Gå til innhold

Bok / vin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg vet det finnes en bok, om vin, der du kan skrive ned egne smaksopplevelser, pris og gi terningkast.

Vi er ganske :sjenert: glad i vin, og jeg kunne tenkt meg å kjøpt en slik bok til min mann til jul.

Har pratet om det flere ganger, men blir aldri noe av.

I år derimot har jeg vært i flere bokhandler, men de fleste svarer "tror ikke vi har den nei....".

Irriterende det også; vil de selge eller ikke.

Men, men.. tenkte kanskje noen her kunne hjelpe meg.

Takk,

:nisseblunk:

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg kjenner ikke til den du snakker om. Men hvis du vil ha andre tips anbefaler jeg Hugh Johnson sin bok - den er liten og nett. Den forteller om de forskjellige vindistriktene og druesortene, hvordan du leser etiketten, hvilken type vin som passer til hva, etc.

Veldig fin - fikk den selv til jul en gang.

Skrevet

Tror jeg vet hvilken du prater om og mener at de har sluttet å forhandle den. Var en sånn lys beige bok hvor du selv fyller ut med dine egne notater.

Har lagd vår egen bok. Kjøpte en litt fin i skinn og har egne inndelinger. Passer egentlig ganske bra for da blir den litt personlig. Vi drikker eksempelvis ikke viner fra nyere land, så da er det greit for oss bare å ha en bok med italia og frankrike og så har vi våre egne inndelinger.

I tilleg er det kjekt at man har litt plass til å lime inn diverse anbefalinger som man har printet ut.

Kunne ha vært gøy kanskje å fått en lekker bok i skinn sammen med et par flasker vin av et område du vet han liker godt eller kunne ha tenkt å bli kjent med og så kan du jo evt føre inn de første vinene i boka slik at han ser hva han har fått, hva de passer til, om de skal lagres, og at de var kjøpt julen 2006 osv...

Da blir det en persolig gave.

Bare et forslag da.

Kom også på at jeg tror at kalenderforlaget har slike blanke bøker hvorpå der står "vin" utenpå i en slags skinn, eller matt skinnimitasjon.

Kan bestilles hos bokhandler tipper jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...