Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har lyst til å dele sine erfaringer med RL-møte med nettvenner? Jeg har en veldig god nettvenn, men er redd for å ødelegge *magien* med et møte. Samtidig har jeg veldig lyst.

Jeg hadde aldri trodd jeg kunne forelske meg i en jeg ikke har møtt, men tror jamen det har skjedd. Vi kan prate i timesvis, ofte til langt på natt. Føler jeg kan betro ham alt, men det er nettopp noe av problemet. Blir nervøs for å møte en som har fått vite mine innerste tanker og følelser. Det hjelper ikke helt på nervene at han ser utrolig kjekk ut på bilder og webcam :sjenert:

Klarer liksom ikke helt komme unna usikkerheten, tenker på om han er en rundbrenner, om han prater på samme måten med mange andre osv. Vi har snakket mange ganger om å møtes på kafe, men tør jeg?? :overrasket:

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Ja, det gjør du. Enten får du en god venn, som også blir venn irl, eller så blir det noe mer. Om dere ikke har kjemi når dere møtes så har dere ikke det, men du har i hvert fall gitt det en sjanse.

Skrevet

Jeg har møtt 2 av mine nettvenninner. Det blir jo ikke helt det samme som ditt tilfelle da, siden det ikke er tale om forelskelse, men å møtes som kjente og få se fjeset på den jeg snakker med på f.eks. MSN var bare hyggelig. I begge tilfellene så fikk vi oss en hyggelig prat over en kopp kaffe. Ingenting skummelt ved det. (Det er mulig jeg ville vært mer skeptisk selv hvis det hadde vært en nettromanse jeg skulle møtt.)

Men det er lurt å møtes på et nøytralt sted sånn at man har en "fluktmulighet" dersom det ikke blir som forventet.

Gjest Gjest-trådstarter
Skrevet

Det er akkurat som jeg angrer på at jeg har betrodd ham ting og tang. Føler at det hadde vært enklere om vi hadde kjent hverandre dårligere, faktisk? Bare en sånn ting at han nå_vet_at jeg er utrolig nervøs for å evt. møte ham. Da blir jeg jo enda mer nervøs. Hadde han ikke visst det så kanskje jeg kunne drømt om å klare å skjule det i hvert fall... :ler:

Gjest Bellatrix
Skrevet
Det er akkurat som jeg angrer på at jeg har betrodd ham ting og tang. Føler at det hadde vært enklere om vi hadde kjent hverandre dårligere, faktisk? Bare en sånn ting at han nå_vet_at jeg er utrolig nervøs for å evt. møte ham. Da blir jeg jo enda mer nervøs. Hadde han ikke visst det så kanskje jeg kunne drømt om å klare å skjule det i hvert fall...  :ler:

Hvorfor skjule det? I en sånn sammenheng tror jeg de fleste er litt nervøse.

Gjest Gjest-trådstarter
Skrevet
Hvorfor skjule det? I en sånn sammenheng tror jeg de fleste er litt nervøse.

Det virker ikke som_han_er nervøs. Men for meg blir det noe av det samme som når jeg har angst for å snakke i forsamlinger. Hvis jeg klarer å skjule det og spille cool så kan det gå så noenlunde. Men begynner jeg først å skjelve/rødme, da... :sjenert:

Gjest -eline-
Skrevet

Klart du tør :) Det er bare å hoppe i det, i de fleste tilfeller så går det bra, i den forstand at han er like koselig irl som på nett, om det er en spark der får man først se når man møtes :) Siden du har snakket masse med han og kjenner han godt så er det også større sjangse for at dere skal ha en god tone også når dere treffer hverandre irl.

Jeg treff kjæresten min på irc, snakket ikke sammen så veldig lenge før jeg bare var nødt til å treffe han. I jula så har vi vært sammen i 3 år, og om noen dager så flytter vi sammen (har hatt et avstandsforhold fram til nå). Har også flere vennepar som er gift og har barn, som møttes på nett. Så ja, det kan skje :)

Skrevet

Føler jeg har hatt det på samme måte som du har det nå, eller jeg tvilte aldri på at jeg ville møte han.. men var ganske nervøs.. og spent. Men det gikk heilt supert å møte han, kjente han så godt at det ikke virket som vi aldri hadde møtt hverandre før.. på en måte.. på en annen måte merket jeg at jeg var mest vant med å kommunisere med han skriftlig.. men dette vet jeg hadde gått over etterhvert.. berre vi hadde fått meir tid sammen..

Problemet vårt tror jeg vart at det til slutt gikk altfor lenge (maange måneder) mellom de gangene me møttes:(

Så det rådet jeg vil gi deg er: MØT HAN og fortsett med dette så ofte som mulig til dere har funnnet ut hva dere vil.. og det kan kansje ta litt tid selv om dere kjenner hverandre godt..

Du sier du er redd "magien" vil bli ødelagt om dere møtes.. er det bedre å leve med "falske" forhopninger om hvordan det villa vært å møte han? Tviler på at du har lyst å gå videre og se på andre før du har fått en eventuell avslutning på fløringen med han..

Prøvd å prate med han på telefon? Kansje det kan gjøre deg tryggere på at han er den han gir uttrykk for? Og sikkert lurt å møte han en offentlig plass dersom du ikke er 110% trygg på han.

Lykke til!

Gjest Gjest-trådstarter
Skrevet
Prøvd å prate med han på telefon? Kansje det kan gjøre deg tryggere på at han er den han gir uttrykk for? Og sikkert lurt å møte han en offentlig plass dersom du ikke er 110% trygg på han.

Ja har pratet med han på telefon, og han har en nydelig telefonstemme også :sjenert:

Jeg er egentlig trygg på ham, det er meg jeg er usikker på :forvirret:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Hopp i det! Det gjorde jeg for snart ti år siden, jeg var 17 år og ukysset.. og det var skummelt!

Nå har vi vært sammen i nesten ti år, 1. bryllupsdag på julaften, har ei lita jente sammen og en til på vei.

Lykke til!

Skrevet

Jeg reiste flere mil for å overnatte hos min nettforelskelse, og han har nå flyttet ned hit og vi er samboere på andre året snart. Vi har det kjempeflott sammen. :)

Gjest Revenka
Skrevet

Jeg møtte faktisk samboeren min på nett. Syns ikke det er noe skummelt. Vil heller hoppe i det og finne ut av det enn å leve i fantasiverdenen.

Skrevet

Jeg traff min bestevenninne på nett, via KGs TREFF, faktisk.

Og ei venninne av min søster chattet med en fyr på nett, det viste seg at de var naboer og nå har de flyttet sammen og venter barn. :hjerte:

Skrevet

Jeg har møtt en del jeg har truffet på nettet (både alene og i fellestreff for et nettsted). Jeg traff de fleste som venner da, kun en eller to var potensielle kjærester. Har aldri opplevd det som skummelt, men må innrømme at i de fleste tilfellene har det ikke levd opp til forventningene og vi har ikke beholdt kontakten så lenge etterpå. Men, blandt alle disse var det én som var spesiell. Jeg traff nemlig samboeren min på nett og etter å ha truffet hverandre holdt vi kontakten og ble sammen noen måneder senere. Vi har nå bodd sammen i 6½ år og gifter oss neste sommer. :hjerte:

Skrevet

Jeg har jo fått gode venner gjennom KG.

Jeg, Tex, Embla S, Jordbær, Starie og Qulio hadde treff for noen år siden og har endt opp som venner. Flere har også blitt med. Noen mer eller mindre faste og noen har vært innom

Denne uken skal vi ha julebord sammen. :)

Skrevet

Jeg har møtt flere nettvenner, deriblant Frysepulver, Drua, Grace, Tyr, Lassie, og Blackjack herfra. Veldig hyggelige mennesker alle sammen :)

I tillegg har jeg møtt et par gutter i yngre alder men det ble aldri noe mer enn det. Men jeg angrer ikke et sekund på at jeg møtte dem!

Skrevet

Jeg har nettopp truffet en mann på nettet... den første jeg kom i snakk med; vi møttes en uke etter at vi chattet første gangen. Og det var ganske så full klaff med en gang. Om det blir noe mer gjenstår å se, men jeg ble veldig positivt overrasket da jeg ikke hadde noe særlig tro på at det gikk an å treffes på nett :)

Men utrolig deilig med "nettflørt", det må jeg si. Var utrolig spent på det første møtet, men alt var så naturlig og greit, så nervøsiteten ga seg fort.

Lykke til, du har da ingenting å tape på dette. Hopp i det!

Skrevet

En av mine nære venner henger ganske så often på nettby, han har en dame i australia, men det stopper han ikke fra og flørte med haugevis med damer som han finner der. Tror det har gått såpass langt at han har møtt endel av de også.

Det finnes nok av denne typen menn på diverse nettsteder, men er nok av de som også leter etter noe litt mer seriøst. Så passe litt på burde man egentlig gjøre.

Skrevet

Jeg har vært på nett/chat i vel 10 år og har møtt masse nettvenner,

og noen har blitt veldig gode venninner/kompiser.

Var før mye på et annet chatterom og der arrangerte vi pilstreff med jevne mellomrom. Superkoselig å _SE_ de du skravla med via chatterommet og/eller msn.

Flere av mine nettvenninner har truffet sin kjære via nettopp nettet og to av dem er gift med sin nettkjæreste.

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Jeg har truffet ei internettvenninne ja. Siden vi begge er heterofile, forsvant ikke magien vår!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...