Gå til innhold

Til den som har alt

juliannae

Anbefalte innlegg

Jeg har spurt de ut i dag, men ble ikke særlig klokere av de. ikke ønsker de seg pyntegjenstander, ikke samler de på noe, de ønsker seg ikke opplevelser hverken i form av teater eller spa osv, de har fadderbarn og slikt så det er ikke aktuelt for dem. De reiser sjelden. De ønsker seg heller ikke sengetøy. kavekurver med mat og diverse var ikke aktuelt for dem. Heller ikke alkohol. Jeg er helt tom for ideer. For meg virker det ikke som det finnes mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bøker er de heller ikke intressert i! Dere skjønner at dette er det verste eksemplar i besteforeldre på gavefronten. De er begge slutten av 60 årene så de er ikke akkurat huagamle. De liker heller ikke musikk eller filmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp en oppfinnelse av noe slag. enten den "nye" ribbestekeunderlaget" de selger nå som skal erstatte tallerkenen eller en universalkontroll. noe de ikke har fra før. de kan jo enten hate eller elske det. men synes det er synd de setter så mange begrensninger for de som er glade i demog skal kjøpe gave. da viser de jo at det ikke er tanken som teller så når de ikke vil ha det eller det eller det. ...

lag et fotoalbum til dem eller noe annet hjemmelaget. lag noe de er glade i og pakk det lekkert inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er veldig synd at de setter slike begrensninger. Men det har seg slik at de er ganske velstående og har veldig masse ting, derfor har jeg satt dem litt til veggs i år og spurt dem ut om alt mellom himmel og jord som de kan kanskje ønske seg. Det er ikke slik at de nødvendigvis lønsker seg dyre ting fra meg. Bestefar sier foreksempel at han blir kjempeglad for mokkabønner (dette kjøpte jeg alltid til han når jeg var liten) Men det begynner etterhvert å bli litt kjipt med bare en pakke mokkabønner liksom :sjenert:

Grunnen til at jeg har spurt de slik ut er at de har så masse at de setter gjerne vekk ting de for fordi de allerede har det. Slik er det i dag med all denne overfloden. De kjøper ting som de har lyst på og trenger aldri å ønske seg noen ting. Men fotoalbum var ikke en så dum ide, det er bare det at jeg ikke har så masse bilder av oss sammen. Vi bodde i nærheten når jeg var mindre men ikke nå lengre og da begrenser det seg hvor mange bilder jeg har. Dette er også noe de hadde satt veldig stor pris på de er begge veldig sentimentale!

De er glad i kaffe så det er heller ingen dum ide. Er det vanskelig å bruke en kaffekvern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan aldri tenkte med kaffekvern kan være vanskelig å bruke!

hehe helt sikkert ikke. :sjenert: Det er bare det at hvis den blir for avansert forsvinner den fort innerst i kjøkkenskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er veldig synd at de setter slike begrensninger. Men det har seg slik at de er ganske velstående og har veldig masse ting, derfor har jeg satt dem litt til veggs i år og spurt dem ut om alt mellom himmel og jord som de kan kanskje ønske seg. Det er ikke slik at de nødvendigvis lønsker seg dyre ting fra meg. Bestefar sier foreksempel at han blir kjempeglad for mokkabønner (dette kjøpte jeg alltid til han når jeg var liten) Men det begynner etterhvert å bli litt kjipt med bare en pakke mokkabønner liksom  :sjenert:

Grunnen til at jeg har spurt de slik ut er at de har så masse at de setter gjerne vekk ting de for fordi de allerede har det. Slik er det i dag med all denne overfloden. De kjøper ting som de har lyst på og trenger aldri å ønske seg noen ting. Men fotoalbum var ikke en så dum ide, det er bare det at jeg ikke har så masse bilder av oss sammen. Vi bodde i nærheten når jeg var mindre men ikke nå lengre og da begrenser det seg hvor mange bilder jeg har. Dette er også noe de hadde satt veldig stor pris på de er begge veldig sentimentale!

De er glad i kaffe så det er heller ingen dum ide. Er det vanskelig å bruke en kaffekvern?

Nei. Man putter kaffebønner i det store rommet, setter i stikkontakten og trykker på knappen lenge nok til at man har fått nok kvernet kaffe ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Man putter kaffebønner i det store rommet, setter i stikkontakten og trykker på knappen lenge nok til at man har fått nok kvernet kaffe ut. :)

det kan de nok klare :legrine: får iallefall ta en titt og se etter det.

Tar gjerne i mot flere tips hvis dere har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lage noe julegodteri, pakke det pent inn og gi det? Vil de ikke ha det selv, så kan de skryte av barnebarnet mens de deler ut til venner og kjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er trist når man må anstrenge seg for å finne noe overhodet som man kan gi til de som har "alt".

Jeg synes du skal gi dem deres beskjedne mokkabønne-ønske med et koselig brev. Og så synes jeg du skal gi dem den summen du hadde tenkt å bruke på gave til dem, slik at de kan sende dette som ekstragave til fadderbarnet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er trist når man må anstrenge seg for å finne noe overhodet som man kan gi til de som har "alt".

Jeg synes du skal gi dem deres beskjedne mokkabønne-ønske med et koselig brev. Og så synes jeg du skal gi dem den summen du hadde tenkt å bruke på gave til dem, slik at de kan sende dette som ekstragave til fadderbarnet sitt.

Ikke så dumt det pjusk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kalender med bilder er jo også populære gaver ville jeg tro. Min kjæres far gir oss hvert år kalender med bilder av hele familien. Veldig koselig.

Eller gi dem en geit ved siden av mokkabønnene. De virker jo som mennesker som hverkan trenger eller ønsker seg noe særlig. Siden de har fadderbarn så ville de sikkert satt pris på en slik gave. http://www.gaversomforandrerverden.no/home...?id=2&name=geit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kalender med bilder er jo også populære gaver ville jeg tro. Min kjæres far gir oss hvert år kalender med bilder av hele familien. Veldig koselig.

Dette skulle jeg og til å foreslå. En slik "gjør-det-selv"kalender kan jo krydres med små dikt ol. også.

Og har du ikke bilder, så er jo en ferdig kalender med fine motiver et alternativ. En kalender brukes jo opp for hvert år.

Hva med cd-er? Er de interessert i det?

Eller du kan gi mokkabønner som du pleier, men gi en geit eller kylling til noen som trenger det. Er vel kirkens nødhjelp som har en sånn ordning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper kun forbruksting til mine besteforeldre. Farmor er senil og skjønner ikke hva hun før fra hvem (eller hvem jeg er for den saks skyld..) så hun får en krem fra apotektet som jeg vet hun bruker. Mormor får deodorant og krem i merket Biotherm, for dette er ting hun ikke tar seg råd til å kjøpe selv (selv om hun har mer enn god nok råd til det..). Av samme grunn kjøper jeg Ulvang sokker til morfar, for han synes de er så gode når han hugger ved.

Min samboer kjøper bøker til sine besteforeldre, litt bortkastet, for tviler på at de tar seg råd til å lese i de.

Abonnement på Allers, Hjemmet etc. tror jeg hadde vært populært hos mormor egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom apoteket i går og der var det en liten hylle med hjelpemidler til de gamle. hjelp til å åpne brusflasker, syltetøyglass, leverpostei osv....

Tror jeg skal gå for noe sånt til besteforeldrene til sambo i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe en "Scrappealbum". En sånn på 12 x 12 med plastlommer som du fyller ferdiglagde fotoark i.

På den måten kan du lage en eller flere ferdige albumsider til dem hvert år. Med bilder av dere, av foreldrene dine, andre barnebarn. o.s.v Du kan også passe på å knipse bilder når dere møtes, slik at du har bilder klart når jula kommer.

På den måten blir det jo en gave som vokser fra år til år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jeg har kjøpt en genial gave til min bestemor. Nemmelig ei t-skjorte.

Ei sånn "lag din egen skjorte".

Det er altså ei hvit t-skjorte med et stort rødt hjerte på, og tvers over det har jeg teksten "verdens beste bestemor". Og på baksiden har jeg skrevet navnet på alle 14 barnebarna.

Tror hun kommer til å bli kjempeglad. Hun er forresten snart 80 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...