Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

:) Ja, hva spiser dere?

Vi spiser pinnekjøtt/kålrabistappe og svineribbe/medisterpølser/medisterkaker/svisker/surkål, og poteter. Sjy av pinnekjøtt og sjy av ribba.

Har begge deler pga foreldre fra to ulike steder, men pinnekjøtt er en klar favoritt :sjarmor:

Endret av Armonia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemme hos mamma og pappa spiste vi lutefisk. Nå feirer jeg julene sammen med svigers og da blir det ribbe.

Skrevet

Vi spiser svineribbe med medisterkaker, julepølse, poteter, surkål og agurksalat til. Og riskrem til dessert :)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Ribbe, pølse, medisterkaker, surkål, melne poteter, ribbefett, lefse... :sikle:

Gjest Kaploink
Skrevet

Midt på dagen et me sylte og lefse. På kvelden lutefisk og mjølkegryn. (Ei slags søt dessertaktig suppe).

Skrevet

Kalkun. Og helst riskrem til dessert.

Skrevet

Vi har ingen typisk julemiddag (vi er nok påvirket av å være en fransk/norsk familie og det er jo ikke julaften som er den "store" dagen, selv om nordmenn feirer da). Vi har risengrynsgrøt med mandel i som sen lunsj, og sent på kvelden etter at pakkene er åpnet har vi stort koldtbord (som blir fylt opp etterhvert og blir frokost og kvelds hele julen).

1. juledag derimot har vi kalkun med stuffing og mye godt tilbehør. Riskrem, fyrstekake og karamellpudding til dessert.

Skrevet

Viktigste måltid for meg julaften er frokosten: etter en mager desember (spiser ikke det beste pålegget i desember, det går mest i leverpostei, gjerne på knekkebrød) så bugner frokostbordet julaften over med spekemat, eggesalat, juleskinke, røykalaks, hjemmelaget leverpostei & sylte, hjemmebakt grovbrød og rundstykker... :sikle:

Til middag spiser vi ribbe med poteter, hjemmemekket surkål, sjysaus og diverse grønnsaker. Til dessert er det multekrem med krumkaker. Sistnevnte liker jeg veldig godt, men selve middagen kan jeg styre min begeistring for, men det er jo tradisjon og jeg er jo egentlig mett fra frokosten så jeg klager ikke og spiser jo det jeg får servert...

Første dag derimot er det pinnekjøtt med kålrabistappe og poteter :sikle:

Skrevet

Kalkun med svisker/epler, grønnsaker, saus og poteter.

Skrevet

Stemte på pinnekjøtt (fordi det er det jeg spiser), men vi har også ribbe.

Gjest Vidvandre
Skrevet

I min familie spiser vi risengrynsgrøt midt på dagen og pinnekjøtt på kvelden.

Skrevet

Vi spiser ribbe, julepølser og medisterkaker på julaften. Pinnekjøtt blir det som regel på 2. juledag. Jeg liker pinnekjøtt best (og det er tradisjon hos sambo), så vi kommer nok til å ha det på julaften om/når vi begynner å feire hos oss.

Julegrøt har vi på lille julaften.

Skrevet

Vi har risengrynsgrøt hver lørdag, hele året, vi. Både min mor og min far hadde det sånn fra sine familier også. Og i tillegg pleier vi å ha det lille julaften.

Derfor passer det perfekt at lille julaften er på en lørdag i år. :idesmil:

Skrevet (endret)

Vi har ribbe og medisterpølser på julaften, og multekrem til desert. Restemat på 1. dag og pinnekjøtt 2. dag.

Endret av niomi
Gjest Ballerina
Skrevet

Pinnekjøtt med mandelpoteter og kålrabistappe til middag og riskrem med rød saus til dessert (riskremen blir laget av grøten vi spiser tidligere på dagen) - nå gleder jeg meg enda mer til jul!! :)

Skrevet

Ribbe, mandelpoteter, sosisser, julepølse, kjøttkaker, surkål/rødkål, rosenkål. Moltekrem med kransekake til dessert.

Skrevet
Vi har risengrynsgrøt hver lørdag, hele året, vi. Både min mor og min far hadde det sånn fra sine familier også. Og i tillegg pleier vi å ha det lille julaften.

Derfor passer det perfekt at lille julaften er på en lørdag i år.  :idesmil:

Sånn har vi og det :-D

Skrevet

Pinnekjøtt, poteter og kålrabistappe og riskrem med jordbærsaus til dessert :sikle:

Skrevet

Vi begynner etegildet lille juleaften. Da er det godt brød, hjemmelaget leverpostei, røket laks, sylte osv som vi koser oss med ut i de små timer.

Juleaften er det ribbe, medisterpølser/kaker, surkål, god saus, rosenkål, poteter og deilig riskrem med hakkede mandler i til dessert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...