Gjest Chablis Skrevet 10. desember 2006 #1 Skrevet 10. desember 2006 Skal feire niårs bursdagen til min datter i min nye leilighet på knappe 66 kvadrat (samlivsbrudd nå nylig). Har lyst å gjøe denne dagen spesiell og minneverdig for henne og de ni andre jetene som er invitert. Årene før har vi feiret i vår store enebolig med rikelig tumleplass, nå er hun redd for at de skal synes fh er kummerlige. Jeg selv er mest redd for støy til naboene under og ved siden (blokk). Noen som har tips til aktiviteter som kan være spennede for niårs jenter nå like før jul, som verken behøver særlig tumleplass eller høylydt volum?? Kjempeglad om noen vil svare.
Elodi Skrevet 10. desember 2006 #2 Skrevet 10. desember 2006 Hva med å aktivisere jentene med å lage noe enkel julepynt eller lage noe annet? Resultatet kan de få pakke inn i julepapir og ha med hjem som julegave. På denne måten er de aktivisert og det er lite støy...
kamela Skrevet 10. desember 2006 #3 Skrevet 10. desember 2006 Slutter meg til innlegget over, legger til at konfekt også kan være enkelt å lage når de er i den alderen. Lykke til med feiringen, det blir sikkert fint!
Gjest Ylva Virvla Skrevet 10. desember 2006 #4 Skrevet 10. desember 2006 Vi laget halvmasker i et av mine selskaper da jeg var liten. Jeg tror vi brukte en mal og tegnet opp masker på papp før selskapet. Så fikk jeg og gjestene klippe ut maskene og dekorere dem med tusjer, glitter og fjær. Så festet vi strikker på dem til å ha rundt hodet.
Gjest Madeline Skrevet 10. desember 2006 #5 Skrevet 10. desember 2006 Jeg hadde 12 jenter i 10-års bursdag i går. Etter å ha arrangert en lek, fant jeg fram glanspapir,stoff, papir i mange forskjellige farger og tykkelser, tynne pinner, piperensere, øyne ol. Absolutt alle ungene satte seg ved bordet og satte i gang med å lage ting, og de ble sittende helt til de ble hentet. Barna rett og slett koste seg, og det var mange flotte kunstverk som ble laget. Dette anbefales på det sterkeste. Spesielt for ts som har begrenset plass er dette er veldig godt alternativ.
Gjest Gjest_Gamlemor_* Skrevet 14. oktober 2008 #6 Skrevet 14. oktober 2008 Skal feire niårs bursdagen til min datter i min nye leilighet på knappe 66 kvadrat (samlivsbrudd nå nylig). Har lyst å gjøe denne dagen spesiell og minneverdig for henne og de ni andre jetene som er invitert. Årene før har vi feiret i vår store enebolig med rikelig tumleplass, nå er hun redd for at de skal synes fh er kummerlige. Jeg selv er mest redd for støy til naboene under og ved siden (blokk). Noen som har tips til aktiviteter som kan være spennede for niårs jenter nå like før jul, som verken behøver særlig tumleplass eller høylydt volum?? Kjempeglad om noen vil svare. Hei! Du kan evt ta med jentene til gigagøy. Det er en gøyal park for både jenter og gutter, som vil ha det morsomt. Freialand Kunne også fungert, der går man på omvisning og ser hvordan man lager sjokolade. Hoppeloppeland er også et godt alternativ for barn opp til 12 år hvor de kan leke og ha det gøy. På oslo galdiators får barna konkurere i putekrig, kumelking, okseriding osv. Hilsen gamlemor
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #7 Skrevet 14. oktober 2008 Hei! Du kan evt ta med jentene til gigagøy. Det er en gøyal park for både jenter og gutter, som vil ha det morsomt. Freialand Kunne også fungert, der går man på omvisning og ser hvordan man lager sjokolade. Hoppeloppeland er også et godt alternativ for barn opp til 12 år hvor de kan leke og ha det gøy. På oslo galdiators får barna konkurere i putekrig, kumelking, okseriding osv. Hilsen gamlemor Bor TS i Oslo? Det visste jeg ikke...
minemor Skrevet 14. oktober 2008 #8 Skrevet 14. oktober 2008 Vi har stor plass, men har hatt mange av barnebursdagen i barnehage/klasserom eller på idrettshuset. Jeg synes det er deilig og bare pakke sakene og dra hjem til ryddig hus etterpå..... På disse plassene er det alltid ting som ungene kan leke med, og stor uteboltreplass... Ellers var det mange fine forslag ovenfor:)
Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 6. januar 2010 #9 Skrevet 6. januar 2010 Svarer litt seint, men samma det vell Familien min feiret bursdagen til min lillebror på 10 år på barnehagen i kommunene vår. Der var det mange aktiviteter og fin uteplass Og kjempe fin langbord og ja alt det man egentlig trenger. Kostet 200 for leie, men det var jo i en liten kommune.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå