Gjest Iben Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 Må bare få dele min glede over et nyoppdaget produkt (for meg ). Har testet ut mange av selvbrunerene som har kommet i løpet av de siste årene, og har vært både mer og mindre fornøyd med de ulike merkene. Da Dove lanserte sin hadde jeg allerede en selvbruner (fra Lancome, som jeg for øvrig er veldig fornøyd med). Men gikk tom nylig, og tenkte jeg kunne prøve Dove sin siden den er billig og det går så mye penger i disse tider. Jeg brukte den både i ansiktet og på kroppen, og etter flere dagers bruk hadde jeg en fin gylden farge. Hjalp godt på min vinterbleke hud! Har brukt den i noen uker nå, og er veldig fornøyd. Så denne funket veldig bra på min hud ihvertfall, om noen her inne er på jakt etter ny selvbruningskrem.
miss Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 Jeg bruker den også,og er fornøyd : ) Ingen skjolder og gir en fin glød....i huden. Bruker du den i ansiket??? Eller bare på kroppen??
Gjest Talula Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 Jeg liker også den, mye bedre enn jeg hadde trodd. Har ikke brukt min i ansiktet, men det går bra å gjøre det?
honey21 Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 Jeg har hatt lyst til å prøve den, men har liksom ikke fått kjøpt den enda. Høres ut som den er ganske god! Må få prøvd den snart. Får man skjolder av den, og er fargen brun eller oransje-aktig? Hvor lenge varer fargen?
sol83 Skrevet 11. desember 2006 #5 Skrevet 11. desember 2006 Jeg vil kalle meg selv en erfaren bruker når det gjelder selvbruningskrem/bodylotion-sjangeren, og jeg vil faktisk tørre å påstå at Dove sin er helt grei å bruke, men ikke den beste. Jeg pleier å bruke Natusan sine, de har to typer; en til ansiktet og en til kroppen. Den lille tuben som er til ansiktet er jeg blitt helt avhengig av. Så - det går an å bruke body lotionen i ansiktet også, men vil ikke anbefale det. Det blir mye penere å bruke den som er beregnet til ansiktet, fordi den trekker mye lettere inn i huden, den legger seg ikke som et tykt lag + at den ser mer naturlig ut. Akkurat nå prøver jeg ut Loreal sin nye bodylotion i samme prisklasse og "sjanger", har bare smurt meg et par ganger, men den er allerede blitt en kandidat til å skubbe Natusan ned fra 1. plassen. Håper de også kommer med en egen som er beregnet på ansiktet.
Gjest Deception Skrevet 11. desember 2006 #6 Skrevet 11. desember 2006 Jeg synes også at Dove sin er super, faktisk bedre enn både L'Oreal og Natusan. Natusan tørket ut huden min, lukter fælt, og legger igjen et ekkelt belegg på huden. L'Oreal sin gir ikke like fin farge som den fra Dove, og trekker heller ikke like godt inn, selv ikke på min ørken-hud.
Mischa Skrevet 11. desember 2006 #7 Skrevet 11. desember 2006 Interessant.. kanskje jeg må teste Dove sin.. har prøvd en del men var fornøyd med Garnier sin spray.. den ga et naturlig resultat for meg og lukter ikke så ille som flere av de andre, men jeg er alltid på utkikk Bruker Clarins sin for ansikt/hals, og er veldig fornøyd med den!
Mrs. E Skrevet 12. desember 2006 #8 Skrevet 12. desember 2006 Jeg var også fornøyd med Dove sin helt til jeg så hvordan den smitta av på de hvite klærne mine Jeg lot den tørke over natta til og med, men fortsatt så tørker den liksom ikke helt inn! Jeg må legge til at jeg kjøpte min i USA og den heter energy glow, de er kanskje ikke helt like?
Karamba Skrevet 12. desember 2006 #9 Skrevet 12. desember 2006 Tror jeg også må teste den! Føler meg skikkelig bleik for tiden...
Chica Skrevet 12. desember 2006 #10 Skrevet 12. desember 2006 Er det bare jeg som syns den lukter? Får helt fnatt av selvbruningskremlukten. Dove virket grei når jeg smurte den på, men etter en halvtime kom lukten
Gjest Deception Skrevet 12. desember 2006 #11 Skrevet 12. desember 2006 Er det bare jeg som syns den lukter? Får helt fnatt av selvbruningskremlukten. Dove virket grei når jeg smurte den på, men etter en halvtime kom lukten ← ALLE selvbrunere lukter! Det kommer av den kjemiske prosessen som skjer i huden når fargen utvikles. Produsentene forsøker å kamuflere det med parfyme, men jeg tror man bare må leve med lukta. Nå skal det sies at noen selvbrunere (og sånne bodylotioner) lukter verre enn andre, der står vel Piz Buin alene på toppen av pallen.
Spire Skrevet 12. desember 2006 #12 Skrevet 12. desember 2006 ALLE selvbrunere lukter! Det kommer av den kjemiske prosessen som skjer i huden når fargen utvikles. Produsentene forsøker å kamuflere det med parfyme, men jeg tror man bare må leve med lukta. Nå skal det sies at noen selvbrunere (og sånne bodylotioner) lukter verre enn andre, der står vel Piz Buin alene på toppen av pallen. ← I tillegg til å være full av kjemikalier så inneholder Dove også hormonforstyrrende parabener. (Lesestoff om parabener: http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=2096) Hvis man som meg er opptatt av å sløyfe kjemikalier og andre unaturlige stoffer i kremer, kosmetikk osv. så kan det være lurt å prøve selvbruner fra f.eks. Lavera. Den har fungert greit på meg. Finnes sikkert andre merker også på Helios eller ulike helsekostprodukter.
Gjest Lille Solstråle Skrevet 12. desember 2006 #13 Skrevet 12. desember 2006 *Forvirret*. Snakker vi om en ren selvbruner, eller om den body lotionen med litt selvbruning?
Fashion.Faux.Pas Skrevet 12. desember 2006 #14 Skrevet 12. desember 2006 Ja, hvordan lukter den? Klarer ikke DOVE lukta...
Gjest Iben Skrevet 12. desember 2006 #15 Skrevet 12. desember 2006 (endret) *Forvirret*. Snakker vi om en ren selvbruner, eller om den body lotionen med litt selvbruning? ← Det glemte jeg visst å skrive. Jeg snakker om bodylotion med selvbruner i, Summer Glow heter den vel. I og med at jeg er veldig blek i huden nå på vinterstid, syns jeg den gir et mye mer naturlig resultat enn mange andre rene selvbrunere jeg har prøvd. Syns som en over her skrev at den er bedre enn både L'Oreal og Natursan sine. L'Oreal sin (Sublime bronze) har jeg vært en ivrig bruker av sommerstid, og liker forsåvidt den godt også. Men Dove sin overrasket meg veldig positivt med den fine og naturlige brunfargen den ga (jeg bruker den mørkeste). Jeg bruker den i fjestet også. Vanligvis er jeg nøye med å ikke bruke bodylotion i fjeset, og sverger til rene ansiktsprodukter. Men for min del fungerer denne helt fint. Kanskje siden jeg bare bruker den en gang daglig, er nøye med å rense huden samt bruker min vanlige ansiktskrem hver kveld. Så vidt jeg kunne se finnes det ikke en egen ansiktskrem i serien fra Dove? Endret 12. desember 2006 av Iben
Gjest Iben Skrevet 12. desember 2006 #16 Skrevet 12. desember 2006 Ja, hvordan lukter den? Klarer ikke DOVE lukta... ← Som flere andre skriver her, alle selvbrunere lukter. Men jeg synes denne lukter lite, og kjenner ikke lukten lenge etterpå slik jeg ofte gjør med andre selvbrunere og kremmer. Syns definitivt ikke at den lukter typisk Dove (da tenker jeg på den blå og hvite dusj/håndsåpen), denne syns jeg lukter altfor sterkt!
Gjest Lille Solstråle Skrevet 12. desember 2006 #17 Skrevet 12. desember 2006 den fine og naturlige brunfargen den ga (jeg bruker den mørkeste). Hva heter den mørkeste? Mye spørsmål her
maristella Skrevet 12. desember 2006 #18 Skrevet 12. desember 2006 Den mørkeste heter Dove Summer Glow Body Lotion Normal til Darker Skin
Ephemera Skrevet 12. desember 2006 #19 Skrevet 12. desember 2006 Nå fikk jeg også lyst til å prøve. Jeg føler meg skikkelig bleik og jeg vil ikke ta solarium nå som jeg er gravid. Men jeg er også skeptisk til lukta (den blå/hvite Dove dusjsåpe synes jeg forøvrig lukter kjempegodt!) og ikke minst er jeg skeptisk til at den sverter av på klærne! Dette gjør vel alle selvbrunere?
Gjest Talula Skrevet 12. desember 2006 #20 Skrevet 12. desember 2006 Jeg smørte overkroppen med den mørkeste varianten til Dove i dag tidlig og tok deretter på meg en hvit genser, og ingen flekker inne genseren ennå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå