Gå til innhold

"Defrosting"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittet inn i fryseren nå og så at det var endel isklumper der. Hvordan "defroster" jeg det igjen? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Acvriming av fryser:

tøm den.

Trekk ut kontakta/slå av

La stå åpen dør/lokk.

Litt avhengig av modell vil der somrelge være en måte å få vannet til årenne ganske "veldressert" ut i et hull/rør nederst en plass.

Du kan gjerne hjelpe på ved å sette inn en bolle med varmt vann (dampen og varmen smelter is) eller rette en varmovn mot fryseren.

Funker definitvt best dersom du ikke har det slik at den samme motoren kjøler kjøleskapet også, og du ikke har mulighet til å tømme det også... (been there, done that, dvs, vi fant rett og slett aldri kontakta på det innebygde kjøleskapet med fryser, så det var et herk å avrime ettersom vi aldri fikk slått av!

Skrevet

Æsj, for noe dritt. Det er innebygd fryser i kjøleskapet :sjenert: Jeg får lete etter kontakter :sur:

Skrevet

Ja, å få ut kontakta gjør det lettere, da fryser det nemlig ikke ny is mens du driver og smelter den gamle....

Skrevet

Som oftest er det en knapp inni kjøleskapet ved lyset og termostaten som du trykker på for å stanse det, ikke nødvendig å dra ut kontakt. Selv brukte jeg en varmeflaske som hjelp forrige gang jeg avrimet fryseren så det skulle gå fortere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...