Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min Far ønsker seg en god krimbok til jul, gjerne Mankell. Kan noen anbefale meg en av hans bøker? Fint om du kan si noen ord om hvorfor du anbefaler denne boken.

Tusen takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De siste årene har jeg lest nesten alle krimbøkene av Mankell - utrolig flink forfatter :) Finnes ikke bedre underholdning i påsken!

Den boken som utpeker seg som min favoritt, husker jeg ikke navnet på akkurat nå! Det handler iallfall om en gruppe ungdommer som sitter i en park. De er utkledde og driver med et slags rollespill. Så blir de myrdet, muligens bare noen av dem. Rett og slett utrolig SPENNENDE, samtidig som det er en interessant historie bak.

Kan det være den som heter "Etter frosten"? Det er iallfall bare å stikke innom bokhandleren og lese bakpå bøkene. Vet ikke om han gjerne ønsker seg bøker med stiv perm, men disse finnes i pocketbøker og er helt supre å ha med seg på stranda eller påskefjellet. Skal love deg at de leses fort ut også, så egentlig er det like greit ikke å ha bruke 400 kroner på dem ;)

Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg har lest de fleste bøkene av mankell, og klarer faktisk ikke å plukke ut en, for de er veldig bra alle sammen! tør påstå at samme hvilken bok du kjøper så blir det bra :)

jeg liker spesielt bøkene om wallander, de kan leses hver for seg.

tilogmed samoeren min -som ikke har lest bøker siden har var 15, snart 20 år siden- synes mankell er bra, og kjøpte seg faktisk en bok (kennedys hjerne) da vi var på ferie etter å ha lest en av de jeg har.

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Jeg er også en Mankell-fan. Har lest alle bøkene, og klarer heller ikke å skille ut en som var spesielt mye bedre enn de andre.

Tror du er ganske safe uansett hva du kjøper! Sånn sett er Mankell fin å kjøpe; det kan aldri bli bom

Skrevet
jeg har lest de fleste bøkene av mankell, og klarer faktisk ikke å plukke ut en, for de er veldig bra alle sammen! tør påstå at samme hvilken bok du kjøper så blir det bra  :)

jeg liker spesielt bøkene om wallander, de kan leses hver for seg.

Helt enig!

Skrevet

Må innrømme at jeg er aller svakest for

Villspor

Pyramiden

Hundene i Riga

Skrevet
Jeg er også en Mankell-fan.  Har lest alle bøkene, og klarer heller ikke å skille ut en som var spesielt mye bedre enn de andre.

Tror du er ganske safe uansett hva du kjøper!  Sånn sett er Mankell fin å kjøpe; det kan aldri bli bom

Enig.

Jeg synes Hundene i Riga var veldig spennende. Og Etter frosten

Skrevet
De siste årene har jeg lest nesten alle krimbøkene av Mankell - utrolig flink forfatter :) Finnes ikke bedre underholdning i påsken!

Den boken som utpeker seg som min favoritt, husker jeg ikke navnet på akkurat nå! Det handler iallfall om en gruppe ungdommer som sitter i en park. De er utkledde og driver med et slags rollespill. Så blir de myrdet, muligens bare noen av dem. Rett og slett utrolig SPENNENDE, samtidig som det er en interessant historie bak.

Kan det være den som heter "Etter frosten"? Det er iallfall bare å stikke innom bokhandleren og lese bakpå bøkene. Vet ikke om han gjerne ønsker seg bøker med stiv perm, men disse finnes i pocketbøker og er helt supre å ha med seg på stranda eller påskefjellet. Skal love deg at de leses fort ut også, så egentlig er det like greit ikke å ha bruke 400 kroner på dem ;)

Ett skritt etter heter denne. Og den er min favoritt og, om jeg må velge en. Kan forresten anbefale filmen og, den er veldig bra!

Skrevet

Ja, den er det, Skya! Lenge siden jeg har lest den, men husker at jeg syntes den skilte seg litt ut fra resten. Selv om de er kjempebra de andre også!

Visste ikke at boken er filmatisert, det skal HELT KLART sjekkes ut :)

Skrevet
Ja, den er det, Skya! Lenge siden jeg har lest den, men husker at jeg syntes den skilte seg litt ut fra resten. Selv om de er kjempebra de andre også!

Visste ikke at boken er filmatisert, det skal HELT KLART sjekkes ut :)

Om jeg ikke tar helt feil så er det en av de få Wallander-filmene som har kommet på kino, mens mange av de andre er sånne tv-filmer.

Skrevet

Min favoritt av Mankell er Danselærerens tilbakekomst. Den er uhyggelig spennende.

Skrevet

Ikke for å være frekk (selvsagt bare pisspreik, men hva gjør man ikke for å tekkes moderatorkorpset), men heter ikke boken FØR frosten?

Gjest graceland
Skrevet

Mankell skriver fantastisk uansett, så du kan ikke bomme.

Skrevet
Ikke for å være frekk (selvsagt bare pisspreik, men hva gjør man ikke for å tekkes moderatorkorpset), men heter ikke boken FØR frosten?

Jo, den gjør det. ;)

Gjest Cosmic Girl
Skrevet
Min favoritt av Mankell er Danselærerens tilbakekomst. Den er uhyggelig spennende.

Enig i at denne er kjempespennende! Nå har jeg brukt ettermiddagen på å komme på en Mankell-favotitt, men det er flere. Og denne er blant de øverste!

Skrevet

Nå har jeg ikke lest mer enn 4 Mankell bøker, men jeg har sett minst 10 Mankell filmer de siste ukene. Synes også at historien "steget efter" skiller seg litt ut for å være Mankell. Det gjør også den historien som heter "Mannen som Log". Denne har jeg også lest i bok, men jeg husker ikke tittelen på norsk. Men det tror jeg ikke skal være så vanskelig, tipper det er noe av det samme.

Jeg ville gått for en av disse dobbel bøkene av Mankell jeg. I de får du veldig mye for pengene.

Skrevet (endret)

Min definitive krimfavoritt blant Mankells bøker er "Danselærerens tilbakekomst".

Jeg synes den er fabelaktig! Den trekker historiske tråder til annen verdenskrig.

Endret av Sprilla
Skrevet

Jeg har også lest alle Mankell-bøkene, og vil si at bøkene om Kurt Wallander er mye bedre enn de siste som har kommet ut. Danselærerens tilbakekomst er vel unntaket.

Og jeg hater alle filmer og serier om wallander. Jeg har mine egne bilder av alle personene i Ystad i hodet mitt, og det passer ikke med det på tv. Så de ser jeg ikke på ;)

Skrevet

Den du snakker om heter "Ett skritt etter" tror jeg! Bra bok :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...