Gå til innhold

Tørkeskap - noen som har det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe et tørkeskap til å ha i yttergangen da jeg begynner å bli lei av at ungene drar med våte sko, votter, regntøy osv. inn alle steder (rundt peisen, på badet osv.) til tørk... :forvirret: Ettersom vi ikke har varmekabler i gangen eller på vaskerommet begynner dette å bli et irriterende problem.

Lurer på hvordan dere løser dette problemet? Noen som har tørkeskap - er disse gode til å tørke f.eks. sko/støvler i?? Gode tips og erfaringer mottas med takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vokst opp i diverse forsvarsboliger rundt om i Norge. Felles for alle var at de hadde tørkeskap. (Visste faktisk ikke at det fantes tørketromler før jeg var ferdig med ungdomsskolen :sjenert: ) Nok om det.

Tørkeskap bruker en del strøm, om det er mer enn en tørketrommel vet jeg ikke, men min personlige mening er at TØRKESKAP ER GENIALT!!

Kjempefint til å tørke yttertøy, sko og vanlige klær. Har ikke tørkeskap der jeg bor nå, men vi planlegger å bygge hus og da blir det tørkeskap til kommende barns vinterklær :)

Skrevet

Jeg har vokst opp med tørkeskap på vaskerommet, men det eneste det har blitt brukt til er oppbevaring av diverse ting.

Det har aldri vært i bruk (så lenge jeg har levd) til dets egentlige formål. :overrasket:

Men det er sikkert veldig kjekt om man har mange barn og mange våte klær og sko og slikt!

Skrevet
Jeg har vokst opp med tørkeskap på vaskerommet, men det eneste det har blitt brukt til er oppbevaring av diverse ting.

I min tidligere leilighet var det tørkeskap på kjøkkenet. (Ganske nær gangen...) Brukte det også kun til oppbevaring og det var en fryd når vi kunne hive det under oppussingen vår...

Men har ikke unger da...

Skrevet

Jeg har tidligere hatt tørkeskap. Eller rettere sagt et vanlig innebygd skap på badet med ovn i bunnen. Var sånn fra leilighetene ble bygd.

Ja, det trekker veldig mye strøm.

Ja, jeg savner det.

Fordelen var at du fikk hengt bort det våte tøyet. Det var ikke synlig for alle. Alt fra vanlige klær til våte bobledresser og votter ble tørt.

Jeg har nå trørketrommel. Det er faktisk ikke alt tøy som går i trommelen så jeg har stadig tøy hengende til tørk.

Har du små barn så er en egen skotørker fin å ha. Jeg har en slik med fire slanger som du setter oppi skoene og blåser varmt luft i. Er skoene veldig våte så tar et tørkeskap for lang tid. Tar det for lang tid å bli tørt så kan det sette seg sur lukt i skoene. Cherrox er skrekkeksempelet mitt, men du verden så praktisk fottøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...