Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en eks som til tider kan forsølge meg litt på nettet via msn, hotmail og blink. Har merka at det dukker opp sånne "snikeprofiler" uten bilde og tekst på Blink. I tillegg er det nye og fremmede personer som har lagt meg til msn og sender mail til meg og spør meg om de rareste ting. Er 99 % sikker på at det er eksen min.

Det jeg da lurer på er om man kan skjekke IP adressa på disse og se om det er den samme? I såfall hvordan gjør man det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har en eks som til tider kan forsølge meg litt på nettet via msn, hotmail og blink. Har merka at det dukker opp sånne "snikeprofiler"  uten bilde og tekst på Blink. I tillegg er det nye og fremmede personer som har lagt meg til msn og sender mail til meg og spør meg om de rareste ting. Er 99 % sikker på at det er eksen min.

Det jeg da lurer på er om man kan skjekke IP adressa på disse og se om det er den samme? I såfall hvordan gjør man det?

Tror det blir vanskelig å gjøre noe sånt som det der. Såvidt meg bekjent så foregår tilkoblingen med Messenger via Microsoft sine servere. Altså at du er koblet opp til deres server, og det samme er den andre parten, også står serveren for å sende meldinger fra den ene til den andre. Blink like så.

Men det betyr ikke at Microsoft og Blink ikke sitter på logger med IP-adressen til vedkommende. Det kan være du får litt problemer med å hente ut denne informasjonen fra dem på egen hånd, men hvis du føler dette er litt guffent og mistenker at det er eksen din som står bak det, synes jeg du skal koble politiet inn i saken. Det å faktisk sjekke IP-adressen burde være en enkel sak. Via IP-adressen skal du enkelt kunne spore opp nettleverandøren, og med tidspunktet tilkoblingen fant sted så burde de være istand til å se hvilken kunde som stod bak det. Det er i hvert fall teorien. Praksis kan jo vise seg å være noe helt annet. ;)

Håper det ordner seg!

Skrevet

Takk for svar. Så man må via politiet altså? Ikke finne ut på egen hand?

Skrevet

Skal du gjøre det med loven i hånd, så må du gå via politiet ja.

Skrevet

Tingen er at dette er informasjon som MSN og Blink sitter med, som ikke ligger løst tilgjengelig for folk generelt. Det kan jo være du er heldig og at de gir deg IP-adressen til han som plager deg, men jeg tviler litt på det. Men prøv for all del først, og så kan du jo evt. involvere Politiet om det skulle være nødvendig.

Skrevet

Det er langt fra enkelt å få tak i denne informasjonen.

Selv om MSN og Blink logger aktiviteten på sine servere (det er lovpålagt), frigir de ikke denne informasjonen uten videre.

Det er nok bare politiet som får utlevert nødvendig informasjon, men det er absolutt lurt av deg å ta vare på meldinger osv sendt via Messenger og/eller Blink slik at du kan vise dette til politiet dersom du velger å gå videre med saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...