Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med disse?

Vi skal ha verdivurdering gjennom dem til uka, og jeg lurer på om de pleier å ligge høyt eller lavt på verdien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Selv har jeg god erfaring med Aktiv. Vi fikk den prisen vi ble forespeilet, og vi var svært fornøyd med den markedspakken de kunne tilby i "vår by". Eiendsmegleren vi benyttet var både dyktig og tilgjengelig.

Hva meglerfirmaer er kjent for varierer etter min erfaring noe fra område til område. Et meglerfirma kan ha et godt rykte i en by, mens et ganske annet i en annen by.

Det lønner seg imidlertid uansett å hente inn verdivurderinger fra ulike eiendomsmeglere, da dette kan presse ned prisene på tjenestene, samt tilføre et bedre bilde av selve markedsverdien. Vi hadde meglere fra fire ulike firmaer inne til vurdering. Tre av disse meglerne var relativt samstemte i sin verdivurdering, mens den fjerde (som ønsket en annen provisjonsordning) satte markedsverdien en del lavere.

Endret av Sprilla
Skrevet

Etter å ha vært oppe i en tvist velger jeg aldri igjen et meglerkontor der det ikke finnes en person med ordentlig juridisk kompetanse. Selve megleren jeg bruker trenger ikke ha så mye juridisk kunnskap, men en på kontoret bør inneha det. Og nei, selv om de har gått eiendomsmeglerstudiet kan de absolutt ikke nok juss (det var iallefall min erfaring) :forvirret:

Skrevet

Vi skal bruke aktiv når vi selger på nyåret. De (han) har solgt mange boliger i blokka vår i det siste, og oppnådd gode resultater. Vi inngikk en annen honorarordning enn det han opprinnelig foreslo (han må faktisk selge den ganske dyrt for å tjene det samme). Akkurat nå hadde han også tilbud på markedsføringspakken, vi betaler det samme for 1/3 side som 1/6 vanligvis koster (innstikksavis, samme størrelse som vg/db. Prisen gjaldt egentlig for de som skulle selge i desember, men han gav den til alle som inngikk avtale i desember - så her kan du nok forhandle på prisen). Vi slipper også unna en del småkostnader som f.eks. nabolagsprofil ettersom dette allerede finnes. I tillegg er det nå proffe bilders om blir tatt, det blir jo ofte et litt bedre resultat enn en megler som går rundt med kompaktkamera.

Det gode med aktiv er også at megler tar seg av hele salget. Det er han som skriver salgsoppgave og annonse (med din godkjenning), ingen saksbehandler som ikke kjenner leiligheten og det dukker heller ikke opp en visningsassisten på visning.

Skrevet

Nå skal ikke vi selge enda, vi kastet oss bare over en gratis verdivurdering siden vi akkurat har rehabilitert leiligheten.

Så derfor er jeg spent på hvordan de velger å verdivurdere leiligheten siden de vet at vi ikke skal selge.

Skrevet

Om de vet at dere ikke skal selge kommer de til å vurdere den fortere enn ellers. Kanskje blir dere forespeilet et godt tilbud NÅR dere skal selge også.

Aktiv har ingen historie med å sette verken for høye eller lave prisantydninger, men nesten alle setter litt for lavt nå, fordi prisveksten er så hinsides høy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...