gojenta Skrevet 11. desember 2006 #1 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg lurer på hva som er tryggest og best for en nyfødt baby. Bilsete eller sånn boxette sak med netting? Har hørt at spedbarn ikke skal sitte i sete så lenge, også har jeg hørt at boxette ikke er trygt nok. Blir veldig glad for å høre flere synspunkter og erfaringer. Lurer på en ting til; hvordan får en sånn nedtelling til termindato? Slik som mange har her inne. Jeg har også lyst på sånn...... Er forresten 20+4! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 11. desember 2006 #2 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg ville godt for bilsete siden det er tryggest. De fleste skal vel ikke kjøre ofte lange strekninger med en nyfødt. Vi skal ihvertfall ha bilsete, vi har kjøpt akta graco logico s. Det skal være veldig bra, er med base og man får regulert det så babyen ikke ligger bratt i sete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 12. desember 2006 #3 Del Skrevet 12. desember 2006 Så vidt jeg har forstått, så er boxett tryggere enn å bruke bare nett, men anbefales visstnok bare til premature ettersom den kan velte ved en kollisjon. Derfor anbefales vel bilsete fra nyfødt. Det viktige er å ikke kjøre for lenge i strekk, men la babyen få ligge litt flatt innimellom dersom du skal langt. (Har sett mange forskjellige anbefalinger, men hva som er riktig vet jeg ikke) Selv tror jeg at vi kommer til å kjøpe Maxi Cosi Cambrio som har kommet veldig godt ut i tester. Jeg vil ha med base, men ser det er en del her inne som mener det er unødvendig. Nå har ikke jeg erfaring enda, men ser for meg at det er greit å bære gullungen inn og ut av bilen i stolen ettersom det er et lite stykke mellom parkeringsplassen og leiligheten. Tickere kan du finne og lage på linkene her: http://www.smittogsmule.no/index.php?parent_id=7 , men du må være supermedlem for å ha ticker i signaturen din (du kan legge link til tickeren om du ikke er supermedlem da) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 12. desember 2006 #4 Del Skrevet 12. desember 2006 Fikk et hint om denne testen for noen dager siden. http://forbrukerportalen.no/test/bilbarneseter Den kan jo være grei å sjekke ut. Det viktigste som står der er jo at man som foreldre bør kjøpe et sete av merkevare. Her kom jo Maxi Cosi sitt best ut, men i andre tester har Britax vunnet med sitt sete, så vidt jeg vet. Og så anbefales det bruk av sete fra fødselen av. Eller i det minste noe med sele. Bag med nett er ikke anbefalt, da babyen ligger løst oppi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathie Skrevet 12. desember 2006 #5 Del Skrevet 12. desember 2006 Skulle jeg ha valgt på nytt hadde jeg valgt dette tror jeg. Det kan brukes fra nyfødt og opp til ca 4år. Mulig vi kjøper det for det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 12. desember 2006 #6 Del Skrevet 12. desember 2006 Boxett og bag med nett er forbud i Sverige, derfor var det ganske uaktuelt for oss selv om det er lov her. Vi har sete med base og er veldig fornøyde. Base er et must! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 12. desember 2006 #7 Del Skrevet 12. desember 2006 Vi har izi sleep for spebarn, som har fempunktssele. Den er kjempefin. NB! Vær oppmerksom på stoffer i setet som er i nylon, det er null pusting. Vi har nylon og skulle gjerne ha kjøpt bomull i stedet for. Grooo er for base, vi klarer oss flott uten! Og spørsmålet er vel nett/boxette vs. bilsete, så er det bare å droppe det første, det er ikke sikkert ved kollisjon. Ikke lovlig i EU. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå