Gå til innhold

Clementiner

Anbefalte innlegg

Gjest Kjerringa
Skrevet

Er det mye kalorier i denne frukten?

Har i grunnen hørt at det bare er banan man skal være forsiktig med for høyt inntak av,men vil gjerne være på den sikre siden.

Gjest Deception
Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg at kaloriinnholdet er så veldig høyt; klementiner består jo for det meste (over 90%) av vann, men man spiser gjerne en god del av dem, i hvertfall synes jeg at det er vanskelig å slutte når jeg er kommet i gang.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg personlig mener at man ahr et forvrengt syn på kosthold, om man er redd for at det er for mye kalorier i clementiner.

Som Deception sier inneholder clementiner mest vann, og er også full av gode c-vitaminer. Som igjen er sunt ;)

Hva skal man kunne spise egentlig, om man skal være redd for frukt og grønt også?

Skrevet
Jeg personlig mener at man ahr et forvrengt syn på kosthold, om man er redd for at det er for mye kalorier i clementiner.

Som Deception sier inneholder clementiner mest vann, og er også full av gode c-vitaminer. Som igjen er sunt  ;)

Hva skal man kunne spise egentlig, om man skal være redd for frukt og grønt også?

Enig med du. Det er bra å være opptatt av hva man putter i seg, et sunt kosthold og hva man bør holde seg unna om man forsøker å legge av seg noen kilo. Men når man begynner å telle kalorier i frukt og grønnsaker, da burde man stoppe opp litt og tenke seg om.

En gåtur om dagen, sunt kosthold og faste måltider pleier å gjøre susen. Så kos deg med klementinene dine du ;)

Skrevet

Jeg har hørt at en klementin på en normal størrelse inneholder 20 kcal. Ikke nevneverdig, med andre ord.

Skrevet (endret)

Som Deception sier inneholder clementiner mest vann, og er også full av gode c-vitaminer. Som igjen er sunt  ;)

Om man spiser nok clemetiner (eller druer, appelsiner osv...), kan man få i seg flere hundre kalorier som gjerne bør være med i regnskapet når man teller slikt. Å si at noen har et forvrengt syn på kosthold fordi de er bevisste på dette synes jeg ikke er på sin plass overhodet.

Endret av Quirky
Gjest Madam Felle
Skrevet
Om man spiser nok clemetiner (eller druer, appelsiner osv...), kan man få i seg flere hundre kalorier som gjerne bør være med i regnskapet når man teller slikt. Å si at noen har et forvrengt syn på kosthold fordi de er bevisste på dette synes jeg ikke er på sin plass overhodet.

Er man så bevisst på kalorier, så har man et forvrengt syn og det er fortsatt min mening. Clementiner er sunt, for du får i deg mange gode vitamainer.

Jeg tviler på at noen legger på seg av å spiser clementiner, for det er nok andre ting som er årsaken til det.

Skrevet

Da er det i såfall snakk om veldig mye. Man skal være bevisst på det man spiser, men det finnes måte på hvor nøyaktig man skal ha regnskapet sitt. Hvis man spiser såpass mange klementiner tviler jeg på at det er kcal som er den største bekymringen, jeg ville heller bekymret meg for den litt uggne magen jeg hadde fått ;)

Gjest Leiababe
Skrevet

Uff.. Tror ikke man akkurat skal være redd for å spise noen clementiner. Det er både sunt og godt, og man skal spise maange hvis dette skal være utslagsgivende for vekta. Begynner å bli litt drøyt dette sunnhetshysteriet spør du meg. Skjønner liksom at folk tenker de ikke skal spise for mye potetgull, men clementiner????

Skrevet (endret)

Jeg er forsåvidt enig i det som er sagt (satte ting på spissen i mitt forrige innlegg), men jeg synes fortsatt det er feil å nærmest beskylde ts for å ha et forvridd forhold til kosthold basert på et spørsmålet h*n stilte.

Endret av Quirky

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...