Gjest mela Skrevet 27. februar 2007 #21 Skrevet 27. februar 2007 Henger meg på de andre her, ikke kjøp bærbar til spill. De trenger mer enn du tror.
TheHairyToothfairy Skrevet 1. mars 2007 #22 Skrevet 1. mars 2007 Det er ikke noe poeng i å kjøpe en bærbar til en guttunge i den alderen, alt for stor sannsynlighet til at noe får seg en trøkk og en smell. Skjermene på bærbare PCer er ikke spesielt godt å spille på heller, gutter liker gjerne litt bilspill og fart og action; det er sjeldent jeg ser en laptop til en vettig pris som greier slikt. Dessuten er det ikke bare bare å oppgradere en laptop på egen hånd. En annen ting få lemner noen tanke om, er at tastaturet på en laptop ikke er velegnet barnehender under utvikling, det er feil sittestilling for hender og armer. Dell hadde før i tiden ganske ok tilbud og greie maskiner, men jeg må desverre innrømme at i det siste har jeg blitt litt i tvil. Jeg kjøpte selv en stasjonær PC til lillesøs ifra Datakjeden, og det var faktisk en kraftpakke jeg ble imponert over, til tross for at den kostet relativt lite. Det samme ok tilbudet får du fra komplett, netshop osv, vanskelig å si hvem som tilbyr best. Det eneste som er dønn sikkert, er at det er tusen ganger bedre enn 3.rangs møkka de selger på Elkjip og Expert! Det aller beste er alikevel i mine øyne å sette sammen selv. Om du ikke innehar kunnskapen til dette, så er det sikkert noen innen kretsen din som kan. Sånn maskinvare-messig bør du ikke satse på lavere enn et Dual Core-prosessorbasert opplegg, jeg har gitt opp å si hva mener er best av Intel og AMD. Personlig kjører jeg 80% av maskinparken på AMD, og trives med det. 2gb RAM er greit og godt, da har man for en stund også. HD kan man stappe i mer siden, men mye vil alltid ha mer. Gå ikke for mindre enn 320. Western Digital er et referansemerke innen harddisk. Seagate og Maxtor er IKKE. Når du kjøper skjerm er det et par ting man skal ha i bakhodet, sånn mht spill. Widescreen-skjermer er kjempefint å surfe med, og ja - det er noen spill som er helt fantastiske der. Men de fleste spill egner seg ikke for Wide, og det kan være slitsomt for øynene. Du må ikke satse på flatskjerm under 6ms (millisekunder) oppdatering, dette er veldig viktig for øynenes helse! Har du plass, så er CRT (vanlig "gammeldags" skjerm) helt ok i bruk. I tillegg koster de ikke så mye idag heller, jeg betalte nettopp 1400,- for en top of the range 19" Samsung-skjerm. Samsung er for øvrig et veldig hyggelig merke, uansett skjerm Lykke til, i alle fall, og igjen presiserer jeg; ikke kjøp PC fra Elkjøp, Expert, Telebutikken, Spaceworld etc. Kjøp det der det er rimelig, og hvor du får kvalitetsdeler, som Netshop, MPX, Datakjeden, Komplett, SHG.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå