Beam Skrevet 9. desember 2006 #1 Skrevet 9. desember 2006 (endret) Bruker stort sett linser, men vil gjerne ha briller som backup. Nå har synet endre seg og jeg bør nok bytte glass i brillene mine. Noen som vet hvor mye det koster å bytte glass? Siden jeg ikke skal bruke dem hver dag, men bare sånn av og til, trenger jeg ikke de dyreste mest avanserte glassene. Endret 9. desember 2006 av Beam
Betsy Skrevet 9. desember 2006 #2 Skrevet 9. desember 2006 Jeg også må nok bytte brilleglass i brillene, og fikk en pris på litt i underkant av 1 000,- kr for pr. glass. Jeg er som deg, linsebruker, og glassene var helt "vanlige", dog slik at ikke glassene skinner, og ellers sånn passe slitesterke (hvor lett det dannes riper i glasset). Det er jammen meg ikke billig og ha dårlig syn! Linsene koster jo sitt, også må jeg med jevne mellomrom skifte glassene i brillene da synet bare blir verre... Usj! Jeg er forøvrig nærsynt.
Gjest Kermit Skrevet 10. desember 2006 #3 Skrevet 10. desember 2006 Det kommer helt an på hvilke glass du skal ha. Jeg betalte 500kr pr glass i mine briller, men jeg har hørt priser helt opp i flere tusen kr pr glass.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 10. desember 2006 #4 Skrevet 10. desember 2006 Kommer an på styrke, om du har skjeve hornhinner og hva slags glass du skal ha, og hvilken innfatning du skal ha glasset i. Gå til optikeren og hør om pris.
Jennsen Skrevet 10. desember 2006 #5 Skrevet 10. desember 2006 Jeg er også linsebruker som bare bruker briller innomellom. Mine glass kostet litt over 2000 kr stk Jeg har -10 på begge øynene, og derfor blir vel glassene litt dyrere, siden de må være i et lett materiale for at brillene ikke skal bli så tunge av de tykke glassene at de bare sklir av nesen hele tiden. Kommer også an på om du skal ha korreksjoner på skjegling og slikt.
ringblomst Skrevet 10. desember 2006 #6 Skrevet 10. desember 2006 Glass kan koste fra et par hundre kroner for de aller billigste uten behandlinger til flere tusen kroner hvis du har høye styrker og ønsker de beste og letteste glassene. Hør med optikeren din hva du trenger og spør gjerne om alternativene. Etter som du er linsekunde, så bør du forvente at du får noen prosenter på glassbyttet. Er forøvrig sjelden man betaler ekstra for korreksjon av skjeve hornhinner, da skal de være av større grad, og man må da spesialbestille glassene.
Helen Skrevet 10. desember 2006 #7 Skrevet 10. desember 2006 Jeg har akkurat kjøpt nye briller nå fordi synet har forandret seg. Jeg valgte billige briller nå for da kan jeg bytte oftere For komplette briller ga jeg 485,- da har jeg -1,25 på det ene øyet og -1,50 på det andre. Brillene er helt greie med plastglass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå