Leanne Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 Jeg har nå solgt den game babybjørnen min for den ble lite brukt sist.. Har nå lyst til å kjøpe en eller annen form for bæresjal.. Har hørt mye posetivt om ringslynge, men hva er egentlig det, finnes det ulike typer? Hva anbefalles å kjøpe med tanke på at både mor og far skal kunne bruke den.. (med tanke på at det er litt høyde forskjell på oss...) Noen som kan hjelpe meg litt?? Hvor vil dere anbefalle å kjøpe, ser det finnes mange nettbutikker - men hvilken selger slynger med god kvalitet?
Gjest Nattblomst Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 Jeg har en MayaWrap fra babyslynga.no. Veldig fornøyd med den!
jolie Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 Hva skal du bære og hvordan skal du bære? Ringslynge er supert for turer på butikken, avlastningsbæring inne etc. Men den egner seg ikke for lange turer, da bare den ene skulderen belastes. Ryggen bærer også en del, men ikke nok til at det blir komfortabelt på lange turer. Og jo tyngre barnet er, jo kortere turer orker man. For tungt barn/lange turer er MeiTai virkelig å anbefale! Kan bære på mage eller rygg. God vektfordeling på skuldre og rygg (og hofter om barnet er stort/langt). Både MeiTai og ringslynge er justerbare og passer til alle som skal bære den lille. Bare pass på at du får en MT med lange nok stropper! 1,60 m kan bli litt i korteste laget for de aller fleste. Skal du bære et nyfødt barn, vil jeg virkelig anbefale et elastisk sjal. Det er veldig behagelig og mykt å bære i. Men en ringslynge er et godt alternativ for nyfødtbæring Om du ser inne på tettinntil.com vil du finne mye info både om bæring og om hvem som selger hvilke produkter. Det er også bruktmarked der inne.
Leanne Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 11. desember 2006 Hva skal du bære og hvordan skal du bære? ← Skal bære et nyfødt barn, ser for meg at det i starten blir en del korte turer og noe bæring hjemme. Har termin i februar så barnet vil jo være 3-4 måneder før jeg vil gå spesielt lange turer med bæresjal.. Ser for meg at det er veldig "klumpete" å bære en baby som er innpakket i masse klær i et bæresjal midt på vinteren... Men når sommeren kommer og barnet er 5-8 måneder vil jeg nok bruke sjal på lengre turer.. Tror du det blir for tungt med ringslynge da?
jolie Skrevet 11. desember 2006 #5 Skrevet 11. desember 2006 Det er ikke klumpete med baby i sjal på vinteren. Trenger mindre klær også, fordi du vil gi av varmen din Men til bæring hjemme og korte turer med nyfødt er ringslynge ypperlig. Om barnet er for tungt ved 5-8 mnd er det bare du som kan avgjøre. Maia er 7 mnd nå og ikke 7 kilo enda, men jeg synes hun er for tung til å sitte i ringslynga på lengre turer - fordi jeg ikke er vant til det. Jeg har bært mest i sjal og MT, og vent meg til den måten å bære på.
Grooo Skrevet 11. desember 2006 #6 Skrevet 11. desember 2006 Anbefaler deg virkelig å lese litt på tettinntil.com ja. Og så kan du se bilder i signaturen min av noen av mine bæredingser. Ringslynge er nok supert til bitteliten baby, det og elastisk sjal. Propellen er nå snart 8 kg og snart 6 mnd. Supert med slynge til kort bæring, men skal jeg bære litt lenger er det mei tai jeg bruker og skal vi gå tur bruker jeg sjal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå