Gå til innhold

Vil dere E-bay kjøpere gi meg en liten innføring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at man gir bud, også er det en viss tid til budet går ut, eller er det en fast pris?

Fungerer det mye sånn som Qxl? (er det ikke det det heter)

Ser at det er noen som har fått tak i så billige ting derfra, og har sett noe nydelige brudepikekjoler der?

(ja det er jo masse fint der)

Kan der hjelpe meg litt?

Takk :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan legge inn bud og vente til tiden går ut. Du ser hvor land tid som er igjen av auksjonen.

Du kan også "buy now" og da trenger du ikke vente til auksjonen er ferdig. Da er som regel tingene litt dyrere.

Skrevet

Begge deler.

Noen selger har "buy now", og da kjøper du varen til fastsatt pris. Men dette er ofte dyrere enn å vinne en budrunde. Jeg ville i hvert fall sjekket hva varene går for før du benytter deg av "buy now".

Og husk, sjekk for all del fraktkostnader til Norge før du byr! Noen tar helt horrible priser når de sender internasjonalt.

Skrevet

Men vil det si at jeg kjøper tingen av noen, ellr er det firmaer o.l . som legger ut ting for salg på nettstedet. altså er det nytt eller brukt?

:klø: :flau:

Skrevet
Men vil det si at jeg kjøper tingen av noen, ellr er det firmaer o.l . som legger ut ting for salg på nettstedet. altså er det nytt eller brukt?

:klø:  :flau:

Det varierer, så les beskrivelsene nøye :) Og som på QXL, sjekk hvor gode tilbakemeldinger selgeren har.

Skrevet

Du ser om det er butikker ellre personer som selger om du leser annonsen.....og i teksten står det ogås om tingene er nye eller brukte. Jeg kjøper bare når det står "New with tags" (dvs nytt m prislappen på). Du kan også søke etter feks "flowergirl + nwt" da får du bare treff på kjoler som er nye :)

Skrevet

takk .da skal jeg surfe litt og se om jeg ka finne ut av dette :)

Skrevet

Størrelser?

når det str 2-3 etter tittelen på kjolen, er det da 2-3- år?

Fant ikke noen oppl om kjolen på siden når jeg trykker på kjolen.

Står det ikke? Feks farge(man dser det jo, men ytterligere info), type stoff, str osv?

Skrevet

Hvis du er inne i en nettbutikk sin side ogikkeinne på selve Ebay så er alle kjolene nye så da er det nok mindre info. Går du via Ebay får du mere info. Ihvertfall fra de seriøse butikkene.

Da står det ofte mål på kjolene også.

Jeg kjøpte T2 til dattern min som fyller 2 uken etter bryllupet vårt. den er stor i str. I vidden er det greit nok (gjør ikke noe at den er vid) men den må legges opp ganske mye.

Skrevet (endret)
Størrelser?

når det str 2-3 etter tittelen på kjolen, er det da 2-3- år?

Fant ikke noen oppl om kjolen på siden når jeg trykker på kjolen.

Står det ikke? Feks farge(man dser det jo, men ytterligere info), type stoff, str osv?

Det er nok lurest å sjekke målene på selve plagget. Finner du ikke info i selve auksjonsteksten, så spør, spør, spør før du byr. Har du først budt - og vinner, så er du pliktig til å gjennomføre auksjonen.

Sjekk også selgerens feedback(www.toolhaus.org er et glimrende sted for å sjekke negativ og nøytral feedback uten å måtte bla deg gjennom dusinvis med sider) og fraktkostnader som sagt over her. Husk også evt. moms og i enkelte tilfeller toll kommer i tillegg når du importerer noe fra utlandet.

Endret av Kermit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...