latte Skrevet 10. desember 2006 #1 Skrevet 10. desember 2006 Har nettop kjøp frityrgryte...har dere forslag til hva man kan lage?
Gjest Pax Skrevet 10. desember 2006 #2 Skrevet 10. desember 2006 Jeg ønsker meg det (og tror jeg får det til jul). Brukes til å frityrsteke grønnskaker. Pommes frites/poteter selvsagt, squash og aubergiene egner seg også godt, lage egen chips (ikke bare av poteter, men f.eks gulrøtter), løk Frityrsteke vårruller Og for dere kjøttetere: Kylling passer sikkert fint? Og fisk, friterte fiskepinner er sikkert godt. Og kanskje scampi? Frityrstekt banan er og godt, har jeg hørt.
Gjest prestekrage Skrevet 10. desember 2006 #3 Skrevet 10. desember 2006 Jeg har en, men bruker den ikke lengre. Eneste jeg brukte den til var løkringer og pommes frites.
Arkana Skrevet 10. desember 2006 #4 Skrevet 10. desember 2006 Vi bruker vår til pommes frites og andre versjoner av frityrstekte poteter, løkringer, hjemmelagede kylling nuggets e.l., og til fish and chips.
Latee Skrevet 10. desember 2006 #5 Skrevet 10. desember 2006 (endret) Hush puppies er nydelig! Du kan også bruke den til å fritere kylling (nam!), store reker (Cajun popcorn), fritert okra... mye godt du kan lage! Endret 10. desember 2006 av Latee
Gjest Tanita Skrevet 10. desember 2006 #6 Skrevet 10. desember 2006 Friterte bananer eller ananas, falafel, fisk, kylling, grønnsaker, http://www.tine.no/page?id=28&key=8261&cat=679, løkringer, epler, poteter(chips) osv osv.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 10. desember 2006 #7 Skrevet 10. desember 2006 Chips og nuggets er det eneste jeg har brukt min til.. Hehe.. Men går en del chips innimellom da..
Latee Skrevet 10. desember 2006 #8 Skrevet 10. desember 2006 Friterte bananer glemte jeg ja. Det er godt
Luzi Skrevet 10. desember 2006 #9 Skrevet 10. desember 2006 fritert banan er best! klarer ikke lage det selv da. er det noen som har en oppskrift på frityr- røra man bruker utenpå? fikk frityrgryte til bursdagen i går, så vil gjerne prøve:)
Uncharmed Skrevet 10. desember 2006 #10 Skrevet 10. desember 2006 fritert banan er best! klarer ikke lage det selv da. er det noen som har en oppskrift på frityr- røra man bruker utenpå? fikk frityrgryte til bursdagen i går, så vil gjerne prøve:) ← Friterte bananer 4 små bananer saft av 1/4 sitron sukker Friteringsrøre 1 dl hvetemel 1 eggg 1 dl vann 1/4 ts salt 2 ss smør Bland alt til røren utenom egget som piskes stivt og blandes forsiktig inn i det andre. Skrell bananene og vend dem i røren og stek dem i wok/panne/frityr til de blir lysebrune. Renn av på tørkepapir. Sever bananene varme med litt sukker og sitronsaft over. Har ikke prøvd ut oppskriften selv, så jeg kan ikke gå god for den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå