Helen Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 I dag har jeg fått en sånn trådløs startpakke fra telenor. Jeg har instalert den så den virker på den bærbare pc'en (flinke meg ). Men jeg skulle også fått den til å virke på den stasjonære. Jeg fikk med en dings som jeg skulle plugge inn i usb kontakten og den skulle da virke som et trådløstnettverkskort (eller hva det heter :klø. Pc'en er gammel, fra -99 men den virker veldig fint da den har blitt oppgradert flere ganger. Problemet er at en dingsen jeg plugger inn i usb kontakten er høyhastighets (et eller annet) mens usb kontakten har lavhasighet, så hva gjør jeg da?? Må jeg ha ny pc?? Eller er det noe jeg kan kjøpe eller gjøre for at jeg skal få det til?? Håper noen kan hjelpe meg, dette er ungene sin data å de ble sååå skuffet i kveld da jeg ikke fikk det til
Fingal Olsson Skrevet 12. desember 2006 #3 Skrevet 12. desember 2006 (endret) Det USB-nettverkskortet du har plugget inn er nok USB 2.0 mens porten du har plugget det inn i er USB 1.1. I praksis vil det si at overføringshastigheten mellom kortet og pcen ikke er så høy som det kunne vært. Når man plugger et USB 2.0-kort inn i en USB 1.1-port får man opp en advarsel om at ytelsen er dårlig. Men - nettverkskortet ditt burde likevel fungere. Hvilket operativsystem kjører maskinen? Har du installert driverne som fulgte med? Får du noen andre feilmeldinger? Endret 12. desember 2006 av Fingal Olsson
Helen Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 13. desember 2006 Det USB-nettverkskortet du har plugget inn er nok USB 2.0 mens porten du har plugget det inn i er USB 1.1. I praksis vil det si at overføringshastigheten mellom kortet og pcen ikke er så høy som det kunne vært. Når man plugger et USB 2.0-kort inn i en USB 1.1-port får man opp en advarsel om at ytelsen er dårlig. Men - nettverkskortet ditt burde likevel fungere. Hvilket operativsystem kjører maskinen? Har du installert driverne som fulgte med? Får du noen andre feilmeldinger? ← Jeg får bare opp den feilmeldingen. Det var bare en cd som fulgte med som jeg satte i. Da kom det opp en komplett bruksanvisning som fortalte trinn for trinn hva jeg skulle gjøre. Men da jeg kom helt til slutt kom det opp at installeringen var misslykket, da jeg plugget i kabelen kom jeg inn på internett med en gang. Oprativsystem vet jeg ikke helt hva er, er litt dum når det gjelder data Det er windows xp på maskinen hvis det er det du mener?? Den har blitt oppgradert flere ganger, det er blitt skiftet noen deler også men jeg vet ikke hva. Går det ann å skifte et eller annet så usb blir høyhastighet??
Fingal Olsson Skrevet 13. desember 2006 #5 Skrevet 13. desember 2006 Ja, det går fint an å kjøpe et kort (usb-kontroller) som du installerer i maskinen og som gir deg USB 2.0, du finner dem i alle databutikker med litt utvalg. Her er ett eksempel: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327721 Prisen er fra et par hundrelapper og oppover. Du må åpne maskinen, montere inn kortet og installere programvaren som følger med på cd. Det er langt fra hjernekirurgi, men det kan være greit å få litt assistanse av noen som har gjort det før. Hvis du kjøper kortet i en vanlig databutikk monterer de sikkert kortet for deg hvis du spør om det og tar pcen med dit.
Helen Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 13. desember 2006 Ja, det går fint an å kjøpe et kort (usb-kontroller) som du installerer i maskinen og som gir deg USB 2.0, du finner dem i alle databutikker med litt utvalg. Her er ett eksempel: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327721 Prisen er fra et par hundrelapper og oppover. Du må åpne maskinen, montere inn kortet og installere programvaren som følger med på cd. Det er langt fra hjernekirurgi, men det kan være greit å få litt assistanse av noen som har gjort det før. Hvis du kjøper kortet i en vanlig databutikk monterer de sikkert kortet for deg hvis du spør om det og tar pcen med dit. ← Tuuuusen takk skal du ha Nå ble jeg glad for nå jeg slipper å kjøpe ny pc til ungene, så for meg at tusen lappene fløy der, gitt. Jeg kjenner flere som har peiling på data, problemet er at de et så opptatt bestandig, men jeg skal nok få ordnet det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå