Gjest Starya Skrevet 9. februar 2003 #1 Skrevet 9. februar 2003 Hmm, jeg installerte smartftp og fikk med dette til å laste opp mine hjemmesider på home.no. Men, nå som jeg forsøkte å laste opp en redigert utgave gikk det hele i dass.. Først funka ingenting. Så da lagret jeg hjemmesidene i en ny mappe, slettet de eksisterende i ftp, og lastet opp den nye. Nå kommer ingenting opp.. :cry: Noen som vet hva jeg har gjort nå egentlig...? Er det noe jeg har glemt å gjøre som jeg gjorde sist, tro? :-?
Gjest Lea Skrevet 9. februar 2003 #2 Skrevet 9. februar 2003 Ser alt likt ut baade i ftp-programmet og i mappen paa PC-en din?? Pass paa at bokstavene er store og smaa paa riktige steder.. det skal vaere heeelt likt! Proev aa slette alle mapper i ftp-programmet og last opp filene helt paa nytt hvis det ikke hjelper.
koldbruna Skrevet 15. februar 2003 #3 Skrevet 15. februar 2003 Jeg synes smartftp ikke er så bra.Prøvde det en stund.Før jeg fant wincommander og som jeg synes er mye bedre. (heter windows commander) Husk også at det er ikke bestandig det går å laste opp til home.no.Er visst noe galt med serveren deres tror jeg. koldbruna
Gjest Anonymous Skrevet 15. februar 2003 #4 Skrevet 15. februar 2003 Har hatt veldig store problemer med å laste opp mot Home.no selv jeg. Tror nok du må se om det er der problemet ligger. Selv bruker jeg et strålende ftp prog kalt gftp når jeg skal ha opp mine sider. Den er for linux, men kan hende den finnes for win også.
August Skrevet 18. februar 2003 #5 Skrevet 18. februar 2003 Jeg har også problemer med SmartFTP og Home. Har dere tips til alternativer. Synes selv jeg har laget en fin hjemmeside, men plundrer for å få den opp på nettet. Hvis noen har en "bruksanvisning" på hvordan jeg bruker SmartFTP så hadde jeg tatt den imot med tusen millioner takk. Koldbruna: Hvor finner jeg dette da? wincommander? Kan det brukes sammen med Home og Frontpage2000.
Gjest Lea Skrevet 18. februar 2003 #6 Skrevet 18. februar 2003 Jeg bruker SmartFTP og synes at den er veldig grei. har ikke mye erfaring med andre FTP-programmer da. Først og fremst må du legge inn kontoen din og opprette mappen www docs. Så kan du begynne å laste opp. En god regel er at det skal se ut akkurat som på din pc. Har du en mappe som heter bilder, så skal det også være en mappe som heter bilder i FTP-programmet. En liten veiledning finner du her: http://www.online.no/guide/veiledninger/hj...jemmesider/ftp/ Flere FTP-programmer til nedlasting finnes på samme side.
koldbruna Skrevet 19. februar 2003 #7 Skrevet 19. februar 2003 Ja det kan brukes sammen med Frontpage og home.no. Home.no har litt problemer med serveren sin og det er vanskelig og komme inn,men tar en tiden til hjelp går det til slutt. http://www.wincommander.com koldbruna
August Skrevet 20. februar 2003 #8 Skrevet 20. februar 2003 Først og fremst må du legge inn kontoen din og opprette mappen www docs. Så kan du begynne å laste opp. Jeg føler meg veldig grønn nå, men jeg har altså gjort dette. Jeg er pålogget, har opprettet mappen WWW docs. Har "dratt" alt fra min lokale Browser over i den nye mappen. Men hva gjør jeg nå. Har jeg lastet opp? Ingen ting skjer. På hjemmesiden står det bare: Her kommer Unnis hjemmeside.
kozesmurf Skrevet 20. februar 2003 #9 Skrevet 20. februar 2003 Jeg synes smartftp ikke er så bra.Prøvde det en stund.Før jeg fant wincommander og som jeg synes er mye bedre. (heter windows commander) Husk også at det er ikke bestandig det går å laste opp til home.no.Er visst noe galt med serveren deres tror jeg. koldbruna Windows commander, som nå også e komt ut i nytt navn, Total Commander, www.wincommander.com , e uten tvil et glimmrande allsidig filprogram.. fungerer like godt på harddisken din som på nettverk og generell FTP bruk. sjøl har eg faktisk brukt dette programmet siden eg satt med min fyste Pentium 133 Mhz, når denne va ny på markedet, og har vært fast kompis i adle år.. blir bare sånn.. någe lige me.. någe kan me ikje fordra.. wincommander ordne ellegant forskjellige komprimeringsfiler og som foreks. zip filer. her beveger du deg inni zip fila som om det var en mappe for seg selv.. meget elegant.. anywei.. dagens reklame for wincommander/Total Commander
Gjest Lea Skrevet 20. februar 2003 #10 Skrevet 20. februar 2003 Jeg føler meg veldig grønn nå, men jeg har altså gjort dette. Jeg er pålogget, har opprettet mappen WWW docs. Har "dratt" alt fra min lokale Browser over i den nye mappen. Men hva gjør jeg nå. Har jeg lastet opp? Ingen ting skjer. På hjemmesiden står det bare: Her kommer Unnis hjemmeside. Det jeg pleier å gjøre er følgende: Klikk på Connect. Åpne mappen www docs Lag mappene under (høyreklikk+new folder) og kall dem det samme som de heter på hjemmesiden din. Åpningssiden skal hete index.htm og skal ikke ligge i noen mappe. Last opp filer/sider og bilder i de nye mappene ved å høyreklikke når mappen er åpen. velg Upload og bla deg frem til filer og bilder. Pass på at alt ligger på nøyaktig samme måte som på PC-en din. DONE!
Crazee Skrevet 20. februar 2003 #11 Skrevet 20. februar 2003 No skal eg ikkje påstå at eg kjenner til home.no, for det gjer eg ikkje. Men likevel er det nokre ting her som forvirrar meg... Opprette mappe som heiter "www docs" ? Sikker på at det ikkje skal vera med ein 'underscore' (underlinjing?) der? Dvs www_docs? (Hugs også, det er forskjell på store og små bokstavar. WWW_docs er ei heilt anna mappe enn www_docs.) Men eg kan ikkje heilt forstå at det skal vera naudsynt, heller; slike mapper skal jo vera ferdig oppsett. Og så er det nok ei side der allereie: Den som seier "Her kommer Unnis hjemmeside." Denne heiter truleg index.html eller index.htm - finn ut kor denne ligg, for det er der sidene dine skal lastast opp.
Gjest Lea Skrevet 21. februar 2003 #12 Skrevet 21. februar 2003 Jepp... det er selvsagt www_docs den heter.
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2003 #13 Skrevet 21. februar 2003 bruk ftp.exe i windowskatalogen din
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå