Gå til innhold

kan bruden synge til brudgommen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan bruden synge til brudgommen? Og vil det i så fall være mest riktig under middagen, i stedet for en tale, eller under vielsen i stedet for et solist innslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes absolutt at bruden kan synge til brudgommen !

Synes kanskje det passer best etter middagen, jeg, i forbindelse med kaffe og brudevals. I kirken synes jeg absolutt ikke - det skal være litt "hellig" synes jeg - og under middagen tror jeg ikke at jeg hadde våget det for å være ærlig (vet ikke hvorfor).

Dersom jeg en gang skal gifte meg med min kjære, tror jeg iallefall jeg - og han - hadde elsket om jeg sang "Your song" av Elton John til ham ( er liksom "vår" sang det.. )

Skrevet

Enig med LIB her..

Jeg skal synge til min mann, men det blir etter middagen.

Skrevet
Jeg synes det er helt greit, å lenge bruden faktisk er i besittelse av noen brukbare stemmebånd og synger relativt rent. Hvis ikke kan det fort bli litt beklemmende for alle parter. 

Godt poeng!

Og så er det en fordel om bruden er vant med å synge forran større forsamlinger så ikke sang og fremføresle blir ødelagt av nerver osv.

HAr sett for mange overnervøse bruder med dårlige stemmer til at jeg anbefaler hevm som helst å gripe mikrofonen på bryllupsdagen.

Det kan fort bli en pinilg affære både for brud og "publikum".

Skrevet

Min beste venninne sang til sin mann under middagen istedenfor å holde tale. Det var ikke ett tørt øye.... hun hadde skrevet en egen sang og sang uten musikk til :grine:

Gjest Ballerina
Skrevet

Bruden kan så absolutt synge under bryllupet! Jeg er nok enig med de fleste om at det passer best etter middagen, men tror ikke jeg hadde reagert om bruden selv sang soloinnslaget i kirka (hvis der likevel skal være et soloinnslag). Det er jo litt kult å sette sitt eget preg på vielsen :) ...men stemmen må jo være der ;)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Åh, jeg skulle ønske at jeg hadde turt noe slikt. En utrolig fin ting å gjøre (vel å merke om man synger sånn noenlunde). Det måtte jo vært fantastisk å synge i kirken, men skjønner også om det kan føles litt rart, i tillegg til at man kanskje er ekstra nervøs da. Men en sang er jo en fin erstatning for en tale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...