Gå til innhold

Problemer med å brenne cder..

Lizz

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem når jeg skal brenne musikkcder. Jeg starter brenneprogrammet og alt er greit helt til "brenningen" skal begynne. Da skjer det ikke noe,akkuratt som om programmet låser seg. Skjer dette fordi jeg har dvd spiller og ikke vanlig cd rom?? Eller bør jeg prøve å laste ned et annet brenneprogram. Er det noen som har forslag til et sånnt programm?? Litt kjedelig dette!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket program bruker du da?

Jeg har et kjempepraktisk program som heter Roxio Easy CD Creator og har ikke hatt problemer. Dette programmet fulgte med PC-en/brenneren min, så jeg tror ikke at det er gratis.

Tror kanskje det er programmet som er feilen. Sjekk om du har riktig versjon til operativesystemet ditt m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Adaptec Easy CD Creator, som følgte med brenneren. Det er derfor jeg synst det er litt rart at det ikke fungerer. Kanskje jeg skal prøve å installere det på nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også adaptec easy CD creator, og med vår forrige PC skjedde det som du beskriver.

Vi restartet PC'en umiddelbart før vi satte i gang brenningen. Da gikk det stort sett bra. Det kan være problemer med driverne til CD brenneren, slik at de ikke passer til Windows. Kanskje det hjelper med en oppdatert versjon av brenneprogrammet (dersom dette finnes?), eller du kan forsøke å innstallere Windows eller brenneprogrammet på nytt.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også adaptec easy CD creator.

Kjører den til og med på XP. Noe som visstnok egentlig ikke skal gå an...

Å installere Windows på nytt, er egentlig bortkastet hvis du ikke har problemer med annet enn brennerprogrammet. Da ville jeg heller prøvd å oppdatere eller reinstallert brennerprogrammet først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...