Lily Skrevet 10. desember 2006 #1 Skrevet 10. desember 2006 Hei Holder på og lager slike: http://knittingplace.blogspot.com/2006_04_...ce_archive.html i julegave. Når jeg skal tove "slangene" i maskinen, skal de sentrifugeres eller ikke? Der jeg kjøpte garnet sa de jeg skulle tove på 40 grader med litt Milo. Men hun nevnte ikke sentrifugeringa, og nå ble jeg usikker her. Håper noen vet
Pimbila Skrevet 10. desember 2006 #2 Skrevet 10. desember 2006 Jeg bruker sentrifugering når jeg tover strikkede ting. Kule sitteunderlag forresten
Lily Skrevet 10. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 10. desember 2006 Og ei dongeribukse sammen med det som toves? Da prøver jeg det Ja, likte de sitteunderlagene jeg også, håper mottakerne blir like begeistret
Pimbila Skrevet 10. desember 2006 #4 Skrevet 10. desember 2006 Jeg bruker et lite håndkle sammen, men det er vel det samme. Hvordan skal de sys sammen egentlig? I hver skjøt rundt i rundt? Eh, bra formulert...
Lily Skrevet 10. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 10. desember 2006 Hehe, tror jeg skjønte hva du mente. Det er iallefall sånn jeg har tenkt å gjøre det, men om du har noen bedre forslag så kom gjerne med dem
Nella Skrevet 10. desember 2006 #6 Skrevet 10. desember 2006 Bruker også sentrifuge og et håndkle eller to i maskinen. Bruker ca 1 ss grønnsåpe i maskinen og ikke milo.
Lily Skrevet 10. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 10. desember 2006 Det gikk bra med sentrifugeringa Men neste gang bruker jeg kanskje et håndkle istedet for buksa, synes det ble litt "hardt" tovet. Men har studert bildene på linken nøye, og tror det er ganske likt Nå er det bare syinga som gjenstår.
Gjest Ballerina Skrevet 11. desember 2006 #9 Skrevet 11. desember 2006 Vi pleier å tove det på 60 grader sammen med håndklær... men det er jo helt opp til hva som skal toves...
Elbereth Skrevet 12. desember 2006 #10 Skrevet 12. desember 2006 Votter, luer, sokker, tøfler o.l. toves her i på 40 grader med 1 ss grønnsåpe. Har kun ett plagg, evt et par votter/sokker i maskinen hver gang. Bruker ikke håndkle eller noe annet, da synes jeg det ofte tover for mye. Ved toving av sitteunderlag, vesker o.l. tover jeg hardere, dvs flere ting i maskinen samtidig eller en ting om gangen på 60 grader.
Elbereth Skrevet 12. desember 2006 #11 Skrevet 12. desember 2006 Glemte å skrive at vaskemaskiner tover forskjellig, og man strikker med forskjellig fasthet, så man må bare prøve seg fram.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå