Gå til innhold

hjelp,jeg er singel....!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest mariell

Iløpet av to måneder har livet mitt og framtidsutsiktene blitt forandret totalt TO ganger...

Det begynte med at jeg brøt forlovelsen med han jeg var sammen med i fire år( bla sammen da jeg var 15). Dermed var jeg helt alene og plutselig uten framtidsplaner, iallefall ikke slik jeg hadde forestilt meg det. Men så må det jo nevnes at selv om det gikk veldig dårlig med oss, så var mye av grunnen at jeg ble forelska i en kompis av meg (og eks-en...) han hadde vært interessert i meg en stund, og da jeg fikk vite det falt jeg pladask,så han på en annen måte liksom.

Vi har vært sammen i halvannen måned, men igår gjorde han det slutt. Han var redd for å miste vennene sine pga det han gjorde mot eks-en min(ble sammen med meg noen dager etterpå), det er allerede mange som har snudd ryggen til han. Også har han funnet ut at han ikke var klar for noe forhold likevel...

Så nå er jeg singel for første gang på over fire år.. og jeg hater det...

Jeg har innsett at jeg er livredd for å være alene,aner ikke hva jeg ska gjøre nå!!! Men jeg er ikke så lei meg over selve bruddet...tror ikke jeg var så forelska som jeg innbilte meg,var bare godt å ha noen som var glad i meg. Det er skremmende at jeg ikke har noen. Nå som jeg er alene er alt så meningsløst,har ikke lyst til noen ting...Begynte faktisk å savne eks-en min,men han hater meg over alt på jord pga at jeg ble sammen med en av hans beste kompiser,noe jeg skjønner veldig godt. Jeg begynner rett og slett å lure på om jeg gjorde en stor feil da jeg brøt forlovelsen,men nå er det for sent å angre...

Har bestemt meg for å flytte hjemmefra til sommern, men aner ikke hvor. Vet ingenting om framtida eller om jeg kommer til å finne en som kan elske meg for den jeg er. Jeg er livredd for å ende opp alene resten av livet,for nå er jeg singel for alvor.

Huff det ble mye selvsympati,men jeg håper at det er noen der ute som har noen gode tips til hvordan jeg skal komme meg videre i den gråe og kjedelige hverdagen,for jeg greier ikke å se et eneste lyspunkt. Dagene kommer til å bestå av jobb og alt for mye fritid. Vennene mine har flyttet herfra for lengs, jeg er omentrent den eneste igjen her på min alder pga at jeg må avslutte et fagbrev.

Tdligere hadde jeg helgene å se fram til, for da skulle jeg få treffe kjæresten min. Men nå har jeg ABSOLUTT ingenting å glede meg til eller se fram til,og det er til å bli sprø av. Hva er meninga med livet? Hvorfor ble jeg født? Hva var vitsen...? Alt er bare totalt meningsløst nå. PLEASE ANYONE, få meg på bedre tanker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er 19 år og bor fortsatt hjemme. Da synes jeg det er greit at du finner deg selv oppi alt dette her. I livet er det slik at du aldri kan regne med andre enn deg selv, du er nødt til å være din egen person, du må være i stand til å klare deg selv. Om du finner en å dele alt dette med er det kjempeflott. Det er som regel veldig godt å være to. Men for å være to må man være en og en - ikke en halv som er totalt avhengig av andre.

Du er 19 - du skal i gang med utdannelse. Du skal finne din plass i samfunnet og verden. Gi deg selv tid til dette. Begynn på skole eller universitet. Finn ut hva du har lyst til å lære mer om. Og utvikle deg selv i din egen takt. da vil du ettervhert bli kjent med et flott menneske, nemlig deg selv, og tenk på hva du vil ha å tilby en kommende partner! En flott, selvstendig jente som vet hva hun vil og hvem hun er.

Selvsagt er det vondt å miste en kjæreste. Det vet jeg alt om. Men det er nå liksom en del av livet og de erfaringene du skal høste, det også. Ikke at det gjør det mindre vondt. Det er lov å sørge, det er lov å føle seg motløs og trist. Men ikke lenge. Så må du reise deg og være forberedt på å klare deg selv. Og det gjør du - og det skal du.

Og du skal leve et godt liv hvor du klarer å være i selskap med deg selv. Du skal være uavhengig av alle andre. Ingen skikkelige menn liker hjelpesløse - og ofte klengende - jenter i lengden i alle fall. Men en sterk jente som klarer seg selv og bruker overskuddet på å være kjæreste er spennende.

Lykke til, jenta - dette går så bra så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut sippingen, og konsentrer deg om alle mulighetene du har nå som du er kvitt etpar forhold som var dårlige og ikke viste seg å være liv laga.

Livet tar ikke slutt når du er 19 år og singel! Du står fritt til å gjøre hva pokker du vil, møte nye, spennende mennesker, finne andre å bli glad i, utvide din horisont og få nye impulser. Du har jo hele livet foran deg i rikt monn!

Ønsker deg lykke til, du vil få det veldig fint etterhvert. Om du har det bra, kommer ikke an på hva som har skjedd og skjer, men hvordan du takler det som skjer og innstillingen din til hendelsene.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Kutt ut sippingen

Om du har det bra, kommer ikke an på hva som har skjedd og skjer, men hvordan du takler det som skjer og innstillingen din til hendelsene.

Enig med Vibeke her, kutt ut sytinga, du er jo bare 19 år, da er det litt tidlig og begynne med "jeg vil bli alene for resten av livet"- tanker.

Og det å slå opp med en for så å bli sammen med en annen innenfor samme vennekrets er ikke spesielt smart.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt patetisk med personer som ikke klarer å være uten kjæreste. Nå sier jeg ikke at du nødvendigvis er slik, men poenget er at det sikkert er bra for deg å være singel en periode nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg kjenner meg selv igjen i deg jeg. Det er ikke noe bra å være redd for å være alene. Det at du har denne redselen førte deg inn i et nytt forhold du ikke var klar for.

Tror det er sunt å være litt alene også. Bli mer trygg og sikker på seg selv. Det har du alt å vinne på og bli. Å ha et forhold er ikke alt her i livet. Det får du garantert tidsnok senere i livet. Tror denne oppdagelsen om at du er redd for å være alene er lurt å gjøre noe med.

Du vil aldri få det bra med deg selv hvis du MÅ være i et forhold for å være trygg og fornøyd.

Det har mye å si hvilke innstillinger du har også. Noen hadde sikkert tenkt. Tenk på alle skjangsene jeg har nå. Jeg er bare 19 år og har hele livet foran meg. Tenk på alt du kan oppdage av opplevelser og moro som singel sammen med vennene dine.

Ønsker deg lykke til og se positivt på livet 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...