Change Skrevet 10. desember 2006 #1 Skrevet 10. desember 2006 Hei hei Har prøvd meg på å lage brente mandler i dag,men endte opp med et heller mislykket resultat Karamellen rundt mandlene er ikke glatt og hard,men porøs... Har fulgt denne oppskriften. Kan noen si meg hva jeg har gjort feil??? Har så lyst å få dette til! Change
Gjest allium Skrevet 10. desember 2006 #2 Skrevet 10. desember 2006 Gi blaffen i tidsangivelsene, og se på resultatet istedenfor. Mandlene er ikke ferdige før karamellen er mellombrun og blank hele veien.
iss Skrevet 18. desember 2006 #3 Skrevet 18. desember 2006 Går det an å smelte sukker og vann til karamell og ta i mandlene helt på slutten???? Noen prøvd dette??
Gjest Reven Skrevet 18. desember 2006 #4 Skrevet 18. desember 2006 De blir ikke så gode om du ikke varmer dem opp skikkelig, så Iss sin løsning er ikke optimal. Change: Når sukkeret krystalliserer seg er du akkurat halvveis. Fortsett å røre i mandlene til det krystalliserte sukkeret smelter igjen. Da vil det også karamelliseres. Det er enklere å ha kontroll på prosessen i en kjelle enn i stekepanne.
Gjest Elfrida Skrevet 19. desember 2006 #5 Skrevet 19. desember 2006 Går det an å smelte sukker og vann til karamell og ta i mandlene helt på slutten???? Noen prøvd dette??← Det pleier jeg å gjøre. Jeg rister mandlene i en tørr panne først for å få en god ristet smak og så blander jeg mandlene ned i karamellen når den er klar. Syns det blir mye lettere sånn.
venus* Skrevet 19. desember 2006 #6 Skrevet 19. desember 2006 Gi blaffen i tidsangivelsene, og se på resultatet istedenfor. ← Min erfaring også Jeg koker både brente mandler og karameller myyye lengre enn det står i oppskrifter.
Gjest Fjellsippa Skrevet 19. desember 2006 #7 Skrevet 19. desember 2006 Det pleier jeg å gjøre. Jeg rister mandlene i en tørr panne først for å få en god ristet smak og så blander jeg mandlene ned i karamellen når den er klar. Syns det blir mye lettere sånn. ← Sånn gjør jeg også det. Da er det lettere å ha kontroll på at alt sukkeret blir jevnt brunt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå