Gjest ost Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 Syns jeg er så veldig tørst om dagen, og drikker myyyye mer enn tidligere. Er dette naturlig på slutten av et svangerskap, eller kan veldig tørste være symptom på noe? Er i uke 34, og har drukket som normalt inntil for et par uker siden.
Malama Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 Om du drikker uuuuuuuunormalt mye (for de som ikke er gravid) kan det være et tegn på diabetes, så muligens svangerskapsdiabetes? Ta kontakt med helsepersonell du, for å berolige deg selv.
BitteLille Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 Like greit å høre med lege eller jordmor. Jeg og har økt mitt vanninntak betraktelig, og nevnte det til jordmor. Hun sa det bare var bra, for jeg har fått vann i kroppen, og å drikke mye hjalp på å få giftstoffene ut av kroppen.
Siam Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 Jeg er også mer tørst enn før, og jeg fikk +1 på sukker i urinen ved kontroll i forrige uke. Derfor skal jeg på sukkerbelastning på onsdag for å sjekke om det er svangerskapsdiabetes på vei eller ikke. Men legen/jordmoren tar sikkert urinprøve av deg også rutinemessig, så om det ikke er utslag på sukker der, er det vel ikke diabetes. Mener å ha sett at det er ganske vanlig å være tørst.
Caramba Skrevet 11. desember 2006 #5 Skrevet 11. desember 2006 Jeg har vært og er supertørst hele svangerskapet, men har ikke noen tegn på diabetes. Tror det er ganske vanlig å være ekstra tørst når man er gravid siden kroppen "jobber" hardere. Alikevel kan du jo sjekke med jordmor hvis du synes drikkingen går helt av skaftet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå