edea Skrevet 10. desember 2006 #1 Skrevet 10. desember 2006 (endret) Hei, Vi får snart en liten guttevalp hjem til oss, men klarer ikke å bli enig om navn. Det står mellom Balder og Themba. Balder er kanskje for vanlig, og Themba er kanskje for feminint... (men betyr Håp på Zulu, og vi har nettopp vært i Zulu-land....) Simba er jo også guttenavn.. (og betyr løve på Zulu..) Veldig i tvil. Jeg likte Balder veldig godt helt fra vi begynte å tenke på det, men på canis sine hjemmesider står det som det 5. mest populære hundenavnet.... :klø: Hva synes dere, har dere evt andre forslag??? Endret 10. desember 2006 av edea
Gjest Vidvandre Skrevet 10. desember 2006 #3 Skrevet 10. desember 2006 Themba er veldig feminint ja.. Syntes Balder var tøft jeg, ellers kan du jo se igjennom ei liste over norrøne navn for et likende navn hvis det blir for vanlig? Syntes f.eks Trym, Mime, Fenris og Hugin er tøffe.
edea Skrevet 10. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 10. desember 2006 Det er en ordentlig blandings. Men ser foreløbig mest ut som en sort labrador retriever.
Gjest Skya Skrevet 11. desember 2006 #5 Skrevet 11. desember 2006 Det er en ordentlig blandings. Men ser foreløbig mest ut som en sort labrador retriever. ← Da stemmer jeg for Balder, Themba blir litt for feminint og jålete synes jeg.
Gjest Deception Skrevet 11. desember 2006 #6 Skrevet 11. desember 2006 Stemmer også for Balder, som er et flott hannhund-navn. Simba betyr forresten løve på swahili, så vidt jeg vet, men muligens også på zulu, bantuspråkene har jo svært mange særtrekk til felles.
Gjest Fruktfat Skrevet 11. desember 2006 #8 Skrevet 11. desember 2006 Det er en ordentlig blandings. Men ser foreløbig mest ut som en sort labrador retriever. ← hugin synes jeg var et bra navn!
flickan Skrevet 13. desember 2006 #9 Skrevet 13. desember 2006 Jeg hadde hvertfall ikke brydd meg om hvorvidt det er vanlig eller ikke, det viktigste er jo at dere trives med navnet. Det er jo begrenset hvor mange hunder man har i omgangskretsen sin uansett. synes Balder er kjempefint.
Gjest gjesta Skrevet 16. desember 2006 #10 Skrevet 16. desember 2006 Balder er flott og artig! Synes det passer perfekt til en mix :-D Min personlige favoritt er Aicko... så det skal min neste hund hete.
agbre Skrevet 17. desember 2006 #11 Skrevet 17. desember 2006 Stemmer også for Balder. Det er lett å rope også.
Gjest Gjest 1 Skrevet 17. desember 2006 #12 Skrevet 17. desember 2006 Sverre? Magnus? Marius? Harald? Morten? Loke? Kurt? Morgan? Gøran? Lasse? Stefan? Rune?
Gjest lazuli Skrevet 17. desember 2006 #13 Skrevet 17. desember 2006 Den har vel sikkert fått navn nå...men er nødt til å si at Samson er min favoritt
Gjest Gjest 1 Skrevet 17. desember 2006 #14 Skrevet 17. desember 2006 Kunne jo være noen fine tips her til andre som er sterkt i tvil på hva de skal kalle sin hund? Fine navn kan være Pia, Kjell, Knut, Geir og Lasse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå