica får jeg røde, sviende merker av. Alt av vichy tåler jeg heller ikke.

Har dere et tips om en god hudpleieserie jeg kan teste ut? Jeg har en vennine som jobber på et parfymeri og hun har anbefalt meg clinique, men jeg er litt skeptisk til det merket...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres litt skummelt ut å anbefale, om dermalogica ikke funket for huden din. Jeg hadde spandert på meg en time hos hudsalongen! Ellers så hadde jeg prøvd cliniques mildeste produkter.

Peeler du huden ofte?

Skrevet
Høres litt skummelt ut å anbefale, om dermalogica ikke funket for huden din. Jeg hadde spandert på meg en time hos hudsalongen! Ellers så hadde jeg prøvd cliniques mildeste produkter.

Peeler du huden ofte?

Jeg peeler huden ca en gang i uken, noen ganger har det kanskje gått 2 uker mellom hver gang.

Jeg mistenker egentlig at jeg ikke tåler hudkremene til dermalogica og det er de problemet ligger. Noen ganger svir jeg i øynene når jeg tar på kremen, selv om jeg ikke er i nærheten av øyet.

Gjest Deception
Skrevet

Jeg tror at kviser og utbrudd VELDIG sjelden er forårsaket av kremer, men heller av faktorer internt i kroppen; hormoner, stress, kosthold, generell tilstand.

Går du på noen form for hormonell prevensjon eller har byttet p-pillemerke, hatt mye stress, endret kostholdet ditt osv?

Skrevet
Jeg tror at kviser og utbrudd VELDIG sjelden er forårsaket av kremer, men heller av faktorer internt i kroppen; hormoner, stress, kosthold, generell tilstand.

Går du på noen form for hormonell prevensjon eller har byttet p-pillemerke, hatt mye stress, endret kostholdet ditt osv?

Godt spørsmål! :klappe:

Skrevet

Jeg har også tørr, sensitiv hud og har reagert på masse rart - Clinique, Helena Rubinstein, Lancome, Matis og ikke minst Dr. Hauschka. Nå bruker jeg Ren, som er en helt "ren" serie (lurer fælt på om britene som har gitt serien navn kan norsk? :ler: ) med naturlige, plantebaserte ingredienser. Funker så det suser! For første gang har jeg merket umiddelbar forbedring ved ny hudpleieserie. Særlig liker jeg Omega 3-serumet deres, det har gjort underverker for meg. Jeg bruker forøvrig serien for sensitiv hud. I Norge er Ren bare å få på Visage make-up store i Torggata i Oslo, men jeg tror de sender til resten av landet. Evt. kan det kjøpes fra HQhair, noe jeg tror lønner seg til tross for toll. De har dessuten prøvesett som varer ca en uke, det kjøpte jeg først (klok av skade).

Skrevet

Jeg bruker ikke hormonell prevensjon siden jeg ikke liker humørendringene jeg får av det. Kostholdet har jeg faktisk endret til det bedre det siste året. Kuttet ut pepsi max, spiser mye grønnsaker og jeg bruker oljer i maten. Har gått ned 5 kilo siden august, men det var ikke planlagt.

Stess er vel kanskje det jeg fått økning av. Stor arbeidsmengde som student i tillegg til å jobbe pluss endel forandringer i den nærmeste familien, men jeg synst det virker litt rart om dette alene skulle forandret huden min så mye.

Skrevet
Jeg har også tørr, sensitiv hud og har reagert på masse rart - Clinique, Helena Rubinstein, Lancome, Matis og ikke minst Dr. Hauschka. Nå bruker jeg Ren, som er en helt "ren" serie (lurer fælt på om britene som har gitt serien navn kan norsk?  :ler: ) med naturlige, plantebaserte ingredienser. Funker så det suser! For første gang har jeg merket umiddelbar forbedring ved ny hudpleieserie. Særlig liker jeg Omega 3-serumet deres, det har gjort underverker for meg. Jeg bruker forøvrig serien for sensitiv hud. I Norge er Ren bare å få på Visage make-up store i Torggata i Oslo, men jeg tror de sender til resten av landet. Evt. kan det kjøpes fra HQhair, noe jeg tror lønner seg til tross for toll. De har dessuten prøvesett som varer ca en uke, det kjøpte jeg først (klok av skade).

Dette hørtes interessant ut. Ser de selger serien på lookfantastic også. :)

Har du en link til det prøvesettet på HQhair? Jeg finner det ikk der inne.

Skrevet (endret)
Har du en link til det prøvesettet på HQhair? Jeg finner det ikk der inne.

Fant det ikke jeg heller, kanskje de er utsolgt? Jeg vet de hadde det tidligere i høst.

Endret: Fant dette på Rens egne sider, men det ser ut et "one size fits all"-sett. Jeg kjøpte et som var spesielt for sensitiv hud på Visage.

Endret av itla
Gjest Deception
Skrevet

Rensen fra Ren (Calendula) er helt nyydelig :) Jeg liker også den milde peelingen med jojoba-korn. Derimot taklet ikke huden min den nattkremen som het Frankincense and Boswellia Cerrata; den lukter utrolig sterkt av kongerøkelse, og fikk meg til å nyse uavbrutt, samt at den bare forsvant inn i huden, som strammet veldig etterpå.

Skrevet
Fant det ikke jeg heller, kanskje de er utsolgt? Jeg vet de hadde det tidligere i høst.

Jeg prøver likevel :)

Er det denne fuktigtighetskrem du har brukt? http://www.hqhair.com/code/products.asp?Pa...6&SectionID=340

Ser at det står på lookfanastic at en skal tørke ansiktet med en håndduk etter påføring. Er det mer flytende enn vanlig fuktighetskrem?

Skrevet
Rensen fra Ren (Calendula) er helt nyydelig :) Jeg liker også den milde peelingen med jojoba-korn. Derimot taklet ikke huden min den nattkremen som het Frankincense and Boswellia Cerrata; den lukter utrolig sterkt av kongerøkelse, og fikk meg til å nyse uavbrutt, samt at den bare forsvant inn i huden, som strammet veldig etterpå.

Da har jeg bestilt den såfall (Calendula). Kom akkurat under 200 kr så jeg slipper toll :mrgreen:

Skrevet
Kostholdet har jeg faktisk endret til det bedre det siste året. Kuttet ut pepsi max, spiser mye grønnsaker og jeg bruker oljer i maten. Har gått ned 5 kilo siden august, men det var ikke planlagt.

Stess er vel kanskje det jeg fått økning av. Stor arbeidsmengde som student i tillegg til å jobbe pluss endel forandringer i den nærmeste familien, men jeg synst det virker litt rart om dette alene skulle forandret huden min så mye.

Det kan absolutt påvirke huden din, for det påvirker hormonbalansen. En annen sak er at viss du har begynt å spise sunnere så kan det i en periode gi uren hud, pga renselsesprosess, det tar gjerne litt tid før gamle vaner er "skylt" ut av huden.

Pass på at du har rett vitamin og mineralnivå i kroppen, be legen ta blodprøve, de fleste kvinner har for lite B12, og det kan gi tørr hud. Ellers er det viktig å ta tran eller trankapsler, det hjelper både mot tørr hud og sensitiv hud.

Clinique er billig og greit, men likevel ganske sterkt. Det er også mulig at det er rensen som gjør huden din tørr, prøv å kun bruke lunkent vann i et par uker. Be heller venninnen din om å sjekke for prøver, de fleste parfymerier deler ut prøver av dyre hudkremer, nok til et par dagers bruk. Da slipper du å bruke masse penger på en krem som ikke funker for deg.

Skrevet (endret)

Jeg bruker:

Calendula rensemelk

Calendula dagkrem

Omega 3-serum

Frankincense nattkrem

Lipovector øyekrem (ikke så mye fordi jeg trenger anti-rynkeeffekten, men fordi geleen ble litt for lett vinterstid.)

Ellers har jeg peeling og ansiktsmaske.

Det med å tørke av har jeg ikke hørt (eller hatt behov for), men Omega 3-serumet er helt flytende (olje). Det trekker fort inn, da.

Endret av itla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...