Gjest Lille Solstråle Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 Når jeg bestiller varer fra Lookfamtastic og Strawberrynet må det koste under 200 kroner hvis jeg skal slippe toll og sånn. Men hva om produktet koster 198, og shipping koster 50 kroner ekstra? Regner tollvesenet da 250 så pakken havner i tollen, eller holder det at selve produktet koster under 200?? Får Redken Shampo og Balsam til akkurat under 200, hadde vært greit å slippe å bestille to ganger...
Gjest Borghild Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 Portoen er ikke medregnet i tollen, så det bør gå bra.
brumma* Skrevet 12. desember 2006 #3 Skrevet 12. desember 2006 Portoen er ikke medregnet så lenge varen(e) koster under 200 kroner. Men jeg ville ikke bestilt for 198,-. Tollvesenet bruker sine egne satser (som du kan se på www.toll.no) på den dagen pakken kommer frem til dem. 198,- kan fort være 201 om en ukes tid og etter deres satser.
Gjest Lille Solstråle Skrevet 12. desember 2006 #4 Skrevet 12. desember 2006 Hmm. Typisk Da får jeg heller bestille litt om gangen.. For OM det blir fortollet, må jeg vente mange uker og betale 25 prosen ekstra?
Gjest Lille Solstråle Skrevet 12. desember 2006 #5 Skrevet 12. desember 2006 Takk for svar, forresten! *Uhøflige solstråle*
Gjest koffeine Skrevet 12. desember 2006 #6 Skrevet 12. desember 2006 Jeg har hørt at når man handler på Strawberrynet kan man faktisk fakse dem tollgebyret, så får man pengene tilbake... De har visst en garanti på at det ikke skal koste noe mer enn prisen på varen. Har ikke prøvd selv da, men.
Mary_H Skrevet 12. desember 2006 #7 Skrevet 12. desember 2006 Ja, det kan man med SN. Jeg sendte dem kvitteringen på hva jeg hadde betalt, skrev med en lapp og sendte. To uker etterpå var det satte inn på kontoen min. Jeg sendte brev da, har ikke tilgang på fax.
Gjest Fruktfat Skrevet 12. desember 2006 #8 Skrevet 12. desember 2006 men husk at det ikke er garantert at dere får igjen fra strawberrynet... var en eller annen her som ikke fikk igjen fra dem.
Mary_H Skrevet 12. desember 2006 #9 Skrevet 12. desember 2006 Har aldri vært ett problem med meg, har bestilt over 50 ganger, og betalt toll på en del.
Gjest Shayla Skrevet 12. desember 2006 #10 Skrevet 12. desember 2006 Hmm. Typisk Da får jeg heller bestille litt om gangen.. For OM det blir fortollet, må jeg vente mange uker og betale 25 prosen ekstra? ← Det går likefort selv om det må fortolles, jeg fikk beskjed om å hente min på postkontoret og betale tollen der. Har man litt uflaks så må man hente den på tollkontoret. koster den 198kr så trenger du ikke bekymre deg for at prisen plutselig har økt når den kommer til Norge, prisen står på pakken og valuta kursen er ikke så ujevn.
brumma* Skrevet 12. desember 2006 #11 Skrevet 12. desember 2006 prisen står på pakken og valuta kursen er ikke så ujevn. ← Prisen står på pakken ja, men valutakursen kan godt være ujevn. Ikke så veldig, men det er jo bare snakk om 2 kroner. Jeg vet om flere som har brent seg på det, så jeg ville ikke tatt sjansen. Tollvesenet bruker som sakt også sine egne valutakurser på dagen pakken ankommer dem. Da ville jeg heller sjekket om rabattkoden weloveyou fortsatt fungerer (2 pund rabatt). Mulig du allerede har regnet med den Lille solstråle, men ellers burde det hjelpe deg godt under 198,-. Dette er på Lookfantastic.
Nemesis Skrevet 12. desember 2006 #12 Skrevet 12. desember 2006 Hmm. Typisk Da får jeg heller bestille litt om gangen.. For OM det blir fortollet, må jeg vente mange uker og betale 25 prosen ekstra? ← pluss 85 kr i tollbehandling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå