Mariona Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 Jeg har alltid slitt med veldig tørr og uren hud og har dermed hatt problemer med å få foundation til å se pent ut! Har prøvd uttallige foundationer og investerte nå i total finish (ell hva den het) fra kanebo. Tenkte den skulle hjelpe siden den er for tørr hud. Men neida... Har også ganske store porer på nesa og da blir jo foundationen liggende ned i gropene og det syntes og er ikke pent. Jeg lurer på om pore minimizer fra Clinuiqe kan være noe for meg?? Evt hvordan fungerer den? Vil også nevne at jeg pruker supre produkter som er anbefalt av hudpleier mot huden min, så der kan jeg ikke endre noe. Huden ser liksom MYE mer tørr ut med foundation. Jeg bruker mineralfoundation for det meste og det funker bra. Det er den flytende som er problemet, og vil så gjerne kunne bruke det som alle andre spes. ved festlige anledninger! Dekker litt bedre. Peeling kan jeg ikke tenke på en gang for huden min er super sensitiv og hudpleier sier det er fy-fy! Håper noen kan komme med noen råd.. Gjerne med produkt anbefalinger.. og jeg tenker da mest på pore minimizer fra Clinuiqe.
Merneith Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 Har du store porer så ville jeg i hvert fall ikke brukt foundation. Det bare fremhever de enda mer.. Og har du i tillegg tørr hud...så vil foundation ofte fremheve alt som er galt Hva med farget dagkrem, såkalt Tinted Moisturizer? Ellers kan du jo blande mineralfoundation i litt fuktighetskrem. Jeg gjør dette når jeg vil ha en litt blankere (dewy) overflate. Jeg har fått en prøve på den pore minimizer som du snakker om, og den var rimelig uttørkende husker jeg.. Ble liggende som et hvitt lag på huden også. Så mitt tips, få en liten prøve før du kjøper.
LadyInRed Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 (endret) i siste utgave av DetNye (nr 17 side 70) anbefales Mac Prep + Prime Skin (kr 200) for fet hud. Her står det følgende: "Dette er en primer som legges på etter ansiktskremen, og som gjør at makeupen sitter lenger. I tillegg jevner den ut huden slik at porer og linjer forsvinner, og gjør huden myk og fin". Så kanskje denne kan være noe for deg under mineralfoundation? Jeg sliter selv med samme problem som deg, og har vurdert å kjøpe denne neste gang jeg skal til Oslo. Hvis det er noen som har prøvd den hadde det vært fint om dere gav tilbakemelding om den er god. Jeg lurer også på om den er i flere farger, eller om det kun er èn farge. Ellers er det vikitig å rense huden nøye for å unngå store porer. Endret 11. desember 2006 av LadyInRed
LadyInRed Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 En ting til: hva med å bruke en peelingmaske slik at du ikke må skrubbe huden? det er skånsomt. dermalogica har en god. forøvrig har dermalogica også en peeling som kan brukes daglig; mao veldig skånsom.
Gjest Lanyah Skrevet 11. desember 2006 #5 Skrevet 11. desember 2006 Jeg sliter med samme problem, at foundtationen blir stygg fordi jeg har tørr over hud, samtidig har jeg fet underhud og store porer. Jeg fikk kjøpt meg en olje (som er for kombinert hud og store porer), Declòer har noen fantastiske som er beregnet for enhver hud. Men nå, bruker jeg en fra Clarins som er litt billigere. Nå sitter sminken pent og huden gløder!
Scheherazade Skrevet 11. desember 2006 #6 Skrevet 11. desember 2006 (endret) i siste utgave av DetNye (nr 17 side 70) anbefales Mac Prep + Prime Skin (kr 200) for fet hud. Her står det følgende: "Dette er en primer som legges på etter ansiktskremen, og som gjør at makeupen sitter lenger. I tillegg jevner den ut huden slik at porer og linjer forsvinner, og gjør huden myk og fin". Så kanskje denne kan være noe for deg under mineralfoundation? Jeg sliter selv med samme problem som deg, og har vurdert å kjøpe denne neste gang jeg skal til Oslo. Hvis det er noen som har prøvd den hadde det vært fint om dere gav tilbakemelding om den er god. Jeg lurer også på om den er i flere farger, eller om det kun er èn farge. Ellers er det vikitig å rense huden nøye for å unngå store porer. ← Jeg har iallfall primer fra ModelCo, synes den hjelper iallfall. Klart, mirakler blir det ikke, men bedre, absolutt. Min primer er blank, tror det er det vanligste? Med mineralsminke hjelper det å gni litt med fingrene etter påføring, og så evnt ta på litt til, da blir det bedre resultat. Edit: Åja, også Pore Minimizeren, jeg er veldig glad i min iallfall. Tenker da på den instant perfector, den som bare er hvit som ble nevnt lenger nede, hjelper ikke synes jeg. Men instant perfector funker akkurat som sparkel, og gir et bra resultat. Endret 11. desember 2006 av Scheherazade
LadyInRed Skrevet 12. desember 2006 #7 Skrevet 12. desember 2006 (endret) decleor har forresten også en pore minimizer. har ikke selv prøvd den Endret 12. desember 2006 av LadyInRed
Crianza Skrevet 13. desember 2006 #8 Skrevet 13. desember 2006 Prøv Chanel double perfection fluide. Det er veldig bra - og oljefritt
Gjest Gjesten Skrevet 13. desember 2006 #9 Skrevet 13. desember 2006 Om huden hennes er så sensitiv som hudpleieren hennes sier skal hun ikke bruke noen form for peeling.... Kanskje om en sturn, og da kan daily micrrofoliant fra dermalogica være fin. Riktignok ikke hver dag Store porer er et problem, men jeg ville anbefalt å fortsette med pudderfoundationen jeg. Hvorfor må du bruke flytende? Hilsen hudterapeuten
Rexina Skrevet 14. desember 2006 #10 Skrevet 14. desember 2006 Serien Cliniderm Pure and Clean inneholder også en krem som reduserer porene koster ca 100 på apoteket. Den funker på meg i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå