Gå til innhold

frityrgryte..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettop kjøp frityrgryte...har dere forslag til hva man kan lage?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ønsker meg det (og tror jeg får det til jul). :)

Brukes til å frityrsteke grønnskaker. Pommes frites/poteter selvsagt, squash og aubergiene egner seg også godt, lage egen chips (ikke bare av poteter, men f.eks gulrøtter), løk

Frityrsteke vårruller

Og for dere kjøttetere: Kylling passer sikkert fint? Og fisk, friterte fiskepinner er sikkert godt. Og kanskje scampi?

Frityrstekt banan er og godt, har jeg hørt.

Gjest prestekrage
Skrevet

Jeg har en, men bruker den ikke lengre. Eneste jeg brukte den til var løkringer og pommes frites.

Skrevet

Vi bruker vår til pommes frites og andre versjoner av frityrstekte poteter, løkringer, hjemmelagede kylling nuggets e.l., og til fish and chips.

Skrevet (endret)

Hush puppies er nydelig! Du kan også bruke den til å fritere kylling (nam!), store reker (Cajun popcorn), fritert okra... mye godt du kan lage!

Endret av Latee
Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Chips og nuggets er det eneste jeg har brukt min til.. Hehe.. Men går en del chips innimellom da..

Skrevet

fritert banan er best! klarer ikke lage det selv da. er det noen som har en oppskrift på frityr- røra man bruker utenpå? fikk frityrgryte til bursdagen i går, så vil gjerne prøve:)

Skrevet
fritert banan er best! klarer ikke lage det selv da. er det noen som har en oppskrift på frityr- røra man bruker utenpå? fikk frityrgryte til bursdagen i går, så vil gjerne prøve:)

Friterte bananer

4 små bananer

saft av 1/4 sitron

sukker

Friteringsrøre

1 dl hvetemel

1 eggg

1 dl vann

1/4 ts salt

2 ss smør

Bland alt til røren utenom egget som piskes stivt og blandes forsiktig inn i det andre.

Skrell bananene og vend dem i røren og stek dem i wok/panne/frityr til de blir lysebrune.

Renn av på tørkepapir. Sever bananene varme med litt sukker og sitronsaft over.

Har ikke prøvd ut oppskriften selv, så jeg kan ikke gå god for den ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...