Gå til innhold

Når ser man kjønn

Anbefalte innlegg

Gjest *Just-Me*
Skrevet

Hvor tidlig kan man se kjønnet på kattungene??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan se det med en gang de er født. Faktisk er det lettest når de er nyfødt, så blir det vanskeligere etter ca en uke, før det blir lettere igjen etter 5-8 uker.

Gjest *Just-Me*
Skrevet
Du kan se det med en gang de er født. Faktisk er det lettest når de er nyfødt, så blir det vanskeligere etter ca en uke, før det blir lettere igjen etter 5-8 uker.

:ler: ehm..... ja jeg studerte o studerte en god del da de var helt nyfødte, men klarte ikke å se forskjell på noen av dem, så enten er alle av samme kjønn, men det tror jeg ikke. Nå er de 3 uker gamle og alle er helt like nedentil. Får vente et par uker å se igjenn da!!

Skrevet

Om alle er like kan det faktisk hende de er av samme kjønn hele gjengen.

Det er enklest å se når de er nyfødt, men mange er enkle videre også. Spesielt ved å se på mellomrommet mellom anus og "greiene", en hunnkatt har bare et lite mellomrom, hannene har større. "Greiene" på en hannkatt er også mer utenpå enn en hunnkatt :)

Skrevet

Prøv å kjenne etter...

Da vi hadde kattunger ble det ganske raskt tydelig to bittesmå kuler der nede ja.. Men ikke etter et par uker bare nei. Men ser dere det ikke litt på størresle, bredde i ansikt og oppførsel da? Syns å huske at det ikke var så vanskelig å skønne kjønnet på kattungene jeg?

Fikk forøvrig gitt bort alle sammen til snille familier bare for å ha sagt det, og beholdte en selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...