LadyInRed Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 (endret) Ble sjokkert når jeg leste dette: http://www.dagbladet.no/magasinet/2006/12/11/485693.html feks er restavfallet av ulike avfall etter produksjon av en gullring på hele 20 tonn. ønsker meg ingen gullring til jul etter denne lesingen......... Endret 11. desember 2006 av LadyInRed
Gjest StockDama Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 joda, men ikke akkurat no sjokk lesning, slikt har man visst om lenge. og det gjelder hele året, ikke bare nå i jula =p så om det med gullet virkelig plager deg, foreslår jeg at du selger det du har av gull og gir pengene til et veldedigformål som er fokusert på slavearbeid....
Gjest Frk Åberg Skrevet 12. desember 2006 #3 Skrevet 12. desember 2006 Jeg var ikke klar over dette med gull, men når det gjelder diamanter, så har jeg og samboeren inngått en avtale om ingen diamanter til damen (om vi så skulle ha råd til det).
skrue Skrevet 12. desember 2006 #4 Skrevet 12. desember 2006 Generelt kan man bare se på prisen for metaller og edelstener og det vil vær en klar sammenheng mellom hvor mye malm som må til for å produsere en gitt kvanta av rafinert vare. Mister ikke lysten til å gi eller kjøpe slikt på bakgrunn av et tabloid avisoppslag.
gard Skrevet 12. desember 2006 #5 Skrevet 12. desember 2006 Hei En ser godt hvor mye malm som må utvinnes for å få frem gull når en kjører rundt i Johannesburg i Sør-Afrika. Her er det svære slagg hauger som dominerer deler av landskapet. I Gold Reef City kan man lære mer om prosessen når det gjelder å utvinne gull og man kan også komme ned i en nedlagt gullgruve. Da gruven ble nedlagt produserte de kun 4 gram med gull per tonn malm som ble tatt ut Jeg synes det er bra at det blir satt fokus på etisk handel men ting vil nok ikke forandre seg over natten.
Prinsesse på erten Skrevet 16. desember 2006 #6 Skrevet 16. desember 2006 Mister ikke lysten til å gi eller kjøpe slikt på bakgrunn av et tabloid avisoppslag. ← Så dette er et tabloid nyhetsoppslag? Hva er egentlig din definisjon av tabloid? I denne artikkelen listes en rekke kjennetegn på tabloid nyhetsformidling. Kan du svare meg på hvilke av disse overnevnte artikkel preges av?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå