Holly Hobbie Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 Jeg bor i utlandet, saa jeg kan ikke "jukse" og kjoepe groetris naar jeg faar lyst paa risgroet. Derfor trenger jeg litt tips om hva slags ris jeg burde kjoepe, og hadde blitt kjempeglad for en oppskrift ogsaa...
Gjest Shoreh Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 Man får grøtris i utlandet også, hvis ikke kan man bruke risottoris.
Holly Hobbie Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2006 Har aldri sett groetris i butikkene her i Storbritannia, men risottoris er lett aa faa tak i. Takk for forslaget.
la_luz Skrevet 13. desember 2006 #4 Skrevet 13. desember 2006 Arborioris skal du bruke, den er italiensk tipper du finner den i utlandet også.
Gjest piaf Skrevet 13. desember 2006 #5 Skrevet 13. desember 2006 Det finnes jo noe som heter "pudding rice" i Storbritannia, da, den som brukes til å lage "rice pudding". Har ikke brukt sånn ris selv, men vil tro at den er identisk med grøtris, eller ihvertfall at den likner mer enn andre klebrige risvarianter som arborio, calasparra eller sushiris. Se feks denne beskrivelsen - "pudding rice" står nederst på siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå