Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort spørsmål: Stoler dere mindre på pene menn enn på de mer vanlige? Merker selv at jeg har litt fordommer mot de pene, tenker at de er sikkert rundbrennere. Er vel ikke nødvendigvis sånn at de benytter seg av de ekstra sjansene utseendet gir? Eller hvis det er flere som tenker som meg, kanskje utseendet til kjekkasene kan være et handicap? :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes pene menn som er sjenerte og som sliter med selvtillit. Det finnes vanlige menn (utseendemessig) som har stor selvtillit! Det finnes stygge menn (fremdeles snakker vi utseende) som allikevel oser av sjarm!

Å kategorisere pga utseende er farlig!

Skrevet

Har hatt flere vakre menn i omgangskretsen som både har god bakkekontakt og er velreflekterte, så nei, jeg har ingen fordommer der. :ler:

Skrevet
Det finnes pene menn som er sjenerte og som sliter med selvtillit. Det finnes vanlige menn (utseendemessig) som har stor selvtillit! Det finnes stygge menn (fremdeles snakker vi utseende) som allikevel oser av sjarm!

Å kategorisere pga utseende er farlig!

Ja, men merker min egen selvtillit påvirkes av å gå sammen med en pen mann, og da ikke i positiv retning :sjenert:

Kan ikke unngå å se at han får mange blikk, og han er sånn som smiler tilbake til alt og alle. Har også merket at jeg selv har fått noen ganske sure *hva gjør han med henne*-blikk fra jenter, hehe...

Skrevet

Dømmer svært sjeldent mennesker utifra kun utseende! Så svaret er vel nei.

Skrevet

I tillegg har vi forskjellig smak da. Den mannen som jeg synes er dødskjekk kan være en som du aldri ville sett på to ganger.

Utseende kan selvfølgelig være en døråpner i mange sammenhenger. Er du sjarmerende, utadvendt og pen å se på så er det klart at det er lettere å få kontakt. Men det er mange som har personlige egenskaper som veier opp for et vakkert utseende som gjør at de er minst - eller kanskje mer spennende som personer!

Ellers så er det jo også kjedelig med en som bare er pen. Det gjelder vel for begge kjønn.

Skrevet

Både ja og nei. Menn som selv mener og tror de er ekstremt pene og deilige, og som også er ekstremt opptatt av sitt eget utseende dømmer jeg nok i negativ retning, som overflatiske, ynkelige og lite interessante. At jeg derimot syns en mann er pen og attraktiv betyr ikke nødvendigvis at han er selvopptatt og over gjennomsnittet opptatt av sitt eget utseende, og for at jeg skal være interessert i en mann må jeg jo like utseendet hans.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg automatisk tenker at pene menn ikke er til å stole på eller at de må være rundbrennere. Kjenner pene menn som er vidt forskjellige; èn har bare hatt én partner på ti år, èn har hatt noen få seriøse forhold og ingen useriøse, noen har vært mye rundt, noen spiller utelukkende på sjarm og overflatiskhet, noen er genuint bra personer. Så de er vel like forskjellige som alle andre, selv om det kanskje er en tendens til at de stort sett har møtt velvilje hos andre samme hva de gjør og dermed er litt preget av dette. Uten at det må være negativt.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Hva som er pent eller ikke er subjektivt. Jeg tror ikke det er utseendet til en mann som avgjør hvordan han oppfører seg.

Skrevet
Ja, men merker min egen selvtillit påvirkes av å gå sammen med en pen mann, og da ikke i positiv retning  :sjenert:

Kan ikke unngå å se at han får mange blikk, og han er sånn som smiler tilbake til alt og alle. Har også merket at jeg selv har fått noen ganske sure *hva gjør han med henne*-blikk fra jenter, hehe...

Da er det jo selvtilliten din som er problemet og ikke det at mannen er pen!

Gjest Bellatrix
Skrevet
Ja, men merker min egen selvtillit påvirkes av å gå sammen med en pen mann, og da ikke i positiv retning  :sjenert:

Burde du ikke ta det som et kompliment da? At han er veldig pen og "alle" liker han, men det er deg han vil gå sammen med.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Kort spørsmål: Stoler dere mindre på pene menn enn på de mer vanlige? Merker selv at jeg har litt fordommer mot de pene, tenker at de er sikkert rundbrennere. Er vel ikke nødvendigvis sånn at de benytter seg av de ekstra sjansene utseendet gir? Eller hvis det er flere som tenker som meg, kanskje utseendet til kjekkasene kan være et handicap?  :forvirret:

Pen er greit. Pen og playertype? Niks, da vil det nok ta litt tid å overbevise meg... ;)

(Har dårlig erfaring der)

Utseendet til kjekkasene er ikke et handicap. Det er alltid noen jenter som vil bli sett sammen med dem.

Skrevet

Helt enig med deg trådstarter, jeg styrer som regel unna de billedskjønne typene, tenker at de som oftest ikke har så gode personligheter pga mulige tildligere fordeler fra utseende sitt..hehe litt vel forhåndsdømming her ja, men kan ikke noe for det.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Det kommer an på hvordan pen man snakker om. En "fløtepus" med sleazy smil ville jeg helt klart vært skeptisk til.

Skrevet

Pene menn ønsker seg vel pene kvinner, så hvorfor bekymre seg?

Gjest Ylva Virvla
Skrevet (endret)
Det kommer an på hvordan pen man snakker om. En "fløtepus" med sleazy smil ville jeg helt klart vært skeptisk til.

Det tenkte jeg også. Dersom han i tillegg later til å være veldig opptatt av utseendet sitt, synes jeg ikke det er videre positivt.

Endret av Ylva Virvla
Skrevet

Et sleazy smil er ikke pent ---> :sjarmor:

Nå synes jeg stort sett snille menn er penere enn overlegne og overfladiske. Så det er ikke bare ansiktstrekk og kroppsfasong som avgjør om noen er pen å se på ;)

Skrevet

Samboeren min er kjekk, ikke fløtepuskjekk, men godt over gjennomsnittet pen (spesielt i mine øyne, men ellers også). Da jeg møtte han var jeg vel litt skeptisk - men det har jeg vært med alle... Dessuten levde han et nokså useriøst studentliv, og jeg tror det hadde mer å si for min tilbakeholdenhet enn noe annet.

Forøvrig har jeg etter to og et halvt års samboerskap kommet til den konklusjon at han egentlig skulle vært fislete og tynn, evt bleikfeit, i begge tilfelle med briller og kviser. Han er nemlig en erkenerd - men skinnet bedro :roll:

Skrevet
Pene menn ønsker seg vel pene kvinner, så hvorfor bekymre seg?

:klappe: hehe..liker sånne korte, kjappe kommentarer. Merkelig at den har fått gått ukommentert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...