Shanka Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 Uff, er så fælt! Er sjalu igjen!! Samboeren min er ute med klassekameratene sine for å feire at eksamen er over- spise middag på resturant og feste etterpå!! Får bare en sånn forferdelig følelse inni meg!! Tror ikke jeg har noen grunn til å være sjalu egentlig... Er bare redd for at han skal falle for ei anna jente...
Gjest Lanyah Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 Vet akkurat hva du mener! Er slik som deg jeg ògså, åååhh! Det er noe forbannet drit altså...!
Shanka Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2006 Det er helt forferdelig, han sendte melding nå og sa at de var på vei til restauranten.. Han er jo snill som sender meldinger og hele tiden sier hva de gjør, likevel blir jeg bare verre av å høre hva de driver med! Klarer ikke sende tilbakemelding om at han må kose seg, for jeg klarer liksom ikke å mene det, når jeg har denne vonde følelsen.. Blæææ
Gjest Lanyah Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 Jeg vet, det som er med min type er at ikke sier noe...! Òg da blir alt verre. Så du er heldig som har en type som faktisk holdt på å si "oppdaterer" deg. Det må du være glad for! Jeg ògså er sånn, jeg vil på en måte si at han skal kose seg, men vil at han skal tenke på meg òg liksom, òg ikke ha det FOR gøy. Teit..., men du skjønner hva jeg mener?
Shanka Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 11. desember 2006 Ja, skjønner akkurat hva du mener! Godt å høre at vi er flere! Og håper det ikke er unormalt å ha det slik
Gjest Madam Felle Skrevet 11. desember 2006 #6 Skrevet 11. desember 2006 Det er helt forferdelig, han sendte melding nå og sa at de var på vei til restauranten.. Han er jo snill som sender meldinger og hele tiden sier hva de gjør, likevel blir jeg bare verre av å høre hva de driver med! Klarer ikke sende tilbakemelding om at han må kose seg, for jeg klarer liksom ikke å mene det, når jeg har denne vonde følelsen.. Blæææ ← For hans del burde du skrive tilbake at han skal kose seg, for det er ikke hans skyld at du er sjalu. Verden går sikkert ikke under om han nå skulle treffe noen, men sannsynligheten for at han gjør det er vel heller liten. Kanskje du bør ha litt mer tro på, at du er den beste for han og at ingen andre kan ta din plass. Kanskje du da kan få litt kontroll på sjalusien din.
Nabodama Skrevet 11. desember 2006 #7 Skrevet 11. desember 2006 For å være helt ærlig nå: Tenk på ham som er ute for å kose seg sammen med klassen sin. Hvor trivelig er det for ham å være ute når det sitter ei hjemme som han må oppdatere hele kvelden? Jeg ville syntes det var veldig slitsomt, og jeg hadde nok ikke helt greid å kose meg....jeg måtte jo ha tenkt på ham der hjemme....kanskje han er sur og sint når jeg kommer hjem?...kanskje han synes jeg kommer hjem for seint?...kanskje han synes jeg har drukket for mye, og dermed er mer tilbøyelig til å finne på noe galt?....kanskje han begynner å spørre meg ut om alt jeg har gjort? Det er mange hensyn å ta når en har en sjalu partner som venter hjemme, og ikke engang klarer å ønske den andre en koselig kveld. Og en gang vil tålmodigheten ta slutt. Det er du som eier problemet, ta ansvar for det selv, i stedet for å forvente full dekning fra kjæresten.
Shanka Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 11. desember 2006 For hans del burde du skrive tilbake at han skal kose seg, for det er ikke hans skyld at du er sjalu. Verden går sikkert ikke under om han nå skulle treffe noen, men sannsynligheten for at han gjør det er vel heller liten. Kanskje du bør ha litt mer tro på, at du er den beste for han og at ingen andre kan ta din plass. Kanskje du da kan få litt kontroll på sjalusien din. ← Jeg tror at grunnen til at jeg er så sjalu er at jeg har så dårlig selvtilitt... Er litt rart, for når jeg er på byen så har jeg selvtillitt til tusen! Men er som sagt litt bekymret for at han skal begynne å like en av jentene på studiet sitt (han har gjort det en gang før, og dumpa meg,ble sammen med henne, han angra seg og jeg tok han tilbake) Etter det har jeg vært helt rar når han er ute med studievenninne/vennene sine.. Uff..
Shanka Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #9 Skrevet 11. desember 2006 For å være helt ærlig nå: Tenk på ham som er ute for å kose seg sammen med klassen sin. Hvor trivelig er det for ham å være ute når det sitter ei hjemme som han må oppdatere hele kvelden? Jeg ville syntes det var veldig slitsomt, og jeg hadde nok ikke helt greid å kose meg....jeg måtte jo ha tenkt på ham der hjemme....kanskje han er sur og sint når jeg kommer hjem?...kanskje han synes jeg kommer hjem for seint?...kanskje han synes jeg har drukket for mye, og dermed er mer tilbøyelig til å finne på noe galt?....kanskje han begynner å spørre meg ut om alt jeg har gjort? Det er mange hensyn å ta når en har en sjalu partner som venter hjemme, og ikke engang klarer å ønske den andre en koselig kveld. Og en gang vil tålmodigheten ta slutt. Det er du som eier problemet, ta ansvar for det selv, i stedet for å forvente full dekning fra kjæresten. ← Jeg forventer ikke full dekning av kjæresten min, det er han som gjør det av egen vilje, skal ønske han en fin kveld nå, men han vet jo unasett at jeg har det vanskelig.. Har jo hatt det så mange ganger.. Er rart han holder ut med meg!
Gjest Madam Felle Skrevet 11. desember 2006 #10 Skrevet 11. desember 2006 Jeg tror at grunnen til at jeg er så sjalu er at jeg har så dårlig selvtilitt... Er litt rart, for når jeg er på byen så har jeg selvtillitt til tusen! Men er som sagt litt bekymret for at han skal begynne å like en av jentene på studiet sitt (han har gjort det en gang før, og dumpa meg,ble sammen med henne, han angra seg og jeg tok han tilbake) Etter det har jeg vært helt rar når han er ute med studievenninne/vennene sine.. Uff.. ← Hvorfor valgte du å ta han tilbake? Og hvor lenge skal du slite med at han gjorde det valget? Tenkte du deg skikkelig om, før du valgte å ta han tilbake? Gikk verden under, da han gikk fra deg sist? Tror du at livet vil gå videre, om han nå skulle finne en annen? Og er han egentlig en du bør satse fremtiden din på, når han "er årsaken" til at du føler deg så usikker? Du kan ikke låse han inne for resten av livet, og derfor bør du vel begynne å bygge deg selv opp. Tenke på at du er den beste for han, for han kom jo tross alt tilbake til deg. Det er deg han vil ha, og det er deg han valgte.
Gjest niomi Skrevet 11. desember 2006 #11 Skrevet 11. desember 2006 Veldig enig med Nabodama. Sjalusien er ditt problem, og du må ordne opp i det. Ellers vil du nok miste han du er sammen med, for det er begrenset hvor mye tålmodighet en person kan ha. Skjønner at det kan være vanskelig når du har blitt dumpet en gang tidligere av han. Men du har valgt å ta han tilbake, med både godt og vondt. Og elsker du han, unner du han alt godt. Også å gå ut og feste med studievenner og -venninner. Du får jobbe med deg selv. Klarer du ikke å stole på samboeren din, bør du faktisk oppsøke hjelp.
Nabodama Skrevet 11. desember 2006 #12 Skrevet 11. desember 2006 Jeg tror at grunnen til at jeg er så sjalu er at jeg har så dårlig selvtilitt... Er litt rart, for når jeg er på byen så har jeg selvtillitt til tusen! Men er som sagt litt bekymret for at han skal begynne å like en av jentene på studiet sitt (han har gjort det en gang før, og dumpa meg,ble sammen med henne, han angra seg og jeg tok han tilbake) Etter det har jeg vært helt rar når han er ute med studievenninne/vennene sine.. Uff.. ← Skjønner at du sliter litt med det som har hendt før. Men du valgte å ta ham tilbake, og da er du nødt til å legge dette bak deg. Du kan ikke "straffe" ham for det som skjedde til evig tid. Jeg kan ikke si at du SKAL stole på ham, for tillit er noe som bygges opp over tid. Men det du holder på med nå, sliter helt sikkert på ham, og øker IKKE sjansen for at han vil være med deg i lang tid. Han er tydeligvis veldig glad i deg, ettersom han har tålmodighet med din sjalusi, men ikke tøy det for langt. Holder du noen i stramt bånd, vil de automatisk prøve å komme fri.
Shanka Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #13 Skrevet 11. desember 2006 Hvorfor valgte du å ta han tilbake? Og hvor lenge skal du slite med at han gjorde det valget? Tenkte du deg skikkelig om, før du valgte å ta han tilbake? Gikk verden under, da han gikk fra deg sist? Tror du at livet vil gå videre, om han nå skulle finne en annen? Og er han egentlig en du bør satse fremtiden din på, når han "er årsaken" til at du føler deg så usikker? Du kan ikke låse han inne for resten av livet, og derfor bør du vel begynne å bygge deg selv opp. Tenke på at du er den beste for han, for han kom jo tross alt tilbake til deg. Det er deg han vil ha, og det er deg han valgte. ← Jeg valgte og ta han tilbake fordi jeg elsker han, og jeg har aldri hatt det så vondt i hele mitt liv, da han gjorde det slutt! Så var lettet da han fant ut at han ville ha meg alikevel.. Jeg har aldri hatt problemer med sjalusi før så tenkte ikke noe over at jeg kanskje kom til å bli det i ettertid.. Om han finner en annen tror jeg at jeg blir like såret igjen, for jeg har et bilde i hodet om at det er oss liksom! Prøver å tenkte på det at jeg er den han vil ha, og alt det der, men hver gang han drar ut kommer denne vonde følelsen igjen, og igjen, har vurdert profesjonell hjelp, men hva??
Shanka Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #14 Skrevet 11. desember 2006 Skjønner at du sliter litt med det som har hendt før. Men du valgte å ta ham tilbake, og da er du nødt til å legge dette bak deg. Du kan ikke "straffe" ham for det som skjedde til evig tid. Jeg kan ikke si at du SKAL stole på ham, for tillit er noe som bygges opp over tid. Men det du holder på med nå, sliter helt sikkert på ham, og øker IKKE sjansen for at han vil være med deg i lang tid. Han er tydeligvis veldig glad i deg, ettersom han har tålmodighet med din sjalusi, men ikke tøy det for langt. Holder du noen i stramt bånd, vil de automatisk prøve å komme fri. ← Vet, kjærligheten våres har ikke akkurat blitt sterkere det siste halvåret som vi har vært samboere heller, det har nesten gjort det mye verre når det gjelder sjalusien!
Top Gun Skrevet 11. desember 2006 #15 Skrevet 11. desember 2006 Ja, skjønner akkurat hva du mener! Godt å høre at vi er flere! Og håper det ikke er unormalt å ha det slik ← Hvorfor det? Det er jo en elendig kvalitet å ha.
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2006 #16 Skrevet 11. desember 2006 Vet, kjærligheten våres har ikke akkurat blitt sterkere det siste halvåret som vi har vært samboere heller, det har nesten gjort det mye verre når det gjelder sjalusien! ← Tenk litt over logikken, eller logiske brister, i det du sier. Det har vært slutt mellom dere, fordi han møtte ei anna. Han valgte deg igjen, men nå blir du sjalu. Du sier du har et bilde i hodet av at det er/skal bli/være dere to - men i dette innlegget skriver du at kjærligheten deres ikke har blitt sterkere det siste halve året. Hvorfor ikke? Jeg hadde sikkert også hatt lett for å bli sjalu i din situasjon. Men det er viktig å finne ut hvorfor du blir sjalu - ofte skyldes nemlig sjalusi usikkerhet hos den som er sjalu, enten det er begrunnet eller ubegrunnet (for din del er det vel litt begge deler?). Det virker som du er usikker både på grunn av det som har skjedd tidligere - forståelig nok -, men også fordi forholdet kanskje ikke fungerer helt som du skulle ønske? Har dere det bra når dere ser hverandre? Hvor lite skal til før sjalusien dukker opp? De fleste må jo være fra hverandre noen timer i døgnet, og da må man kunne slappe av og stole på hverandre... En annen ting er at noen ganger når et forhold ikke funker helt lengre, så har man mindre tillit til hverandre - kanskje fordi man "vet" at det kommer til å bli slutt etter hvert, man bare gruer seg til forandringen. Ellers enig med Top Gun. Sjalusi er ikke noen egenskap å trakte etter...
Lib Skrevet 11. desember 2006 #17 Skrevet 11. desember 2006 Jeg er også veeldig sjalu, men har lært meg å leve med det. Har vært igjennom utallige kvelder hvor kjæresten skal ute, og vi har kranglet masse før han skal reise pga at jeg skal vite alle detaljer om hvem som skal på vorspielet etc.( og dette er det jo ytterst sjelden gutter har planlagt veldig nøye for å si det sånn..) Men nå har jeg funnet en ny taktikk som funker veldig bra (håper jeg ) Jeg passer på at vi ikke krangler før han reiser, hjelper han heller med å velge antrekk, si at "det blir sikkert gøy" osv. Smiler og er blid sånn at han kan tenke på hvilken fantastisk kjæreste han har hjemme (hehe..). I tillegg har jeg blitt myye flinkere til å gå ut med venninner å ha det gøy, er liksom lettere å tenke på at han er ute når man sitter mutters alene hjemme. Jeg har rett og slett begynt å unne ham å gå ut med kompiser, jeg vil jo heller at han skal "rase" fra seg nå som vi er unge, enn at vi om 15 år sitter der med barn og full pakke og han begynner å fly på byen hver helg. Resultatet: en blid og omtenksom kjæreste som sender meldinger gjennom kvelden, ringer meg uten at jeg trenger å mase på at han gjør det, dropper nachspeil (av og til iallefall..), og kommer tidligere hjem enn han pleier. Og - vi krangler mindre og har det bedre enn før !
Gjest niomi Skrevet 12. desember 2006 #18 Skrevet 12. desember 2006 (endret) Lib: til deg! Jeg var også dødssjalu i en periode, men har gjort som deg. Evt. så blir jeg med han ut. Nå er vi ganske gamle, da (jeg i slutten av 20-åra og han i midten av 30-åra), og han vil helst at jeg blir med ut. Hans kompiser er også mine kompiser - jeg har kjent de lenger enn jeg har kjent han. Min kjære har mer behov for å gå ut enn meg, og nå gleder jeg meg faktisk til de kveldene jeg har leiligheten helt for meg selv, evt. ei venninne på besøk. Også passer jeg på å sende han et par søte SMS i løpet av kvelden. For da glemmer han ihvertfall ikke hva han har hjemme! Endret 12. desember 2006 av niomi
Lib Skrevet 12. desember 2006 #19 Skrevet 12. desember 2006 Så godt at noen er enig med meg niomi ! Er til tider litt redd for å virke som en kynisk bitch som ikke er fornøyd i forholdet.. Jeg synes det er så utrolig viktig å ikke eie hverandre ! Godt eksempel: Kjæresten min og en kompis skulle ut en tur, og satt hjemme hos oss og tok noen øl. Jeg drev og ordnet meg fordi jeg straks skulle reise på jobb. Så ringte venninnne min - dama til han kompisen som kjæresten min satt og tok noen øl med - og lurte på om å få låne en DVD av meg som jeg hadde snakket om. Så kom hun innom (hun visste selvfølgelig at kjæresten hennes var der) - og lagde et sant helvete med kjæresten sin som at han ikke skulle ut,for da måtte hun sitte alene hjemme, at han ikke var glad i henne etc. Det var skriking, gråting, smelling med dører - i vår leilighet ! Kjæresten min og jeg bare så på med store øyne, men til slutt så kastet kjæresten min de to kranglende rett og slett ut ! Så det var den utekvelden hans ! Til meg sa han "Jeg er så utrolig glad for at du ikke er sånn"
Aquila Skrevet 12. desember 2006 #20 Skrevet 12. desember 2006 Jeg har vel vært i begge ender.... Supersjalu og irritert fordi sambo er sjalu av og til! Litt sjalusi er bare sunt, men holder man partneren igjen for hardt - straffer det seg! Når han blir sjalu av og til ser jeg iallefall hvor teit det er ! Sjalusien er som naomi sier "ditt problem"! Du må heller gi han positive feedbacks når han sender meldinger eller sier han vil ut alene - enn så vondt det gjør. Prøv heller å finn på noe selv - så går kvelden (*når du sikkert til vanlig sitter å venter*) mye fortere! - Og han vil sette mye mere pris på deg! Jeg har tatt meg skikkelig i nakken - til tross for at jeg flere ganger merker at jeg er kjempesjalu... både når han danser med andre, har en annen jente på fanget eller når han vil gå ut alene en kveld! Jeg biter det i meg! Og etterhvert har jeg sluttet å bry meg om ting jeg tidligere hengte meg opp i! Så selv om det har vært en hard kamp for meg.....har jeg vunnet mye - og blitt mye flinkere! Stå på! - og husk; Kjærligheten føder sjalusien - og sjalusien dreper kjærligheten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå