Gå til innhold

De fineste julesagene

Amanlis

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage tråd med hvilke julesanger som er de vakreste.

"Deilig er jorden" er den vakreste synes jeg, og på en god annen plass kommer "Mitt hjerte alltid vanker".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Leiababe

Synes det er mange fine julesanger, men noen av de jeg liker best er: O helga natt, Driving home for Christmas, Deilig er jorden, Julekveldsvisa, White Christmas.. det er egentlig mange. Liker generelt julesanger veldig godt, så tror egentlig jeg kunne skrevet de fleste :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Synes maaaange julesanger er fine, men den aller fineste er nok "deilig er jorden" med et godt kirkeorgel og et bra kor... da sitter tårene løst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det lyser i stille grender" og "Julenatt" er et must for meg. Dessuten noen av de nyere julesangene som "Josefs julevise" og " I en natt så kald og klar av en ung og tapper mor, i en krybbe i en stall, fødtes håpet til vår jord" (husker ikke navnet, men kanskje den rett og slett heter "I en natt"?? Bjørn Eidsvåg, i alle fall.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favorittjulesag er Stikksaga.. :ler2:

Fra spøk til revolver: har ingen absoluttfavoritt men White Christmas er koselig da..

*håpe, håpe på hvit jul*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Vi tenner våre lykter" Det er jul, det...

Edit: Kom på min absolutte favoritt: "Stjerneskudd" av Dum Dum Boys.

Endret av niomi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christmas Day med Dido

Og Santa Lucia sunget av hvitkledde småbarn med lys, tidlig om morgenen den 13 desember... det er sånn gåsehudvakkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt er En stjerne skinner i natt. Ellers har vi jo de tradisjonelle sangene med Frank Sinatra og Bing Crosby, de er alltid et must.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å lage tråd med hvilke julesanger som er de vakreste.

"Deilig er jorden" er den vakreste synes jeg, og på en god annen plass kommer "Mitt hjerte alltid vanker".

Som om jeg skulle sagt det selv! ;) Det er definitivt de nydeligste! I dasgboka mi har jeg skrevet om en konsert jeg var på i går! Koret hadde overarrangert alle julesangene, fylt inn masse samtidsmusikk og greier :frustrert: Kun "Deilig er jorden" var tradisjonell!

Jeg var rystet! Tror vi er så knyttet til de nydelige sangene og tradisjonene at å kødde og "ramponere" de umulig kan være lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt problemer med norske julesanger...

Men driving home for christmas er så utrolig koselig!

Ellers er white christmas nydelig + mange fler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Jussi Björling - O helga natt synes jeg er helt nydelig. samme med en stjerne skinner i natt. Det er så mange fine julesanger. Skal lage meg en julecd nå, faktisk :)

Noen som kan hjelpe meg med en sang forresten? Tror det skal ligne på at to ekorn synger?? :klø: vet ikke hvordan jeg skal forklare den... :sjenert:

Tenkte å lage en cd, for å ha med i barnehager hvor jeg jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jussi Björling - O helga natt synes jeg er helt nydelig.  samme med en stjerne skinner i natt. Det er så mange fine julesanger. Skal lage meg en julecd nå, faktisk  :)

Noen som kan hjelpe meg med en sang forresten? Tror det skal ligne på at to ekorn synger??  :klø: vet ikke hvordan jeg skal forklare den...  :sjenert:

Tenkte å lage en cd, for å ha med i barnehager hvor jeg jobber.

Alvin and the chipmunks - Christmas don't be late eller It's beginning to look a lot like christmas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"When you wish upon a star" og den norske julesangen om di to gamle som sitter langt inni skogen å har kun en fleskebit til jul..så kommer sønnen fra ameria med masse julegodt å presanger ...aner ikke hva den heter :nissevink::gave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...