org Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 Jeg og gutten liker å se på Americas Funniest Videos. Vi ler så vi griner, mens datra ikke forstår hva vi ler av. Hun sitter og huffer seg gjennom hele programmet. Men er det egentlig rett å se slike program sammen med barna? Man fremstår ikke som særlig empatiske voksne, der man ler av fryd mens andre slår seg halvt fordervet. Folk som detter ned ei trapp, er helt konge! På den annen side, de har selv sendt inn videoen, så i ettertid ser de sikkert humoren i det selv også. Men hva synes dere, er det betenkelig å se og le av slikt?
Gjest Lovegeckos Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 Humor er viktig. Dersom dette er et program dere begge finner morsomt og underholdene og dere kan le av det sammen ser jeg ikke noe betenklig i det.
abelille Skrevet 12. desember 2006 #3 Skrevet 12. desember 2006 Jeg ser ikke problemet med at dere ler sammen av dette. Ettersom det er sendt inn gikk det trolig bra med alle sammen. At dattera di huffer seg er bare et sympatisk trekk, selv gjorde jeg det samme hver gang Tom (katten) i Tom og Jerry-tegnefilmer ble skadet. Ser jo at det er forskjell mellom tegnefilm og hjemmevideoer, men dersom du forklarer sammenhengen, så skjønner de det sikkert. (Og hvem av oss har vel ikke fått litt problemer med å holde maska også i virkeligheten når vi har sett noen som har falt e.l. på en utrolig komisk måte?)
BayliZ Skrevet 12. desember 2006 #4 Skrevet 12. desember 2006 Både og vil jeg si. Mn det er vel mest fordi jeg ikke synes det er så morsomt selv og se noens knall og fall. Det må jo gjøre vondt mye av det der, selv om det går nok bra med dem alle samme. Jeg får heller vondt av dem jeg da. Men noen av de er jo veldig morsomme da, men som sagt ikke de hvor de slår seg.
Gjest Turi Skrevet 12. desember 2006 #5 Skrevet 12. desember 2006 Nå er det jo ikke BARE knall og fall i programmet da. Vet ikke hvor gammel datteren din er, men du kan jo fortelle henne at selv om det ser vondt ut, syntes de selv det var så morsomt at de sendte det inn etterpå, og at det er viktig å kunne le av seg selv. Datteren min er 3 år og reagerer som din. Hun er for liten til å forstå, så vi lar være å se på, hun blir helt fortvilet, spesielt av dyr som faller eller slår seg. Hun har overdose empati i seg fra fødselen av, jeg tenkte jeg skulle bevare den lengst mulig, så hun ikke blir som meg før hun er tenåring
org Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 12. desember 2006 Hun er 7 år. Og gutten er 9 år. Han har utrolig mye empati i det virkelige liv. Og det har jeg også.
Colargol Skrevet 12. desember 2006 #7 Skrevet 12. desember 2006 Blir det ikke litt sånn at når man vet at folka gjør det med vilje, altså faller og skader seg "bevisst" da er det helt greit, men når det faktisk er ulykker og helt seriøst da er det ikke greit! Det vanskelige blir vel kanskje å forklare barna forskjellen på ekte og "uekte"? Men jeg ville gjort som du! Man klarer jo ikke å la være å le heller!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå