Gå til innhold

Hår som ikke blir lenger!

Anbefalte innlegg

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

igår hadde jeg hår ned til navelen og vel så det, men der har det vert i 3 år nå! så igår tok jeg saksen og klippet av 10 cm "dødt" hår.

det var veldig tynt og fliset seg hele tiden. tror dere jeg skulle tatt mere?

føler jeg har klippet vekk mange år! puh! sparer og sparer, ønsker å ha det veldigveldig langt!

sitter å vurderer å klippe av 10 cm til her... er nemlig fortsatt slitt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom det ikke har blitt lenger enn det på tre år, har du nok funnet grensen for hvor langt håret ditt kan bli. Dette varierer fra person til person, og ligger programmert i genene våre. Så du bør nok heller forsøke å vedlikeholde det, så det ser pent ut, for det blir neppe lengre uansett hva du gjør.

Skrevet

Selvfølgelig skal du ta mer, du skal klippe i det friske håret, ikke i det slitte og nå må du begynne å bruke Redkan All Soft Soft Ends etter hver hårvask så du forebygger slitte tupper.

Finnes knapt noe styggere enn jenter med superlangt hår hvor 20 cm. er tynt og slitt, de ser ut som uteliggere.

Gjest Deception
Skrevet

Slitt hår knekker, og det vil føles som det aldri blir lengre. Det lureste er å få bort ALT det slitte, og heller ta det fra der; regelmessig klipp minst hver 12. uke, og gode beskyttende produkter. Det er umulig å reparere hår som allerede er skadet, men man kan gjøre mye for å forebygge.

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

nå skal det sies at jeg har klippet bort nederst ofte slik at det ikke har rukket bli lenger ned, tror det kan bli lenger altså.

ja jeg skulle nok tatt et jafs til! :grine: må bare det tenker jeg... huff.

bruker antisnap etter hver vask og redken all soft shampo/ balsam.

kansje klippe en bob? :sjarmor:

Gjest Deception
Skrevet

Husk at håret vokser "ovenfra", og hvis den nederste delen er så slitt at det hele tiden knekker, vil det aldri vokse mer. Så bare klipp i vei til du ser at alt håret er sunt.

Gjest Miss.Chanel
Skrevet (endret)

grunnen til det er så elendig forfatning er at jeg pleide bleke tuppene lyse, mens resten var mørkt. dette gjorde også at det sto på stedet hvil og bare brakk og knakk. dette blekestyret gjorde jeg i noen år. :forvirret:

Bjørnsdatter: så du synes bob er mindre pent?

Deception: hmmm, ja jeg får høre på deg! hva synes du om bob?

Endret av Miss.Chanel
Skrevet

Dersom det har vært bleka kan du like greit klippe noen centimeter over det først som sist, så er du kvitt det.

Gjest Deception
Skrevet
Bollesveis?

Bob kan være så mangt, jeg tror du har hengt deg opp i et bestemt bilde.

Om du vil kle det, det kommer an på lengde, om du skal ha lugg eller ikke, og ikke minst strukturen på håret ditt. Jeg tror det er en veldig god ide å gå til frisør for å klippe en sånn frisyre, for ellers kan det bli utrolig vanskelig å ha med å gjøre.

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

nei ikke lugg!

får i grunn barre klippe litt til da og gå derfra! takk for alle svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...