Dareen Skrevet 10. desember 2006 #1 Skrevet 10. desember 2006 Er det noen som kan fortelle meg hva Worcestersaus er for noe? Vet ikke hva det er, også skal jeg bruke det i en oppskrift Er dette noe jeg får kjøpt på vanlige butikker? Håper på svar!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 10. desember 2006 #2 Skrevet 10. desember 2006 Fullsortimentsbutikker som Meny og Ultra har i hvert fall. Det er en brun, tyntflytende saus i blank flaske, hvit kork, med rød etikett og hvit skrift. Står sammen med Hp-saus o.l.
Gjest Pax Skrevet 10. desember 2006 #3 Skrevet 10. desember 2006 Det er en tynn, salt, all-round saus, som blant annet inneholder en del ansjos. Brukes i f.eks bloody mary.
Dareen Skrevet 10. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 10. desember 2006 Tusen takk for svar! Er det noen som vet om den setter sterk smak på kjøtt? Står i oppskriften at 250 gram biffstrimler skal marineres i 2 ss Worcestersaus sammen med olje i 1 time. Hvordan blir dette på smaken? Hehe, er litt skeptisk for jeg er så kresen..
Gjest Pax Skrevet 10. desember 2006 #5 Skrevet 10. desember 2006 Nei, jeg tror ikke den setter sterk smak.
pulverheksa Skrevet 11. desember 2006 #6 Skrevet 11. desember 2006 worchesteraus setter ikke sterk smak på kjøttet men den gir mye smak. Den har en litt spesielle smak, som mange trenger litt tilvenning til. Skyldes at den inneholder en del ansjos
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå