kitekatt Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 Man skal jo snurre makeupbørsten rundt og rund, så kakke av overflødig. Vel, vasken min er full av pudder selv om jeg prøver å gjøre det nedi lokket som anbefalt. Tips?
Gjest Frk Åberg Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 Jeg har ikke dette problemet - kanskje fordi jeg har mindre foundation i lokket om gangen enn du har?
kitekatt Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 12. desember 2006 Jeg har ikke dette problemet - kanskje fordi jeg har mindre foundation i lokket om gangen enn du har? ← nei jeg har lite i lokket. men kanskje krukken er for liten? den er på 30 g. Var den største på pure luxe. Jeg synes og jeg ser litt tørr og rynkete ut i huden etter å ha tatt det på. Kanskje jeg ikke passerf for pudder? Blir ikke slik av transparent pudder over vanlig foundation (clarins)
Gjest Deception Skrevet 12. desember 2006 #4 Skrevet 12. desember 2006 Du skal bruke veldig lite, så lite at det nesten ikke synes. Hvis det ser tørt ut, har du ikke jobbet foundationen godt nok inn i huden; den skal ikke bli synlig hvis du gjør det riktig. Men øvelse gjør mester.
corina Skrevet 12. desember 2006 #5 Skrevet 12. desember 2006 Hei,har utallige prøver på mineralfoundation fra purelux. Har enda ikke funnet en farge som passer hudtypen min,det drysser voldsomt når jeg tar det på,huden føles tørr og stram,porene i huden virker større og de smitter veldig av på klær. Håpløst! Tror ikke mineralfoundation er min greie. Har også eraser og den skjønner jeg ikke vitsen med. Er det noe jeg har misforstått? Gode tips tas i mot med takk.
Nemesis Skrevet 12. desember 2006 #6 Skrevet 12. desember 2006 Kanskje du ikke jobber godt nok med å få foundationen inn i kosten.. Jeg står ganske lenge og sirkulerer kosten i lokket før jeg dunker, og da er det så og si ingenting som kommer av..
Chic' Wilma Skrevet 12. desember 2006 #7 Skrevet 12. desember 2006 Den største feilen mange gjør når det gjelder mineralfoundation er at de bruker for mye - altfor mye - litt avhengig av hvilket merke du bruker - men bruk uansett ikke mer enn størrelsen på smiley-ene til venstre. Blir det for dårlig dekke kan du legge et lag til etterpå. Feil nummer 2 er påføring. Ingen grunn til å bruke silkehansker her. Bruk en kabuki og gni og snurr den skikkelig og lenge i lokket - til alt pudderet er fordelt og enda litt lenger. Gå så over ansiktet med sirkelbevegelser - i flere minutter. Det er viktig at mineralene bli varme så de - smelter - (merk nøkkelord - smelter) inn i huden. Leste at kabukien til supersminker'n til I.D ofte er nesten flat når han er ferdig. Det er lurt å ta en pause etter dette - puss tenner, gå på do :-) - gi det noen minutter til å sette seg og VOILA - det burde være perfekt nå. Husk , skrubb og oljer hvis huden din er tørr. Jojoba olje er guds gave til huden og et glimrende underlag.
corina Skrevet 12. desember 2006 #8 Skrevet 12. desember 2006 Den største feilen mange gjør når det gjelder mineralfoundation er at de bruker for mye - altfor mye - litt avhengig av hvilket merke du bruker - men bruk uansett ikke mer enn størrelsen på smiley-ene til venstre. Blir det for dårlig dekke kan du legge et lag til etterpå. Feil nummer 2 er påføring. Ingen grunn til å bruke silkehansker her. Bruk en kabuki og gni og snurr den skikkelig og lenge i lokket - til alt pudderet er fordelt og enda litt lenger. Gå så over ansiktet med sirkelbevegelser - i flere minutter. Det er viktig at mineralene bli varme så de - smelter - (merk nøkkelord - smelter) inn i huden. Leste at kabukien til supersminker'n til I.D ofte er nesten flat når han er ferdig. Det er lurt å ta en pause etter dette - puss tenner, gå på do :-) - gi det noen minutter til å sette seg og VOILA - det burde være perfekt nå. Husk , skrubb og oljer hvis huden din er tørr. Jojoba olje er guds gave til huden og et glimrende underlag. ← Takk,takk ,takk! Etter jeg leste innlegget ditt sprang jeg på badet for å teste ut tipsene dine,og de funket veldig bra! Huden så mye bedre ut,og heretter gir jeg mineralfoundation en sjanse til! Men hva er en kabuki??? og hvor får man tak i det? bruker vanlig pudderkost....
Nemesis Skrevet 12. desember 2006 #9 Skrevet 12. desember 2006 Dette er en kabuki http://www.beautybridge.com/baesfucokabr.html Kan kjøpes på nett eller hos hudpleier som fører Id
Timia Skrevet 12. desember 2006 #10 Skrevet 12. desember 2006 Jeg hadde dette problemet i begynnelsen. Hele vasken og gulvet på badet ble farget. Nå roter jeg ikke i det hele tatt, men jeg er usikker på hva jeg har gjordt annerledes. Muligens jeg bruker mindre og har fått bedre teknikk. Jeg bruker såfall god tid på å få pudderet inn i børsten før jeg begynner, da drysser det ikke.
Gjest Gjesten Skrevet 13. desember 2006 #11 Skrevet 13. desember 2006 Et problem kan være kosten din da, om du ikke bruker id-kost du heller. Kosten er laget for pudderet, og holder pudderet inne i kosten så det ikke havner i vasken Ellers har Glo minerals samme type pudder, men i fast form, og ikke så perlemoraktig på huden...
kitekatt Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #12 Skrevet 13. desember 2006 Takker for mange svar Ja kanskje ikkee børsten ikke er god nok (en vanlig Elisabeth Arden pudderkost), for jeg jobbet virkelig lenge med dette pudderet.... Men er allikevel usikker på om mineralpudder er noe for meg da jeg ble litt kløen og huden kjentes veldig stram og flassete. men det virker jo veldig enkelt da hvis man får det til istedenfor å drive med det klinet med vanlig foundation. Nei finner heller ikke en farge som passer helt til meg. har blandet buff og creamy natural, men synes den er litt grå. Synes det er rart de ikke selger kabukibørste på pureluxe forresten....kunne tenkt meg å kjøpe en prøve på warm honey og en kabuki der for å teste, men nå må jeg jo kjøpe kabukien et annet sted isåfall.
kitekatt Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #13 Skrevet 13. desember 2006 Jojoba olje er guds gave til huden og et glimrende underlag. ← Er det? selv for de med blandingshud, dvs. tørr over og uren/ fet underhud med endel talg? Hvordan bruker du jojobaen? istedenfor krem eller under, og bruker du den morgen og kveld? Jeg bruker endel clarins lotus i t- sonen på kvelden og Clarins Santalolje på kinnene, mot øverst på nesene/ liksom nesten under øynene der huden har en tendens til å bli som papir. Også bruker jeg Skin smoothing cream fra Dermalogica for øyeblikket, men er usikker på om jeg liker den, lukter pyton.
Chic' Wilma Skrevet 13. desember 2006 #14 Skrevet 13. desember 2006 (endret) Er det? selv for de med blandingshud, dvs. tørr over og uren/ fet underhud med endel talg? Hvordan bruker du jojobaen? istedenfor krem eller under, og bruker du den morgen og kveld? Jeg bruker ofte jojoba helt alene - som fuktighetskrem enten morgen eller kveld. Noen ganger som rensekrem og som regel som øyensminkeremover. Er jeg ekstra tørr (sjelden) blander jeg i litt olivenolje eller oliven squale (litt usikker på stavemåte) Jeg vil anbefale alle å ta en uke med jojoba som eneste fuktighetskrem - den balanserer huden å gjør det mye lettere å finne ut hvilken hudtype du har - er du fremdeles fet, tørr, flassete osv - vil det da være mye lettere å velge riktig krem og mange av dine opprinnelige problemer kan bli borte ps - jeg er ikke hudlpleier så dette er kun av ren erfaring og visdom :-) Noen ord til om Kabuki børster: Disse kan kjøpes i de fleste parfymerier. Det er absolutt ikke nødvendig og bruke ID sine. De fleste merker har en variant og om hvilken som er best strides fremdeles de lærde. Uansett hvordan du vrir og vender på det er det dyre børster. Velg en som har naturhår framfor syntetisk da disse holder bedre på mineralene. Det har kommet flere syntetiske børster på markedet (mineralmarkedet that is :-)) spesielt beregnet på mineraler (som et ledd i å gå bort fra alt som har med dyr å gøre) men disse er fremdeles ganske vanskelig å få tak i. Har du ikke tilgang på disse er naturhår absolutt veien å gå. Se etter myke og tette børster. I min mening er pudderbørster ikke egnet til mineralfoundation. ID har noen Face-børster som kan brukers hvis du vil ha et lettere dekke - eg. Flawless Application Brush (mest brukt) - men den gir ikke samme effekt som kabukien (erfaring og visdom igjen) - men er supre til alt det andre du trenger. Det følger da naturlig at 'vanlige' pudderbørster også vil gi endel problemer. Corina: Supert at du fikk mer ute av mineralene. De er absolutt verd strevet. Det blir skrekkelig langt dette - men bare en ting til. RIKTIG FARGE RIKTIG FARGE RIKTIG FARGE. Kan ikke understreke nok hvor stor påvirkning dette har på resultatet. Endret 13. desember 2006 av Chic' Wilma
Gjest KATTAstrofe Skrevet 13. desember 2006 #15 Skrevet 13. desember 2006 Men er allikevel usikker på om mineralpudder er noe for meg da jeg ble litt kløen og huden kjentes veldig stram og flassete. men det virker jo veldig enkelt da hvis man får det til istedenfor å drive med det klinet med vanlig foundation. Nei finner heller ikke en farge som passer helt til meg. har blandet buff og creamy natural, men synes den er litt grå. Synes det er rart de ikke selger kabukibørste på pureluxe forresten....kunne tenkt meg å kjøpe en prøve på warm honey og en kabuki der for å teste, men nå må jeg jo kjøpe kabukien et annet sted isåfall. ← Jeg reagerer også på purelux sine produkter. Blir stram og tørr og huden klør. Dette har aldri skjedd med GloMinerals' produkter. Og om du handler på Ebay så kan du finne både mineralfoundation og kabuki til en pen pris der Jeg kjøpte for eksempel mineralfoundation fra GloMinerals der for under hundrelappen inkl porto. Butikkpris er 455,-. Det kan imidlertid være lurt å få tilpasset fargen hos hudpleier, og få de til å legge den første gangen. Da ser du hvordan de gjør det og hvilken farge som passer deg. Deretter er det bare å shoppe i vei på nettet :-D Støtter meg forresten også til tipset om å bruke jojobaolje her. Jojoba har den egenskapen at den balanserer huden, og er særlig fin til kombinerte hudtyper (bruker den selv om jeg har normal/tørr hud). Bruk oljen alene om kvelden eller en dråpe før fuktighetskremen.
Saeria Skrevet 13. desember 2006 #16 Skrevet 13. desember 2006 Det kan jo hende det er bismuth oxychloriden du reagerer på. Passer ikke Pure lux eller Glo Minerals, så kan du jo prøve KMM.
Merneith Skrevet 13. desember 2006 #17 Skrevet 13. desember 2006 Det er kanskje børsten som gjør at du søler. Kabuki-børster er kjempebra til mineralsminke. Skulle bare ønske jeg fant en med langt skaft.
Gjest Gjesten Skrevet 13. desember 2006 #18 Skrevet 13. desember 2006 Jeg reagerer også på purelux sine produkter. Blir stram og tørr og huden klør. Dette har aldri skjedd med GloMinerals' produkter. Og om du handler på Ebay så kan du finne både mineralfoundation og kabuki til en pen pris der Jeg kjøpte for eksempel mineralfoundation fra GloMinerals der for under hundrelappen inkl porto. Butikkpris er 455,-. Det kan imidlertid være lurt å få tilpasset fargen hos hudpleier, og få de til å legge den første gangen. Da ser du hvordan de gjør det og hvilken farge som passer deg. Deretter er det bare å shoppe i vei på nettet :-D Støtter meg forresten også til tipset om å bruke jojobaolje her. Jojoba har den egenskapen at den balanserer huden, og er særlig fin til kombinerte hudtyper (bruker den selv om jeg har normal/tørr hud). Bruk oljen alene om kvelden eller en dråpe før fuktighetskremen. ← Hvordan balanserer jojobaolje prosessene i huden da? Inneholder den noe som virker på en spesiell måte nede i huden eller? Om du får kjøpt glo-minerals til hundre kroner på nettet ville jeg sjekket om det er ekte vare gitt... Hilsen hudterapeuten...
Merneith Skrevet 13. desember 2006 #19 Skrevet 13. desember 2006 Hvordan balanserer jojobaolje prosessene i huden da? Inneholder den noe som virker på en spesiell måte nede i huden eller? Om du får kjøpt glo-minerals til hundre kroner på nettet ville jeg sjekket om det er ekte vare gitt... Hilsen hudterapeuten... ← Jojobaolje likner visst veldig på oljen som huden selv produserer for å holde på fuktigheten. Fantastisk olje (eller flytende voks som det er) Angående ebay, det er sørgelig faktum at butikker i Norge selger overpriset mineralsminke. Jeg bruker ID Bare Escentuals, og det koster omtrent halvparten eller mindre på Ebay...
Gjest Gjesten Skrevet 13. desember 2006 #20 Skrevet 13. desember 2006 Javel. Hvilke ojer er det vi har som klarer å holde på fuktighet da? For det har jeg aldri hørt om nemlig. Har du prøvd å blande olje og vann? Og når ble olje flytende voks? Det er vel en kjennesgjerning at prodkter her er dyrt, men jeg mener allikevel det ikke er trygt å kjøpe så billig makeup uten å gjøre researsc først. Hilsen hudterapeuten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå