Gå til innhold

Tove i maskin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker sentrifugering når jeg tover strikkede ting.

Kule sitteunderlag forresten :)

Skrevet

Og ei dongeribukse sammen med det som toves?

Da prøver jeg det :)

Ja, likte de sitteunderlagene jeg også, håper mottakerne blir like begeistret :)

Skrevet

Jeg bruker et lite håndkle sammen, men det er vel det samme.

Hvordan skal de sys sammen egentlig? I hver skjøt rundt i rundt? Eh, bra formulert...

Skrevet

Hehe, tror jeg skjønte hva du mente. Det er iallefall sånn jeg har tenkt å gjøre det, men om du har noen bedre forslag så kom gjerne med dem :)

Skrevet

Bruker også sentrifuge og et håndkle eller to i maskinen.

Bruker ca 1 ss grønnsåpe i maskinen og ikke milo.

Skrevet

Det gikk bra med sentrifugeringa :tommel:

Men neste gang bruker jeg kanskje et håndkle istedet for buksa, synes det ble litt "hardt" tovet. Men har studert bildene på linken nøye, og tror det er ganske likt :)

Nå er det bare syinga som gjenstår.

Gjest Ballerina
Skrevet

Vi pleier å tove det på 60 grader sammen med håndklær... men det er jo helt opp til hva som skal toves... :sjenert:

Skrevet

Votter, luer, sokker, tøfler o.l. toves her i på 40 grader med 1 ss grønnsåpe. Har kun ett plagg, evt et par votter/sokker i maskinen hver gang. Bruker ikke håndkle eller noe annet, da synes jeg det ofte tover for mye. Ved toving av sitteunderlag, vesker o.l. tover jeg hardere, dvs flere ting i maskinen samtidig eller en ting om gangen på 60 grader.

Skrevet

Glemte å skrive at vaskemaskiner tover forskjellig, og man strikker med forskjellig fasthet, så man må bare prøve seg fram.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...