Gå til innhold

Stil


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Og så var det jeg da, som ligger i bakevja og plasker og koser meg sånn nogenlunde, mens alle de andre flyter på bølgen av fine, godkjente klær og ikke et hår på hodene deres er krummet.

Jeg vil ha min egen stil. En stil som ikke er for provoserende for gamle damer ute og stavrer på gata, ikke for sexy og utfordrende, men ikke for "grå" heller, i den forstand at alle andre har akkurat det samme plagget hjemmei garderoben, men ikke vil bruke det fordi det er så kjedelig.

Stilen min nå er dongeribukse og en tynn, ensfarget, rimelig tilsittende genser oventil. Det går mye i mørke farger, som jeg trives i.

Skal farge håret denne uken, det er iallfall et svømmetak lengre.

Men - er det noen som har noen forslag til hav jeg kan gjøre for å skape min egen stil? Om ikke helt genuin, så ihvertfall litt mer "egnere". Er så lei av samme plaggene år etter år.

Og så var det det med å faktisk tørre å gjøre det også. Det vil jo vise seg.

Er 16 år, om det kan hjelpe.

Ydmyk hilsen,

hun-som-svømmer-med-oppblåsbare-puter-rundt-armene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det som deg.. dongeri og en enkel topp. Trives så godt i sånne klær. men jeg tror ikke at noen kan anbefale en stil til deg. Finn din egen eller fortsett med den du har.

Jeg har begrenset med penger og prioriter ikke klær når jeg skal handle.

Jeg har 2 svarte strech-bukser og et par ola-bukser som jeg bruker til daglig. Så kjøper jeg topper og jakker som kan variere antrekket. Ta en tur på H&M og kjøp på salg. Kjøp forskjellige farger og mønstre og fasonger. Da finner du fort ut hva du trives best i.

Jeg satser på å ha MASSE billige topper i forskjellige farger og bruker disse sammen med mine "faste" bukser.

Jeg tror alle godtar min "stil", men mange synes kanskje at den er fryktelig kjedelig. Jeg prioriterer klær jeg trives i og som ikke koster så mye.

Som sagt: Jeg tror at du klarer å finne din egen stil hvis du prøver og ser hva du trives i og liker!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker du å gå i skjørt? Jeg har samma stil som deg, stort sett, men noen ganger føler jeg for å skille meg ut *litt*... har funnet ut at mini/halvlange skjørt gjør trikket ganske bra. Ellers er jeg litt fan av skjorte-og-slips-stil, har en del av det.

Men prøv skjørt. Kjøp deg et fint et, olastoff eller svart eller noe, også topper med masse farger. Det får deg i humør også!

Er forresten like gammel som deg, og prøver også å finne min egen stil. Litt småvanskelig når man må investere hele lønna på et enkelt plagg. icon_frown.gif

Lykke til!

_________________

brunette.gif Aziraphale1212[ Dette Innlegg er endret av: Aziraphale den 2002-03-31 00:02 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Aziraphale, har du lest 'Good Omens', eller? Fryktelig morsom bok!! icon_smile.gif

Har registrert meg nå. Jada. icon_smile.gif

Tusen takk for tips! Er egentlig ikke skjørtetypen, er litt mer 'røff', selv om det er et uttrykk jeg ikke liker å bruke.

Gikk med skjørt på skolen for et år siden, da fikk alle hakaslepp. Synes det er litt gøy å pynte meg, men det blir litt slitsomt i lengden, om det er forståelig.

Nei, skal ta meg noen turer på Hennes og se om jeg finner noe som passer min til tider kresne smak. Den skaper problemer noen ganger. Synes bare det er så himla dumt at alle *må* ha de samme klærne. Mangfoldet gikk og gjemte seg i en svart bossekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops, mitt innlegg overfor, ja. I min iver glemte jeg å skrive brukernavn og alt det der.

Fikk forresten et handlekick på mandag, fikk kjøpt meg to par *litt* uoriginale bukser i min stil. Så var da det gjort. icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! Good Omens rocker. Og Aziraphale er rå... selvom vi ikke har så mye felles.

Hmm... skjønner. Liker ikke å være over-feminin jeg heller, men skjørt trenger ikke være det! Det kan være tøft også. Kommer an på skjørtet - og lengden på det.

Å finne en stil du trives med, innebærer å finne en sitl du kan leve med. I ditt tilfelle kanskje en som ikke krever så mye tid til stæsj?

Når det gjelder mangfold, er jeg enig. Dersom det var meningen at alle skulle være like, trur jeg ikke det hadde vært så mange butikker å velge mellom. Men i et samfunn som overlever på janteloven, må man ha selvtillitt for å finne seg sjøl og få sin egen stil.

Var å shoppe i går jeg også... fant en olabukse med utrolig sleng og en topp som jeg mistenker er så stygg at den er stilig. Jaja. Gleder meg til sommern! Er så mye enklere å finne klær da!

Hvor bor du forresten? 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aziraphale - "Oh dear..." Kristenheten selv... icon_smile.gif

Bor oppe på Sunnmøre, gnilus iblant allværsjakker. Så her er det *stil*, folkens. Nye HellyHansen modeller i salg NÅ! Løp og kjøp! Beklager den der. Er bare så mektig irritert på alle husmødre som tror at det å gifte seg er ensbetydende med å gå til anskaffelse av samme klærne som resten av Norge eier.

Så stygg at den er stilig, hmm? icon_smile.gif Skulle ønske jeg hadde guts nok til å gå med noe slikt. Men etter hårklipp/farging og påfølgende sjokka fjes, tror jeg at jeg kan tilate meg noe mer enn det jeg pleier... icon_smile.gif

Jah, skjørt kan være utrolig tøft også, spørs bare hvordan det ser ut. Men om jeg er så heldig og faktisk finner noe sånt, er det vanligvis en eller flere av fire ting som skjer.

1) Det finnes ikke i riktig størrelse.

2) Jeg ser ut som en sirkusklovn med vanskeligheter for å venne seg av med gamle (u)vaner

3) Noen andre har det

4) Det får figuren min til å se helt 'uriktig' (fint ord for j*****) ut

Og man kan fortsette slik en stund uten å gå tom for nye punkter. Men vanlige svarte skjørt har jeg en del av, de er fine og klassiske. Og hva er galt med å variere stil fra dag til dag?

Selvtillit er definitivt stikkordet her. Om alle hadde det, hadde det vært myye lettere å vokse opp, å føle seg bedre, rett og slett å leve. Men så er det nå en gang slik at det er disse 'noen' som skal bestemme alt.

De som gir etter for disse (les: moteslaver/bimboer, som her oppe går for det samme) er etter min mening ganske svake, og orker/tør/vil ikke stå imot presset fra alt og alle.

Selv om jeg (foreløpig) glir ganske inn i mengden (men på ingen måte med de aller dyreste merkeklærne, tvert imot) vil jeg ikke regne meg som et medlem av denne gruppen. Alt for å slippe unna det der.

Sommer er gøy... icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

£€&%¤#@! Mistet et langt innlegg icon_frown.gif

Sunnmøre er kanskje ikke verdens navle når det gjelder shopping, men du bor på verdens nydeligste sted!

Du fikk klippa håret, altså? Hvilken farge ble det? Eller rettere sagt; hvilken av de berømmelige årstidene er du? Go girl - forandring fryder, og spesielt når det legges merke til!

Ingeting galt med ny stil hver dag. Diverse lærere kan få litt problemer medå kjenne deg igjen hvis forandringen er så drastisk som bedehuspike/luksusprostituert, men ellers skal du slippe fantasien løs! Hvis med klær hva slags humør du er i. (Hmm... Practice what you preach, sier de, men da må jeg virkelig ha kjedelig humør...)

"Svake" mennesker, folk med lav selvtillit, har behov for aksept/tilhørighet, og det oppnår man jo ved uniformering. Merkeklær er en del av det... som jeg aldri helt har skjønt. Med mindre man har ubegrensa med midler burde det være all grunn til å prioritere andre ting foran å gå med et merkenavn på brystet.

Hvis du skal noe sted i sommer kan du jo benytte anledningen til å shoppe. Selv har jeg planer om å være blomsterbarn på Quart. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes det er søtt at du har pronlemer med å finne din stil. selv har jeg hatt samme problemet. et lite tips. kjøpt et skinnskjørt. passer sammen med et utall topper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, søtt ja! Ingen tvil... icon_smile.gif

Ja, elsker den nye hårfargen. Nå er jeg ikke akkurat tilhenger av slike reklamevendinger, men likevel! Møøørkebrunt står mye mer i stil med personligheten min enn happy-happy blondt. For jeg er ikke happy-happy. icon_smile.gif

Nå tror jeg at jeg er vinter. Men er egentlig ikke helt fortrolig med de begrepene heller. Vinter er best, iallfall. icon_smile.gif

Jah, gjett om jeg skal handle i sommer. Storbyferie blir det uansett, så her skal man svi plastikk!

Hehe... bedehuspike/luksusprostituert problemet tror jeg ikke at jeg vil få... fint at du tenker på de stakkars lærerne!!

Føler meg mye mer voksen nå. Merkelig.

Skinnskjørt hadde vært tøft, ingen tvil. Så var det bare å finne seg et...

Herlighet, på jc var det en hel vegg viet til Miss Sixty. Helt sykt. Har aldri eid ei slik bukse i hele mitt liv. Men bertene hvinte vel av fryd da de så det. De ser jo helt like ut alle sammen! Ikke rart jeg finner det svært vanskelig å tro at de faktisk har en personlighet under uniformene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anonymous

Jeg ville bare si min mening om et utsagn jeg ofte hører.. "motepress". Fjortiser med miss sixty bukser el liknende, og kjedelige stramme topper følger ikke moten og har aldri gjort det. Bla i et mote blad and see for yourself! Man skal lete lenge for å finne noe så kjedelig i det virkelige motebildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Hei alle!

Er veldig enig med deg Aziraphale at skjorte og slips er tøft! Elsker å gå med det - er litt frekt også, på en måte. Og skinnskjørt er også kult - det var en eller annen som anbefalte å kjøpe det.. Sort skinnskjørt, knelangt, sammen med f.eks. hvit eller lyserosa skjorte og et eller annet tøft slips, det synes jeg er veldig fint! Og så høye støvletter.. Men for all del, man kan jo ikke bare gå i det icon_smile.gif

Favoritt-topp-typen min er i alle fall skjorter, og gjerne med slips... leste forresten i Det Nye at skjortekrager gjør at halsen ser tynnere ut, og for noen jenter kan jo det være interessant icon_smile.gif En lang hals er jo ikke å forakte..hehe.. men men..

Skjorter er i alle fall mitt personlige tips! Feminine vel og merke icon_smile.gif

Håper du finner stilen din etterhvert, og ikke følg motebildet slavisk - gå med det du har lyst til å gå med!

Klem fra Line icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anonymous

Det er ikke bare klesvalg som utgjør stil. Det finnes et utall av smykker, negellakk, stilige luer/hatter, belter, ringer, solbriller, sko/støvletter, falske el. ekte tatoveringer, hairextension, ørepynt, hårperler, er du flink til å sy kan du forvandle en ellers kjedelig dongeribukse til en ganske hip bukse med border, blonder, perler osv. sydd på. Det er bare fantasien som grenser for hva du kan bruke for å understreke akkurat DIN stil. (forutenom kanskje lommeboka da, men mange av smykkene som selges er faktisk ganske billige).

Å sist men ikke minst, det er den du er som til syvende og sist setter prikken over I`en. Det er egentlig PERSONLIGHETEN din som er stilen din, klær og andre gevanter skal bare understreke den. Vær glad i deg selv, smil, ikke vær redd for å være den du er, og du vil få tusen smil tilbake. Slik får du bedre selvtillit, og dermed også mot til å gå egne veier både når det gjelder klesvalg og andre valg i livet.

Koz fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd cardigan-sett?

Disse passer både til hverdag og fest. Jakke og topp kan brukes sammen og hver for seg.

Jeg kjøpte for et par-tre år siden et sett med blazer, "dress"-bukse, et langt og et knekort skjørt i lys grått. Dette har jeg brukt flere ganger. Alle delene kan brukes uavhengig av hverandre. bruker ofte cardigansett i stedet for blazeren. her kan man også bruke skjorte og slips.

Ta også en titt på Fretex e.l. Spør hvilken dag de får inn nye varer og VÆR der. Det finnes masse fint og originalt som kanskje kan fikses litt på. Nå er jo 80-tallet tilbake også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...