Gjest Taxi Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 (endret) Oppskriften Jeg har bare noen spørsmål til denne oppskriften som jeg har blitt veldig glad i Kyllingkrafta... Hvor får man den fra? Blir jo ikke noe kraft av de filetene. Får man kjøpt det eller? Når man skal lage dette til 4 personer, er det bare å doble oppskriften? Tips til andre ting å ha ved siden av? Er ikke så flink til å lage mat, men jeg kommer meg. Begynner å synes det er moro, og da er vi et stykke på vei Endret 11. desember 2006 av Taxi
Gjest Tyr Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 Her er det Toro hjelper oss. Bruk en halv terning -kyllingkraft- og ca 4 dl vann.
Gjest piaf Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 (endret) Vel, jeg er jo litt av en fundamentalist når det gjelder kraft, og lar det gå sport i å klare meg uten Toro. Så når jeg skal lage denne retten, kjøper jeg en hel, fersk kylling, skjærer av lårene og fryser til senere bruk, skjærer ut filetene og legger i kjøleskapet mens jeg koker kraft på kyllingskroget (sammen med gulrot, løk, stangselleri, hvitløk, laurbærblad, persillestilker og hel pepper. Kok opp, skum av og la småkoke/trekke halvannen time, sil av og bruk eller frys). Med mindre jeg allerede har ferdig kraft og kyllingfileter i fryseren. Ikke helt lettvint, altså, men sånn gjør jeg det. Buljong går selvsagt også helt fint. Til 4 pers kan du doble oppskriften. Og annet tilbehør? Vet ikke helt, men kanskje ris, potetmos, og hva som helst av grønnsaker, egentlig, selv om det hos meg går mest i asparges og brokkoli. PS: Veldig hyggelig at du liker retten, forresten! Endret 11. desember 2006 av piaf
Gjest Fjellsippa Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 Du får kjøpt bedre kyllingkraft enn Toro. Bong har kyllingfond, og andre buljonger, på flaske. Heter Touch of taste og er veldig bra.
Gjest Tyr Skrevet 11. desember 2006 #5 Skrevet 11. desember 2006 Piaff, først et lite ønske, ta tilbake din gamle avatar. Jeg har savnet den lenge... Og ja, selvlaget kraft er best, uten tvil. *men også Torokraft kan gi god smak til sausen*
Gjest piaf Skrevet 11. desember 2006 #6 Skrevet 11. desember 2006 Piaff, først et lite ønske, ta tilbake din gamle avatar. Jeg har savnet den lenge... ← Trodde ikke noen hadde merket at jeg hadde byttet engang. Er ikke den nye fin, da? Grønt gress, godværsskyer og blå himmel så langt øyet kan se?
Gjest Tyr Skrevet 11. desember 2006 #7 Skrevet 11. desember 2006 (endret) Trodde ikke noen hadde merket at jeg hadde byttet engang. Er ikke den nye fin, da? Grønt gress, godværsskyer og blå himmel så langt øyet kan se? ← Åjo det har jeg merket meg piaf. Da jeg første gang var innom på matforum var din avatar den første jeg merket meg. Ble helt betatt av den.. Tilbake til sausen. En liten komentar bare. Den inneholder sennep og Creme Fraiche, komponenter som gir mye smak og karakter til sausen. Om man bruker en terning eller ikke tror jeg ikke gir det helt store utslaget på smaken. Så en liten innrømelse piaf, jeg vet med sikkerhet at jeg har drømt om å spise mat du har laget... Endret 11. desember 2006 av Tyr
Gjest piaf Skrevet 11. desember 2006 #8 Skrevet 11. desember 2006 Tilbake til sausen. En liten komentar bare. Den inneholder sennep og Creme Fraiche, komponenter som gir mye smak og karakter til sausen. Om man bruker en terning eller ikke tror jeg ikke gir det helt store utslaget på smaken. ← Ser poenget ditt. Selv har jeg faktisk ikke forsøkt buljong i denne retten fordi jeg sluttet helt å bruke det for en del år siden. Så en liten innrømelse piaf, jeg vet med sikkerhet at jeg har drømt om å spise mat du har laget... ←
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå