Gjest Tweek Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 Jeg har nå spareskillingsbanken i Kr.sand. Men jeg vil bytte. Jeg vil ha en bank som er uten gebyrer. Hadde å vært greit om det ikke koster mye i gebyrer for å bruk i utlandet. Jeg har hørt at både skandiabanken og storebrand er gode banker, men jeg syntes det er vanskelig og undersøke om dette siden jeg ikke har så mye peiling. Hva har dere, og er dere fornøyde?
Gjest gjesta Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 Bruker lokalbanken, egentlig uten noen annen logisk grunn enn gamle, gode følelser og sånt. De gav meg lån helt på kanten og litt til for snart 15 år siden, noe jeg aldri ville fått annetsteds. Dessuten er de greie å forholde seg til når jeg som den kyniske drittsekken jeg er passer på å få så nær samme rente som mulig her som jeg ellers ville fått i Statens Pensjonskasse eller gjennom samboerens jobb. De tjener penger, jeg sparer penger, totalt sett en grei deal for alle. Hadde nok likevel kommet litt bedre ut med å ha lånet i Statens Pensjonskasse og penga i Skandiabanken, men litt nostalgisk lokalpatriotisme ligger nok i meg også.
Gjest Tweek Skrevet 12. desember 2006 #3 Skrevet 12. desember 2006 Jeg har Skandiabanken og er strålende fornøyd, betaler 250,- i året for å ha et visa kort og det er ikke gebyr på uttak i butikk/minibank/utland/nettbank eller noe annet! De er jo en ren nettbank, men jeg har aldri savnet noe personal å gå til, og har hatt Skandiabanken siden våren 2002! I tillegg kan man opprette flere kontoer med egne kontonumre som på en måte "ligger under" hovedkontoen din. Du har ikke visakort til dem, men kan opprette kontoer for ulike formål, f.eks sparekonto osv. uten at det koster noe ← Så det eneste du betaler er for å¨ha visakortet? Så når jeg er ute på reise og bruker visakortet der, så blir det ikke trekt masse gebyrer for det? Eller er det bare visst jeg tar ut penger fra minibank at det ikke blir trukket gebyr? Men hvordan bytter jeg bank egentlig? Og når jeg flytter alle kontoene mine, så blir BSU-kontoen den samme? Hvordan er det å få billån og boliglån der?
Gjest Virvel Skrevet 12. desember 2006 #4 Skrevet 12. desember 2006 Til "vanlig" bruk synes jeg Skandiabanken er genial. Jeg merket godt at gebyrene forsvant da jeg byttet fra Postbanken for et par år siden, for å si det sånn. :-D Jeg var bittelitt skeptisk helt i starten siden de ikke har en fysisk bank du kan gå til og få snakke med en person, men etter litt trøbbel med visakortet mitt i fjor sommer er jeg nesten overveldet over hvor vennlige og ikke minst raske de er i Skandiabanken i forhold til diverse andre kundetelefoner jeg har prøvd meg på... Forøvrig har Skandiabanken nå fått BSU, bare se! :icon_smile:
Gjest Tweek Skrevet 12. desember 2006 #5 Skrevet 12. desember 2006 Du betaler kun for selve visakortet ja. Ingen gebyrer i utlandet på noen måte såvidt jeg har opplevd, har bare brukt det i England, Hellas og Sverige, men det var aldri noe ekstra. Det eneste som er innlands, er at de oppfordrer folk til å ta ut penger i butikk istedenfor i minibank når de handler for da blir det mindre utgifter for SkandiaB. Ho SkandiaB er det bare å søke om konto via nettet, og så må en ha 15 000 som kan settes inn for å få selve visakort(det er det eneste som kan være litt vanskelig for noen). Man trenger ikke ha 15 000,- hele tiden altså! Og så er det bare å overføre pengene dine fra den gamle kontoen til den nye etterpå. SkandiaB har ikke BSU, så jeg har mine BSU-penger på den opprinnelige kontoen sin. Ellers tror jeg det er ganske greit å få lån til ulike ting, jeg har ikke noe der selv så derfor har jeg ikke undersøkt det ← Tror jeg går for den banken da egentlig, men storebrand da? Har ikke de å gebyrfritt osv? Jeg har jo allerede visa. Men må jeg da få et nytt for å være i skandia? Jeg har ikke 15000 nå, men får jo lånekassepenger etter nyttår hvis det var sånn at jeg må ha 15000 kr på konto for at jeg kan flytte over pengene mine. Til "vanlig" bruk synes jeg Skandiabanken er genial. Jeg merket godt at gebyrene forsvant da jeg byttet fra Postbanken for et par år siden, for å si det sånn. :-D Jeg var bittelitt skeptisk helt i starten siden de ikke har en fysisk bank du kan gå til og få snakke med en person, men etter litt trøbbel med visakortet mitt i fjor sommer er jeg nesten overveldet over hvor vennlige og ikke minst raske de er i Skandiabanken i forhold til diverse andre kundetelefoner jeg har prøvd meg på... Forøvrig har Skandiabanken nå fått BSU, bare se! :icon_smile: ← Så bra Kan jeg bare flytte BSU-kontoen min over sammen med de andre? Kan ikke noe ting og sånno, så jeg må bare spør masse
Colargol Skrevet 12. desember 2006 #6 Skrevet 12. desember 2006 Jeg har Postbanken leve student,men da må du være student logisk nok, for å ha den ordningen! Jeg betaler ingen gebyrer, årsavgift eller noen avgifter i det hele tatt de neste 6årene!
Gjest Tweek Skrevet 12. desember 2006 #7 Skrevet 12. desember 2006 Jeg er student senest til høsten, så det vil vel ikke det lønne seg så mye for meg da
Colargol Skrevet 12. desember 2006 #8 Skrevet 12. desember 2006 Joa, for du trenger bare å være student når du oppretter kontoen! Ikke sikkeret jeg har planer om å være student sammenhengende de neste 6årene heller!
Gjest gjesta Skrevet 12. desember 2006 #9 Skrevet 12. desember 2006 (endret) Jeg har bank2. ingen gebyrer, koster heller ingenting å ha VISA-kort (dvs ikke årsgebyr). Prisene for bruk i utlandet vet jeg ikke. Eneste gebyret man må betale er 100 kr for å ta ibruk nettbanken (engangsavgift) I tillegg har de veldig høy rente på innskudd! Endret 12. desember 2006 av ikke innlogget
Gjest Fliss Skrevet 12. desember 2006 #10 Skrevet 12. desember 2006 Jeg bruker DnBNOR og er kjempefornøyd. Har aldri opplevd makan til proffe kundebehandlere - så jeg har aldri angret et øyeblikk at jeg gikk over til DnB. De er kanskje ikke de aller billigste - men service betyr mye for meg.
Gjest Virvel Skrevet 12. desember 2006 #11 Skrevet 12. desember 2006 Tror jeg går for den banken da egentlig, men storebrand da? Har ikke de å gebyrfritt osv? Jeg har jo allerede visa. Men må jeg da få et nytt for å være i skandia? Jeg har ikke 15000 nå, men får jo lånekassepenger etter nyttår hvis det var sånn at jeg må ha 15000 kr på konto for at jeg kan flytte over pengene mine. ← Visakortet ditt må jo være tilknyttet en konto, så hvis du har tenkt å avslutte den kontoen du har i den gamle banken vil naturlig nok ikke kortet ditt fungere lenger. Du trenger ikke 15 000 for å opprette konto i Skandiabanken, men du må ha 15 000 inne på konto når du bestiller visakort. Dette beløpet kan du f.eks. låne av foreldrene dine hvis du har mulighet til det, og så overføre tilbake til dem når du har fått kortet ditt.
Gjest Tweek Skrevet 12. desember 2006 #12 Skrevet 12. desember 2006 Jeg har bank2. ingen gebyrer, koster heller ingenting å ha VISA-kort (dvs ikke årsgebyr). Prisene for bruk i utlandet vet jeg ikke. Eneste gebyret man må betale er 100 kr for å ta ibruk nettbanken (engangsavgift) I tillegg har de veldig høy rente på innskudd! ← Skal se litt på den ja Men er det en nettbank det å, eller holder de til et eller annet sted? Visakortet ditt må jo være tilknyttet en konto, så hvis du har tenkt å avslutte den kontoen du har i den gamle banken vil naturlig nok ikke kortet ditt fungere lenger. Du trenger ikke 15 000 for å opprette konto i Skandiabanken, men du må ha 15 000 inne på konto når du bestiller visakort. Dette beløpet kan du f.eks. låne av foreldrene dine hvis du har mulighet til det, og så overføre tilbake til dem når du har fått kortet ditt. ← Åja, selvfølgelig. Men jeg tenkte jo at jeg må ha 15 000 kr som var på konto. Ikke at det koster så mye og opprette en, hehe.
Gjest Turi Skrevet 12. desember 2006 #13 Skrevet 12. desember 2006 ... og du klarer deg fint med bankaxept inntil du har 15000 om du må vente litt. Jeg har vært skandiabankenkunde siden den åpnet, og trives fortsatt godt
Gjest Tweek Skrevet 12. desember 2006 #14 Skrevet 12. desember 2006 Når åpnet skandiabanken? Har ikke hørt om det før for et par dager siden ejeg. Når min kusine nevnte den
Gjest Turi Skrevet 13. desember 2006 #15 Skrevet 13. desember 2006 Husker ikke når jeg ble kunde der jeg, men det er over 6 år siden.
Claire Skrevet 13. desember 2006 #16 Skrevet 13. desember 2006 Landkreditt Bank. Like billig som Skandiabanken. 250 kr. i året for Visakort.
Gjest Tweek Skrevet 13. desember 2006 #17 Skrevet 13. desember 2006 Men jeg leste et annet sted her på Kg at man får ikke bilde på VISA-kortet fra skandiaB, hva skal man da bruke som leg? og er det like gyldigda, siden de ikke kan vite om kortet jeg bruker er mitt?
Malama Skrevet 13. desember 2006 #18 Skrevet 13. desember 2006 De har ikke hatt BSU hele tida nei (da hadde min vært der) men det er jo kjekt at de har fått det, jeg skal vurdere om min burde flyttes da (det er jo lov å flytte BSU) for renta er høyere der ser jeg (men jeg lurer på om ikke førstehjemslånet vårt muligens baserer seg på at vi har bsu i den banken, så kanskje det bare skal bli stående...) Jeg bruker også sertifikatet som leg siden bankkortet ikke har bilde, og dette med mangel på bilde er hovedsaken til at jeg ikke har fått min kjære til å vurdere å gjøre det samme. Det ER strengt tatt bare å gå på posten og få "postens legitimasjonskort" eller noe sånn (som det ikke finnes NOE info om på postens hjemmesider og sånn, menjeg fant en folder på postkontoret en gang. Det er gyldig leg i Norge. Gjelder ikek i utlandet, men der er det bare pass som er 100% uansett, så. Ja, pass gjelder i Norge også, men flertallet av oss synes nok det er greit å slippe å bære på passet for å ha legg sånn til daglig... (HEEEEEELT i begynnelsen av Skandiabankens historie fikk man kort med bilde, det har hele min familie. Det hadde jeg også. Inntil jeg trodde jeg hadde mista det, og sperra det. Fant det igjen i foret på lommeboka en måned senere, men da fikk jeg ikke åpna det igjen, jeg hadde fått et nytt, og det er uten bilde, og derfor har altså jeg også bankkort uten bilde.)
Gjest Tweek Skrevet 13. desember 2006 #19 Skrevet 13. desember 2006 Jeg har ikke lappen da, men kan jeg bruke det visakortet jeg har nå med bilde som leg da selv om det ikke er knyttet til noen konto?? Jeg har heller eikke pass og jeg gidder ikke ha det før jeg skal ut å reise. Men h or mye koster det da med leg fra posten?
Claire Skrevet 13. desember 2006 #20 Skrevet 13. desember 2006 Hos Landkreditt får man leg bakpå kortet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå