Gjest Taxi Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 Noen som kan hjelpe meg med en god oppskrift på kakao? sånn hjemmelagd med kokesjokolade osv
chocolate Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 Hm.. Syns kakaoen blir god hvis du smelter kokesjokoladen i litt kaffe, rører til en jevn "saus" og så tilsetter melk. De sier vel at en plate passer til en liter melk, jeg tror nok jeg bruker litt mer sjokolade.
Smørblomsten Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 Har oppi en hel kanel-stang for smakens skyld noe annet som også er godt er mynte-likør, littegrann + kanelstang, nam
Gjest Pax Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 Jeg varmer soyamelk, også har jeg oppi en god klem med freya sjokoladesaus - den er uten melk. Og kanel. Da synes jeg den blir best.
Gjest Virvel Skrevet 11. desember 2006 #5 Skrevet 11. desember 2006 (endret) *pirke pirke* Kakao = Kakaopulver + sukker + melk Varm sjokolade = Kokesjokolade + melk Har dere forresten prøvd å lage varm sjokolade med både mørk og hvit kokesjokolade? Dét er godt, det! Bittelitte grann chili kan også gjøre seg... :-D Endret 11. desember 2006 av Virvel
Gulltopp Skrevet 11. desember 2006 #6 Skrevet 11. desember 2006 Prøv denne. Smaker kjempegodt synes jeg: Til to glass (krus): 4 dl helmelk 1 dl matfløte 100 gr kokesjokolade 1 ts vaniljesukker 3 ss brunt sukker 0,5 dl rom (jeg liker best Stroh, evt konjakk) liten ts kajennepepper Varm melk og fløte og rør inn sjokoladen brukket i mindre biter Tilsett vaniljesukker og brunt sukker. Gis et oppkok (pass på så melka ikke blir større enn kasserollen) Fordel rom eller konjakk i to glass/krus og hell den varme sjokoladen over. Krydre med en anelse kajennepepper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå