Gjest Gjest_bettina_* Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 Jeg har helt forferdelige smerter. Våkner om natten med kramper i magen, magen blir bretthard å ryggen verker. Dette kommer rievis. I tillegg kaster jeg opp og kaldsvetter. Nytter derfor ikke å ta smertestillende da. Dette har økt på etter jeg sluttet med p-piller. Kan heller ikke ta naproxen forebyggende, da menstruasjonen varierer med 1-3 dager. Dette er kjempeirriterende, å medfører at jeg minst hver 2 måned må holde meg borte fra jobb 1 dag. Er det noen som har noen gode råd?
Gjest Skya Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 Er grunnen til at du ikke kan ta smertestillende at du kaster opp så kan du jo prøve med stikkpiller. Om ikke smertestillende fjerner smerten helt kan det jo hende at du bli bedre, og kanskje kvitt de andre symptomene, som jeg regner med kommer pga. smerter.
Gjest Kermit Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 Har du forsøkt annen hormonprevensjon?(hvis du ikke planlegger familie i nærmeste framtid da) Minipiller kan være fine hvis du ikke tåler østrogen. P-stav, p-plaster, p-ring og spiral er ofte snillere enn piller fordi de slipper ut mindre hormoner lokalt og over lengre tid, i stedet for pillene som sender ut en hormonbombe i hele kroppen en gang i døgnet.
~Mrs.Valentine~ Skrevet 12. desember 2006 #4 Skrevet 12. desember 2006 Hvis jeg har så store plager ville jeg gått til legen. Jeg har også store smerte i forbindelse med mensen(med ikke plaget med oppkast),og jeg har fått resept på MObic fra legen min. Tar det så fort jeg kjenner litt murring,så går det som regel fort over. Med vanlig smertestillende hjelper det ikke;jeg kan ta mange uten effekt. I tillegg hjelper varmepute/flaske for meg; både på magen og ryggsmertene. Men kom deg til legen og få hjelp.
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2006 #5 Skrevet 13. desember 2006 Kan heller ikke ta naproxen forebyggende, da menstruasjonen varierer med 1-3 dager. ← Har du forsøkt med ovusoft el? Det er redningen for meg. Da vet jeg nøyaktig når mensen kommer, og jeg kan sette inn forebyggende tiltak (parazet og kutter ut stekt og krydret mat) Ellers så har du jo akupunktur som oftest vil kunne stabilisere kroppen, kan være nyttig spesielt når du har brukt p-piller tidligere.
kitekatt Skrevet 13. desember 2006 #6 Skrevet 13. desember 2006 Sterke smertestillende i stikkpilleform (type forte), varmeflaske på magen (det hjelper veldig, men er greiest når du ligger i senga Hormonspiral? Det fjærnet mine menssmerter og nesten hele mensen i seg selv, desverre tålte jeg den ikke.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 13. desember 2006 #7 Skrevet 13. desember 2006 Du burde egentlig ta en tur til legen hvis du har så vondt, kan hende at det er noe som kan fikses!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå