Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal feire nyttår på Trysil i år, men er usikker på den raskeste og rimeligste reisemåten.

Vurderer tog da det er veldig behagelig og relativt rimelig (minipris).

Men det går jo ikke tog til Trysil og det nærmeste da blir vel Elverum?

Hvis dere ikke har forslag til andre reisemåter hvordan bør jeg komme meg fra Elverum til Trysil? Går det noen greie busser? Hvilket firma?

På forhånd; tusen takk :)

Skrevet (endret)

Nå skriver du ikke hvor du skal reise fra da, så det ble jo litt vanskelig. Men hvis du skal reise fra Oslo ville jeg tatt trysilbussen derfra, så du slipper å bytte på elverum. Den går ganske ofte tror jeg. Reiser du nordfra er vel kanskje det letteste å bytte til bussen på elverum ja.

Endret: skriveleif

Endret av ayrabeth
Skrevet

Ja, reiser fra Oslo!

Eller Sarpsborg/Halden, men må jo til Oslo først.. Da må jeg uansett ta tog dit og da koster det jo ikke mye mer for en minipris-billett. Ti kroner eller noe..

Skrevet
Ja, reiser fra Oslo!

Eller Sarpsborg/Halden, men må jo til Oslo først.. Da må jeg uansett ta tog dit og da koster det jo ikke mye mer for en minipris-billett. Ti kroner eller noe..

Hvis du uansett må ta tog til oslo er det vel like greit å ta tog til elverum også, og bytte til bussen derfra. Men bussen er uansett veldig billig da, så tror ikke det blir så mye forskjell.

Skrevet (endret)

Husk og bestill miniprisbillett fra Halden/Særp til Elverum da. Du kan få hele reisen til 199,-

Endret av Sprilla
Skrevet

Jeg ville nok tatt toget til Oslo og byttet til Trysilekspressen der. Men kan hende det blir dyrere ettersom du har muligheten til minipris på toget.

Tenkte også jeg skulle informere om at togstasjonen og rutebilstasjonen i Elverum ligger på hver sin side av Glomma, er vel 1 km pluss/minus å gå, men har du mye å bære på og ikke er så kjent der må du i tilfelle huske å legge inn ekstra tid.

Rutetidene og prisene for bussen kan du finne her (klikk deg inn på ”Tider og priser” og velg Trysilekspressen) eller bruk søket.

http://www.nor-way.no/

Skrevet
Tenkte også jeg skulle informere om at togstasjonen og rutebilstasjonen i Elverum ligger på hver sin side av Glomma, er vel 1 km pluss/minus å gå, men har du mye å bære på og ikke er så kjent der må du i tilfelle huske å legge inn ekstra tid.

http://www.nor-way.no/

Det stemmer faktisk, så hvis bussen ikke kjører innom togstasjonen er det definitivt å anbefale at man ikke bytter fra tog til buss der.

Skrevet

Så vidt jeg vet stopper ikke bussen ved togstasjonen (men jeg har bare tatt Trysilekspressen fra Oslo til Elverum eller omvendt). Det er altså ikke mye liv på togstasjonen i Elverum, tror ikke det går mange togene dit per dag fra Oslo heller og tror du må belage deg på togbytte i Hamar i tilfelle.

Skrevet

Takk for hjelpen alle sammen!

Får undersøke og tenke litt på det! Hadde vært veldig deilig å sluppet å gå fra togstasjon til bussplassen i Elverum..

Så er nok mulig det blir buss likevel :)

Vet forresten at det er bytte i Hamar ja, så er jo enda et minus..

Skrevet

Trysilekspressen stopper ikke på togstasjonen i Elverum nei. Så da er nok det greieste å bytte til buss i Oslo. Blir sikkert litt dyrere, men da slipper du å gå hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...