Gå til innhold

Portvin.

Gjest Gresk Gudinne med bakoversveis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det Jul og min kjære far er en ivrig Portugal-fan. Derfor skal han få en flaske portvin av meg til jul (+mer ja).

Har noen en portvin anbefaling? Sterk og litt søt (det er kanskje sånn portviner skal være) og ikke over 200lappen. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke smakt noen av disse, men anbefalingene er jo gode. Aner ikke hvor det er hentet fra.

PORTVIN

Det er portvinstid og her er to portviner i forskjellige stilarter:43570 Ramos Pinto Reserva Collector Portvin, Ramos Pinto.

Kr 189,90 BU 86 poeng

Dyp rød, fin og stram nese med søtlige bær, lær og krydder, i smaken intens og kraftig, samtidig med en elegant og kjølig frukt, søtlig uten at det blir for mye. Svært bra og relativt rimelig portvin.

20077 Kopke Vintage 1985.

Kr 399,90 88 poeng

Dette er en ekte vintage, altså årgangsportvin, som har fått en del år på nakken og som ikke bare er ung og intenst søtlig. Fin kombinasjon av treverk, søte mørke bær, touch av sjokolade og lær. Ganske utviklet.

Her har du en artikkel om portvin. Har smakt flere fra Grahams.

Skrevet

Smith Woodhouse Late Bottled Vintage 1994/1995. Varenr 11093 til 219 kroner. Min favoritt. Rund fin smak som passer for alle. 1994-årgangen er i hvertfall super, 1995 har jeg ikke smakt ennå.

Skrevet (endret)

Fikk en mail fra Aperitif i dag om portvin. Kanskje får du noen ideer her.

Endret av Persille
Skrevet

Takk alle. Skal sjekke igjennom dette. Nå blir nok Pappsen glad. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...