Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Off, igår skulle kjæresten min på poker kveld. Noe jeg synst er helt greitt, han begynte å spille i 7 tiden (jeg satt hjemme å kjedet meg). Òg han sa selv at han ikke skulle drikke osv., uten at jeg i det hele tatt nevnte det. Flott tenkte jeg! Sendte han en melding at eg ville gjerne sove hos han om han ikke ble altfor sen, alt var så flott!, han kalte meg pus og selfølget det.

MEN, hva skjer? Klokken blir 1, så 2, så 3, 4 og 5!? når klokken var 2, spurde jeg han rett ut "du drikker, sant?", han bare "et par pils", men virket ikke sånn på meldingen. Helt greitt at han hadde drukke, bare han kunne sagt ifra...! Ellers får jeg en følelse av at han skjuler noe...! Men ikke nok om det, han pleier alltid å spørre om jeg vil være med på ting og tang, òg da er jeg alltid med. Men ikke denne gangen, da spurde han ikke. Greitt tenkte eg, han vil på guttekveld, òg det respekterer jeg. Men det var jo ikke guttekveld eller noe sånt, det satt mangen der å drakk osv. t.o.m andre jenter. Vet ikke jeg ble helt psycho av å sitte hjemme i stolen å ikke skjønne hvorfor det og det. Jeg fikk ikke sove, fikk lyst å drikke meg dritings å glemme alt. Det virker som han ikke vil være med meg når han oppfører seg sånn..., når vi er ute sammen med venner eller fest, er vi sånt par som ikke klenger på hverandre, jeg er for meg og han for seg. Ble bare så utrolig lei meg...

Hvem spiller poker fra klokken 7 om kvelden til klokken 5 om morgonen?..., og så spurde han meg før han la seg igår, om vi skulle være med hverandre på dagen før han dro på jobb. Jeg sto opp i 11 tiden, òg gledet meg til det. Hva skjer? Han driter i det, òg sover til klokken er halv 4...! :tristbla: Da er det ikke lenge til han skal på jobb, så da sitter jeg her.

Òg på toppen av alt, så har vi ikke vert med hverandre siden tirsdag...! :tristbla:

Jeg vet ikke hva jeg tenker nå, orker bare ikke dette lenger. Han tenker faen meg aldri på at jeg er en del av forholdet jeg ògså. Vi har vert sammen såpass lenge, at jeg begynner å miste håpet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen ord til dette? Samme hva dere synst, det hjelper bare å få andre synspunkter på dette. Orker ikke å prate med venninner om slike ting.

Skrevet

Ja, det er helt vanlig at gutter spiller poker til kl 5 om morran. Det er mindre normalt at de ditcher avtaler på kort tid.

Jeg ville selv hatt lite problemer med at min kjære endte på fylla selv om det ikke var meningen, enn at han til en stadighet prioriterte å være med andre enn meg. Men har du snakket med han om det, og hva det gjør med deg?

Tror du trenger en :klem: , jeg.

Skrevet

Skjønner godt at han dro på pokerlag uten deg. Dessuten, selv om han sa en ting på forhånd så er det ikke lett å se hvordan kvelden forløper seg etter hvert. Tenker han fikk tilbud om en øl og tok imot.

Ikke lag noen big deal ut av dette her. Du sier jo at dere stort sett gjør ting sammen, bare ikke denne gangen. Ut fra det du forteller hadde ikke jeg orket å hisse meg opp over en pokerkveld som skled litt ut, hvertfal....

Skrevet

Samboeren min kommer så godt som aldri hjem før på dagen etterpå om han har en fest med guttene. Det irriterte meg i begynnelsen også, nå driter jeg bare i det. Jeg kommer til å være ute så lenge jeg vil om jeg har behov for en fest uten dårlig samvittighet iallefall. Jeg bryr meg ikke lengre om når han kommer hjem etter en drikkekveld hos kompiser. Det er hans sak, jeg finner på noe annet å gjøre. Jeg orker iallefgall ikke å sitte hjemme og tenke på hva han gjør. Det handler om å skape seg sitt eget liv, noe som jeg synes jeg er blitt flinkere til etterhvert. ;)

Skrevet

Litt svar til denne tråden og den sjalusitråden jeg så du hadde skrevet i også.

ER litt sånn som deg. Jeg liker å få beskjed om hva som skjer. Liker å få 1 mld i løpet av kvelden (helst før leggetid) fra samboer når han er ute. Bare sånn at jeg vet hva som skjer og at jeg ikke helt har forduftet fra tankene hans. Fine ord er heller ikke å forrakte. Da kan jeg legge meg til å sove uten å uroe meg noe særlig. Altså, jeg har mine grunner til å ønske den meldingen og samboer er enig i dette. Det utgjør faktisk en veldig stor forskjell å bare få den ene meldingen. Men saken er at han ikke alltid husker på det eller bryr seg om det, men som med så mange andre ting med menn, må det gjentas.

Det er ikke snakk om å sitte ved mobilen hele kvelden. Det er ikke en belastning for noen å sende 1 mld i løpet av en kveld/natt. Kan en bruke mobilen til å svare på mld fra andre (andre venner som feks lurer på hvor du/dere er og om dere skal møtes), kan en fint sende 1 mld til samboer også.

Så liker jeg også å få beskjed dersom det blir narchspiel. Selv om det er midt på natten. Liker bare ikke det å våkne opp og se at han ikke har kommet hjem. Ofte har det skjedd og at batteriet på mobilen er dødt, sånn at jeg ikke får tak i han. Kanskje en litt uheldig egenskap, men jeg vil ikke si negativ. Hadde det vært ens egen tenåringssønn som ikke kom hjem til avtalt tid uten å gi lyd fra seg, hadde vel alle vært bekymret. Noen av oss bekymrer oss litt for våre kjære også, uten at vi fungerer som mammaen hans av den grunn.

Saken er at jeg prøver å bli mer uavhengig av å høre fra han når han er ute uten meg, men for å bli så trygg, trenger jeg en innsats fra han også med å gi meg en mild overgang. Tenker at hvis jeg bare kan få den ene mld fast i en periode + beskjed om endring i planene, så vil det gå helt fint å trappe ned og til slutt trenger jeg det ikke mer, det er bare koslig hvis det skulle komme en lyd fra han.

Eneste problemet er at det tar litt tid før denne beskjeden synker inn. Han er så enig når vi snakker om det, men så i praksis glemmer han seg. Feks var han for ikke så lenge siden ute og skulle bare ta et par øl med kamerater fordi de skulle diskutere noen planer. Jeg sa til han at en øl med de guttene blir aldri en øl. Det var han enig i, men han sa han hadde tenkt å komme litt tidlig hjem. Akkurat denne dagen hadde jeg/vi en spesielt god grunn til at han skulle komme tidlig hjem også. Så vi ble enig om at han skulle komme før klokken 03 en gang. Og at han måtte huske på å oppdatere meg. Han hadde ike drukket før han gikk ut.

Det som skjedde var at jeg hørte aldri fra han. La meg til å sove rundt kl02. Tenkte at jeg skulle la tvilen komme han til gode. Så sovnet jeg før klokken ble 03 og han skulle være hjemme. Så våknet jeg av at tlf ringte i 7-tiden. Det var han som fortalte at nå var han på vei hjem fra vorspiel. Kanskje en bagatell for andre, men for meg ble det et stort tillitsbrudd der siden han verken hadde gitt lyd fra seg som han hadde lovet, komt hjem til avtalt tid og gått på narchspiel uten å gi beskjed. Og han hadde drukket seg ganske drita. Og som sagt, jeg/vi har gode grunner for at han burde gitt beskjed og styrt alkoholinntaket den kvelden. Sånne situasjoner sitter meg litt tilbake til null igjen. Må bygge opp tryggheten på nytt igjen.. Værre for meg, værre for samboer.

Men uansett. Mitt råd til deg er vel å selv om gutter er trege, prøv å få han til å forstå at du liker å få beskjed. At han gjerne må gå ut og ha det gøy, men kan han vær så snill fortelle deg hva planen er, eller sende deg 1 mld når han er ute (bare den ene). Få han til å forstå at det betyr mye for deg og at du ellers har lett for å uroe deg.

Ting hadde vel vært mye bedre om han den kvelden sendte en mld der det sto "Hei! Ser ut til at det blir fest her/vi skal ut på byn. Blablabla. Gleder meg til å komme hjem til deg i natt" eller?

Skrevet

Vi jenter er rare! Tenk om vi bare kunne tatt ting som de kommer, og kost oss sånn som gutta. Gått ut, lekt oss, hatt det gøy!

Jeg kommer aldri til å sitte å vente på en fyr som aldri dukker opp igjen, eller som ikke holder avtaler. Jeg har faktisk så dårlig selvbilde, som bare blir enda dårligere av sånt..

Skrevet
Samboeren min kommer så godt som aldri hjem før på dagen etterpå om han har en fest med guttene. Det irriterte meg i begynnelsen også, nå driter jeg bare i det. Jeg kommer til å være ute så lenge jeg vil om jeg har behov for en fest uten dårlig samvittighet iallefall. Jeg bryr meg ikke lengre om når han kommer hjem etter en drikkekveld hos kompiser. Det er hans sak, jeg finner på noe annet å gjøre. Jeg orker iallefgall ikke å sitte hjemme og tenke på hva han gjør. Det handler om å skape seg sitt eget liv, noe som jeg synes jeg er blitt flinkere til etterhvert.  ;)

Signerer denne !

Husk på at det er viktig å ha hvert sitt liv i tillegg til et sammen. Jeg har flere venninner som har kjærester som kun sitter hjemme, og det skaper problemer når de vil ut (kjæresten sender 1000 SMS, ringer, "kom hjem, snufs, jeg er så ensom"). Jeg hadde blitt gal av det ! Takke meg til at kjæresten min tar seg en fest med gutta (og meg av og til) i ny og ne, han jobber hardt med studier og jobb i hverdagen, og jeg unner han litt moro. Som Fairytale sier - da kan jeg ta meg en fest uten dårlig samvittighet.

Skjønner at det er vanskelig å gi "slipp", men jeg har erfart at forholdet tjener på litt mer frihet og selvstendighet for de involverte.

Skrevet

Synes det høres litt rart ut at han ikke vil prioritere deg litt mer med tanke på at dere ikke har vært sammen siden tirsdag, så tror kansje det det med at han bare droppa å si fra til deg når han var ute, ergo han mest sannsynligvis ikke tenkte noe på deg, ville vare siste dråpe for min del hvertfall.

Hvis en gutt ikke kan tenke langt nok som å sende en melding for å si fra om noe, da er han ikke særlig pålitelig..

FInnes selvfølgelig unntak, mener ikke at om dette har skjedd bare denne ene gangen, men om dette er noe som gjentar seg gang etter gang..

Da syns ikke jeg gutten er noe å samle på.

Ellers kjempeenig i det med å skape sitt eget liv, sikkert ikke så enkelt alltid, hvertafll ikke for folk som bor sammen, er lett å bare bli klistra til sofaen, men det er ekstra godt å møtes igjen når man har vært ute sammen med andre.

Skrevet

Få deg en hobby, gjør noe annet enn å sitte å vente på ham. Da blir de møtene dere får mye bedre. Ikke vær bitter og lei fordi han dyrker et liv utenom kjæresten også. Hvis du bare sitter og venter på ham, blir det kansje litt kjedelig. Og hvis det dere gjør ilag bare er å være hjemme og glo på tven, blir det kansje mer fristende å gjøre noe mer sosialt?? Ikke vet jeg.. Har vært der du er nå, og bestemte meg bare for at sånn ville jeg ikke ha det. Ta tak i deg selv. Hvis du ikke er bra nok for ham slik du er , er det hannes problem. Hvis han kan være ute til langt på natt, så kan du også det. Nå vet du iallefall at han ikke nødvendigvis kommer likevel, selv om han sa han ikke skulle bli så lenge. Ikke gjør det for å ta igjen, men gjør det fordi du har den friheten i forholdet :-)

Skrevet

MEN, det er greit å si at du helst ønsker at han gir tydelige beskjeder hvis han har sagt han ikke skal være lenge, men likevel blir det. Han kan iallefall si at han ikke vet hvor lenge han blir, så slipper du å sitte å håpe han skal komme når han ikke gjør det. Og han kan si fra hvis det blir nachspiel etter byturen, så du ikke blir overraska når han kommer hjem kl 7 på morran.

