Nurken Skrevet 10. desember 2006 #1 Skrevet 10. desember 2006 Er i en periode der alt skjer på en gang og jeg er kjempesliten. Dette syns på utsiden, og det liker jeg ikke. Syns håret er kjedelig og livløst (enda det er ny-klippet), ansiktet blekt og grå-aktig, poser under øynene, ..ja i det hele tatt veldig vakker for tiden. Jeg er ei jente som er opptatt av sminke og å se bra ut..men i det siste har det bare dabbet av. Har liksom ikke hatt tid. Hva bør jeg gjøre for å friskes opp litt? Ta en glansvask? Hudpleie? nye produkter i sminke? hm...hva pleier du gjøre når du føler deg gusten, da?
Gjest Deception Skrevet 10. desember 2006 #2 Skrevet 10. desember 2006 (endret) Jeg gjør følgende: tar hårkur, eventuelt ny farge hvis det trengs, så skrubber jeg og smører hele kroppen, og tar gjerne en omgang med selvbruner-bodylotion på kroppen; Dove er favoritten. Av sminke synes jeg concealer, mascara, solpudder og rouge funker utmerket. Men det jeg synes gjør underverker, er først og fremst ting du ikke kan få via produkter: Nok søvn, et rimelig sunt kosthold, og trening/bevegelse. Endret 10. desember 2006 av Deception
juliannae Skrevet 10. desember 2006 #3 Skrevet 10. desember 2006 Uff dette skjer med meg og noen ganger. Jeg føler meg ekkel og lite damete. Det er da veldig deilig med en pleiekveld. Da tar jeg ansiktsmaske, hårkur, napper øyenbryn, lakkerer neglene, kniper kviser og hudorm, smører meg inn med deilig body lotion, solarium (jeg gjør ikke nødvendigvis alt dette på en kveld men store deler av det. Etter dette setter jeg meg i sofaen i behaglige klær med en kopp te og en god bok og masse tente luktelys. Neste dag føler jeg meg som ny!
Drua Skrevet 10. desember 2006 #4 Skrevet 10. desember 2006 Det beste er å ha en kur i håret, ta på ansiktsmaske og legge seg i badekaret med masse skum og duftlys og rolig musikk *savner badekar*
Gjest gjesta Skrevet 10. desember 2006 #5 Skrevet 10. desember 2006 Jeg er også inne i en hektisk periode, og har sett resultatet av det i det siste i speilet... SIste uka har jeg tatt solarium to ganger (tar det svært sjelden ellers), smørt meg inn med selvbruner og farget øyenbryn. Når jeg er stressa må jeg dessuten ta meg tid til å trene, ellers sover jeg dårlig om natta. Sminker meg ikke så mye til vanlig, så akkurat det er ikke så viktig for meg. Eneste som mangler er å gå til frisør, men det rekker jeg nok ikke før etter jul (har det så hektisk at jeg ikke kan avse så mye tid...)
Nurken Skrevet 10. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 10. desember 2006 Nesten litt godt å høre flere har det slik av og til Sukk... kan dere anbefale en god og ikke altfor dyr hårkur forresten?(som virker!!) har laaangt glatt hår, men tykt og som sagt nokså livløst for tiden..
Miracl3 Skrevet 10. desember 2006 #7 Skrevet 10. desember 2006 Jeg kan ikke anbefale en hårkur, men kan fortellle at jeg har det på samme måte. Jeg har det travelt på jobb, har straks eksamen og masse å gjære hjemme. For å føle meg bra trener jeg yoga, spiser god og sun mat, sover så mye jeg kan, tar hårkur, bruker bodylotion, brenner duftelys, lytter på meditasjons musikk, slapper av når jeg har tid og bruker en masse sminke
Gjest itla Skrevet 10. desember 2006 #8 Skrevet 10. desember 2006 Har det på akkurat samme måte selv for tiden. Er så morsomt når folk på jobb kommenterer at du ser litt syk ut... Men jeg syntes det hjalp med en kveld der jeg tok en skikkelig runde med peeling, ansiktsmasker, øyemaske og tilslutt ansiktsmassasje med olje. Brukte et par timer på badet, faktisk. Skulle ønske jeg hadde hatt badekar, savner det skikkelig når jeg er sliten. Også har jeg tvunget meg selv til å legge meg tidlig noen dager, selv om jeg egentlig har følt at jeg ikke har hatt tid til det. Jeg har også tenkt meg en tur til frisøren en dag, så jeg får freshet opp håret litt, også - skal spandere på meg farging/striping, tenkte jeg. På sminkefronten har jeg brukt en primer som gjør at huden ser litt jevnere og friskere ut (var faktisk imponert over effekten), i tillegg til at jeg har tatt meg litt ekstra tid til "contouring" om morgenen, med blusher etc. Eplekinn hjelper! Jeg har også markert øynene litt ekstra så de ikke "forsvinner" i alt det bleke og gustne. Gleder meg fortsatt til ting roer seg litt igjen, da, så jeg kan bli mer som jeg pleier. Lykke til!
Gjest Frk. Grønn Skrevet 10. desember 2006 #9 Skrevet 10. desember 2006 Jeg må si meg enig med resten av gjengen; at en hjemme-spa-kveld på badet gir litt mer liv og lyst til kropp og sjel! Men jeg synes også at det hjelper å rydde/vaske klær, for hvis det ligger ting rundt omkring og hoper seg opp så er det også med på å øke stresset. Sett på musikk du liker og pusle litt rundt med sånne ting, og så tar du deg noen timer på badet før du legger deg, så skal du se at morgendagen føles mye bedre!
millala Skrevet 10. desember 2006 #10 Skrevet 10. desember 2006 Morsomt at denne tråden kom akkurat nå, for jeg kom nettopp ut av badet etter en times tid med selvpleie. Har vært sinnsykt mye pes i det siste, på skolen og ellers, var deilig med en stund for meg selv. Begynte med å bade i boblebadet, massage i ryggen og på føttene <3 Etter å ha ligget en stund i det varme vannet gikk jeg i dusjen og dusjet i ganske kaldt vann. Utrolig deilig. Deretter smurte jeg meg inn med dusjsåpe med små sandkorn eller noe liknende i, peeling dusjkrem. Så skrubbet jeg meg med en hamp vott og skylte av. Så brukte jeg god tid på å barbere leggene med skum, ikke bare en sånn kjappsommulig om morgenen barbering. Tilslutt vasket jeg håret med ny shampo og balsam fra frisøren (: Da jeg kom ut av dusjen smurte jeg hele meg inn med Dove summer glow, så har jeg en litt brunere glød når jeg våkner i morgen. Avsluttet det hele med å klippe negler og lakkere håndneglene med klar neglelakk for litt glans. Jeg føler meg ihvertfall mye bedre nå!
Gjest Vidvandre Skrevet 10. desember 2006 #11 Skrevet 10. desember 2006 *lese lese* Ååå, gleder meg til jeg skal hjem i jula. Da skal jeg kapre badet nede med badekar og telys og bare være borte fra alt i et par timer. Må huske å pakke med litt velvære stasj så jeg ikke snylter kun på mamma og lillesøster . Et annet tips er før du begynner med velværeseanen, ta en en skikkelig tur, kanskje til og med opp en liten fjelltopp. Hvis du finner et lite vann, ta et lite isbad før du vender nesen hjem. Få litt vind i kinnene (usminket for anledning) og svettet av deg det unødvendige. Da er det ekstra deilig å komme hjem til et varmt bad!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå