Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det noen som vet hva å hate noen betyr?  :sjarmor:

Når man hater noen, så er det sån at hver gang du tenker på personen, så blir du så forbanna at det gir deg energi!

Man ønsker personen alt vondt, å selvom det er litt ekkelt å inrømme, så hadde man nok blitt utrolig glad om vedkomende døde... På en veldig jævli måte...

Nesten som når du er forelska, så går man å tenker på personen heletia, men istedenfor at det kiler litt i magen, så gjør det vondt. Ikke bare sån at det er ubehaglig, men fysisk vondt! Kroppen bruker veldig mye energi på det, så man kan bli syk og slutte å spise osv... Det er ikkeno vits å hate folk, for det går bare utover degselv, å den andre personen kommer sikkert aldri til å vite det en gang.

Bortkasta :ler:

Skrevet

ja jeg vet det er bortkastet, men jeg er forsatt ikke enig med at du ønsker personen dø. det er vel derfor jeg har spørt om det, så jeg kan høres alle andres meninger, takk for svare, ønsker gjerne å høre andres meninger å ^^

Gjest StockDama
Skrevet

hate..vel, aldri hata noen, jeg har mislikt ting, men aldri hata, så jeg vet ikke =/

Skrevet
ja jeg vet det er bortkastet, men jeg er forsatt ikke enig med at du ønsker personen dø. det er vel derfor jeg har spørt om det, så jeg kan høres alle andres meninger, takk for svare, ønsker gjerne å høre andres meninger å ^^

Hat er jo veldig sterkt da. Du vil sansynligvis hate en som drepte familien din, bare for morroskyld, tror du ikke det? La oss si det kom en type inn, å bare kværke alle du var glad i, mens du så på (av enleraan grund kunne du ikke gjøre noe... Han hadde sikkert teipa deg fast i taket, ellerno :P). Tror du ikke at du ville hate denne personen, og ønske at han/hun var død? Jeg tror ikke at man hater noen, før man lsnker av hele seg, at personen skal dævve

Gjest Vilja :-)
Skrevet

Å hate er ikke nødvendigvis bortkastet så sant man kan drive noe annet ut av det enn bare å gå rundt og la seg blir "spist opp" av følelsen. Alle følelser kan kanaliseres på ulike måter, man trenger ikke bare bære de inni seg og ikke gi uttrykk for det annet enn via sinnsstemninger. Tror aldri jeg har lagt noen for hat, men jeg har blitt forbannet på folk og mislikt folk sterkt. Det trigger konkurranseinstinkt og vinnervilje hos meg, og jeg kan også bli såpass drevet av sinne at jeg blir oppslukt i å lykkes med noe. Hatske følelser fungerer sikkert for mange etter samme mekanismer, men det er unektelig mye negative former for menneskelig atferd som springer ut av hat.

Men hva å hate noen betyr? Når det ikke er en flik av kjærlighet, sympati, forståelse eller andre medmenneskelige følelser igjen ovenfor personen man retter hatet sitt imot? Og man ønsker vedkommede all verdens elendighet, at personen hadde vært utslettet. Sikkert noe sånt Håper jeg aldri får kjenne på den følelsen.

Skrevet
Når man hater noen, så er det sån at hver gang du tenker på personen, så blir du så forbanna at det gir deg energi!

Man ønsker personen alt vondt, å selvom det er litt ekkelt å inrømme, så hadde man nok blitt utrolig glad om vedkomende døde... På en veldig jævli måte...

Nesten som når du er forelska, så går man å tenker på personen heletia, men istedenfor at det kiler litt i magen, så gjør det vondt. Ikke bare sån at det er ubehaglig, men fysisk vondt! Kroppen bruker veldig mye energi på det, så man kan bli syk og slutte å spise osv... Det er ikkeno vits å hate folk, for det går bare utover degselv, å den andre personen kommer sikkert aldri til å vite det en gang.

Bortkasta  :ler:

Er enig i mye av dette. Bortsett fra det med at man hadde blitt glad om personen døde. Eller.. Kanskje... Om man virkelig hater en så har man ikke så mye følelser til overs for den personen.

Jeg har selv hate et person en gang. Disse følelsene har forandret seg nå men den gang ble jeg kvalm hver gang jeg tenkte på personen. Jeg ble sint og ønsket denne personen alt vondt, men ikke at den var død. Jeg ønsket personen langt vekk og slikt men aldrig døden. Selv om det nokk er mange som tenker slik. Nå var hatet mitt blitt utlølst av at denne personen mobbet meg mye opp gjennom tidene og det ble til at jeg tenket mye på denne personen og hvor forferdelig denne personen var.

Så slik som yme beskrev følte jeg det den gangen.

Skrevet

så å hate noen kan man tyde på forskjellige måter, jeg er helt enig om at du misliker personen sikkelig og ønsker personen vondt, men ikke å dø. så da betyr det at alle har sin måte å tyde det på da. hehe

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

Det er nok mulig du akkurat nå føler det så sterkt at du hater det menneske!

Du vil nok ikke se den personen død, derfor er det helller ikke noe hat! Du er sint, frustret osv...men hat, joda, men det skal MYE til for virkelig å hate noen!

En ting er å misslike et et menneske, men å hate et menneske det er langt fra det å misslike!

Dersom noen hadde torturert barnet mitt over lang tid, til det døde - Da hadde jeg hatet det menneske - med STOR grunn, og samtidig hatt en stygg, stygg, grustygg tanke i hode mitt om at det menneske skal føle de samme smertene (bare enda værre)!!!

Da kunne jeg nok ha hatet!

Endret av Silmarill
Skrevet (endret)

Jeg tror at man bare kan hate noen man har elsket, eller har hatt et veldig sterkt følelsesmessig forhold til.

Og at hat er en like sterk energi/følelse som å elske noen.

Endret av Leya

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...