Skrevet

Denne tråden her gjør at jeg er glad jeg er singel..

Makan til trengende damer... :overrasket:

Skrevet (endret)

Hjelpe og trøste.

La nå fyren få være ute "i fred" en gang i blant. Noen sms'er fram og tilbake i løpet av kvelden er det klart det blir, men ikke bli 1000-spøkelset som noen lengre oppe nevner.

Selvfølgelig sover han til lenger enn kl.11 dagen derpå om han var ute til langt utpå mårraskvisten. Det er lov å bli skuffet, men du bør ikke bli overrasket.

Du kan jo plukke av ham at han sier at han har drukket et par øl om han har drukket mer, men ellers synes jeg ikke han har gjort noe du bør gruble på. Blir litt storm i vannglass dette. Finn nå på egne ting de kveldene han skal ut davel. Ikke sitt som en forlatt jomfru og sture i sofaen!

Endret av hardcore
Skrevet

Etter tidligere møkka-forhold finner jeg meg ikke i sånt lenger.

Avtaler holder man. Sånn er den saken.

Skrevet
Vi jenter er rare! Tenk om vi bare kunne tatt ting som de kommer, og kost oss sånn som gutta. Gått ut, lekt oss, hatt det gøy!

Jeg kommer aldri til å sitte å vente på en fyr som aldri dukker opp igjen, eller som ikke holder avtaler. Jeg har faktisk så dårlig selvbilde, som bare blir enda dårligere av sånt..

Enig i at hun ikke skal sitte å vente på han. Det er feil, men oppførselen hans er jo ikke bra.

Han drakk, noe han sa han ikke skulle. Jeg finn inntrykk ut i fra TS innlegg at dette var en guttekveld, noe det ikke var allikevel? Han droppa avtalen dagen etter... Hvis man finner seg i sånt, vel da hadde jeg følt at han ikke hadde særlig respekt for meg.

Skrevet
Hjelpe og trøste.

La nå fyren få være ute "i fred" en gang i blant. Noen sms'er fram og tilbake i løpet av kvelden er det klart det blir, men ikke bli 1000-spøkelset som noen lengre oppe nevner.

Selvfølgelig sover han til lenger enn kl.11 dagen derpå om han var ute til langt utpå mårraskvisten. Det er lov å bli skuffet, men du bør ikke bli overrasket.

Du kan jo plukke av ham at han sier at han har drukket et par øl om han har drukket mer, men ellers synes jeg ikke han har gjort noe du bør gruble på. Blir litt storm i vannglass dette. Finn nå på egne ting de kveldene han skal ut davel. Ikke sitt som en forlatt jomfru og sture i sofaen!

Hva er vitsen med å svare på denne måten? Forlatt jomfru og bla bla bla.

Han holdt ikke avtalene sine. Dèt er vel hele poenget her.

Har man ikke ryggrad nok til å kunne si i fra at ting blir annerledes så samme med det. Ja, helt enig... hun burde komme seg ut å leve sitt liv.

Skrevet
Enig i at hun ikke skal sitte å vente på han. Det er feil, men oppførselen hans er jo ikke bra.

Han drakk, noe han sa han ikke skulle. Jeg finn inntrykk ut i fra TS innlegg at dette var en guttekveld, noe det ikke var allikevel? Han droppa avtalen dagen etter... Hvis man finner seg i sånt, vel da hadde jeg følt at han ikke hadde særlig respekt for meg.

Signerer denne.

Det er lov å stille krav til den man er sammen med. Man skal ha respekt for seg selv - så det å respektere en som ikke respekterer ens egen tid - det er dessverre akkurat det motsatte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...